mropsahl Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Jeg kjørte min første tur i BMW'n etter vinteren i går og la merke til at bilen fuska endel og ikke fungerte helt som den skulle. Den gikk og lugga og dro ingenting, spesielt over 5000rpm ved fullt pådrag dør den på en måte ut. den går også ujevnt på tomgang på rundt 300rpm, noe som er veldig lavt.. Jeg har luka ut noen steder der den trakk falsk luft, noe som gjorde at den ikke hosta så mye på tomgang. tok også ut ene pluggen for å se om den gikk for feit eller for magert og da var pluggen hvit, noe som tilsier for mager blanding..? Det som er det rare er att den bruker rundt 3 liter på mila og pluggen var fortsatt hvit?! Jeg trodde det var en lekasje men jeg har ikke funnet noen ting. Det lukter også bensin av olja.. Ting Jeg har prøvd: Ny LMM= ingen forskjell temp sensor i innsug= ingen forskjell plugge ut lambdasonder=ingen forskjell Tips mottas med stor takk!
Espen02E30 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Lambda har ingen innvirkning på full gass. Hvit plugg er magert ja. Disse motorene går vel også ganske raskt i "nødmodus" om det er noe feil? Kan jo ta en diagnose...
mropsahl Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 Har kjøpt meg diagnoseverktøy så får se hva det er når jeg får det men det er vel en uke/ti dager til
mropsahl Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Skrevet Juni 9, 2012 Har prøvd litt forskjellige greier for å kanskje finne ut av feilen. Feilen er at den går på 300 rpm ca. Og hoster å går dårlig. Den får veldig mye bensin da det lukter bensin av den ved vanlig kjøring. Ser ingen lekkasjer men det lukter bensin av olja. Hva kan det være?
R.E.H Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 sjekket du bare den ene pluggen? anbefaler sjekk av alle isåfall, luke ut det enkle først:)
mropsahl Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Skrevet Juni 12, 2012 sjekka bare den ene ja så skal sjekke alle i helja. er det ikke de pluggene så skal jeg sjekke dysene.
Øyvind L. Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Tipper du har falsk luft en plass.. Kjøp en boks med start gass og spray godt rundt alle slanger og tilkoblinger rundt og under innsuget. Har du koblet av LMM? Når bilen står på tomgang så kobler du av LMM. Hva skjer da? og hva skjer når du kobler den inn igjen. Er veldig sjeldent at lamda er problemet. Lamda feil på diagnose er som regel en følge feil pga noe annet er galt.
mropsahl Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Skrevet Juni 12, 2012 Skal prøve med startgass i helga Motoren dør ut så fort jeg tar ut LMM. Har lagt ifra meg tanken om at det er lambda siden det ikke er noen forskjell fra litt, halv og full gass.
Øyvind L. Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Skal prøve med startgass i helga Motoren dør ut så fort jeg tar ut LMM. Har lagt ifra meg tanken om at det er lambda siden det ikke er noen forskjell fra litt, halv og full gass. Hvordan oppfører den seg når du starter den uten LMM? Ved full gass så bruker den ikke LMM og lamda. Du kan enkelt slette alle feilkoder i ecu med å koble av batteriet i en halv time.
mropsahl Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Skrevet Juni 12, 2012 Har ikke prøvd å starte uten LMM men har prøvd med en ny LMM og da var det samme problemet. Har prøvd å koble ut batteriet over natta men hjalp ikke.
mropsahl Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Skrevet Juni 17, 2012 Prøvde å slette alle feilkoder i helga men det ga ingen forskjell. Tok ut alle coilene og pluggene var like hvite. legger ut ett bilde som viser hvordan alle 6 pluggene ser ut. Kan det være btr eller pumpa som er gåen?
Azeton Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Sjekk bensintrykket. Ut ifra pluggen der så går bilen altfor magert. er vel ikke langt unna havari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå