maartn Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Hei Jeg punkterte for litt siden og fikk montert på nye federal dekk bak. Etter dette virker bilen veldig nervøs og føler at rumpa "lever" litt i svinger. Det er ikke samme gode kjøreegenskapene som det har vært tideligere. Skyldes dette nye dekk eller er det dempere/foringer som trolig er problemet? Bilen har akuratt passert 100 000km. Hva tror dere? /Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Kva slags dekk hadde du før? Har du fleire opplysninger om dekka du har no? Eg hadde iallefall ikkje kjøpt Federal. Eg er av den typen som kjøper skikkelige dekk av kjente merker. Altso kvalitetsdekk. Men det virker som om dei fleste her inne skal ha størst muligt felger + drittdekk. Blir jo ikkje bra køyreegenskaper av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 Var vel goodyear tideligere (runflat) som var noe slitt. Trodde ikke bilen skulle føles som en båt p.g.a dekka.. :\ Kan nevnte at dette er 225/40-18 på orginale m-sport felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Ene bilen stod på Federal dekk da jeg kjøpte den, og de var ikke noe å rope hurra for. Merket det først og fremst på støyen, men ingen tvil om de ikke var av høy kvalitet så kan tenke meg at de er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Kva slags lufttrykk køyrer du med? Du skal vel ha ca 2,6-2,7 bar. Kanskje bittelitt meir og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 prøvd med forskjellig lufttrykk. tror jeg stikker innom dekkbutikken og klager i morgen. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Er det sånn å forstå at du har runflat foran og ikke bak nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 nei. foran er det ikke runflat - men det var runflat bak tideligere. hva tenkte du på da? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Tenkte bare på den eventuelle kombinasjonen med runflat og ikke-runflat på hver sin aksel, men da er jo ikke det no tema. Tror kanskje ikke Federal er noe premiummerke akkurat, uten at jeg har noen personlige erfaringer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Er det disse du har? http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So Lasteindeksen er berre på 88. Kva står det i vognkortet? Ser du på testen, so får det karakter 2.0 på begge øvelsene for tørr asfalt og 3.0 for begge på våt asfalt. Eg ser på disse 4 øverste tinga som ein peikepinn på kor bra dekka er. Her har du eit mykje bedre dekk: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2012 Økte trykket til 2,7 foran og bak nå og det ble betydelig bedre. Burde trykket være forskjellig iom felgene har forskjellig bredde? 7" foran og 7,5" bak - men samme dimensjon på dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå