Raaen94 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Har problemer med å låse opp 2001-mod 320D på sentrallåsen. Hverken hoved - eller reservenøkkelen fungerer. Veldig merkelig om batteriene i hver av nøkklene er flatt. Noen som har noe formening eller har opplevd samme greia selv? Kan det være ei sikring som har gått?
Mantis Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Det kan være, men det er jo veldig enkelt å sjekke sikringer med f.eks prøvelampe. Sikringene sitter i hanskerommet (antar jeg. Sitter sikringer i motorrom også, men tviler på noen der har med sentrallås å gjøre) og prøvelampe får du kjøpt billig på f.eks biltema. Koble til ledninger i jording og test de sikringene som kan ha med det å gjøre (står på arket som skal være tredd inn i sikringsboksen.) Dersom ene polen på sikringen lyser, men ikke den andre - sikring er gåen.
Mantis Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Her har du plansjen over sikringer dersom den ikke er i bilen Som du ser har sikring nr 49, 52, 60 med sentrallåsen å gjøre ( 49, 52, 58, 60 om det er touring) Vet ikke hvor mye du skrur og sånn selv, men skriver en liten guide likevell. - Skru på tenning. - Koble til klemmen på testlampen til et jordingspunkt. Dette være seg på en skru i karroseriet eller et annet punkt som har jording. Du merker fort om du ikke har jording dersom det ikke lyser i noen av sikringene. - Som sagt, dersom det lyser i den ene enden av sikringen, men ikke i den andre, da er sikringen gåen og må erstattes. Dersom den ikke lyser i det hele tatt, så er der ikke strøm på den forbindelsen. Hvilken sikring du tester står i plansjen. Husk at det kan være en feil som gjør at sikringen har slått ut. Det er derfor viktig å huske på at du ikke nødvendigvis har fikset problemet permanent og at sikringen kan gå ved senere anledning dersom det er andre feil på forbindelsen.
Lars89 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Kan være releene i GM5-modulen. http://www.bmwgm5.com/
ropa Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Prøv dette, omprogramering av nøkklene 1. Sett deg inni bilen, lukk dørene. 2. Sett nøkkeln i tenningen ha den i 5-10sek ta den ut. 3.Hold nede åpne knappen den øverste. 4.Mens du holder denne nede trykk låse knappen midterste knappen 3 ganger. 5.Slipp begge etter at du har gjort dette. 6.Vis prosedyren er gjort skikkelig vil dørene åpnes og lukkes vis korrekt omprogrammering er gjort. Gjorde dette med min bil når batteriet ble flatt på begge nøkkelene, har kun den ene i bruk som jeg har omprogramert. Sparte vel endel penger på dette. Eneste jeg la merke til at alarmen på bilen begynte å gå av seg selv inni mellom, men meget sjeldent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå