Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har 745 oljefilterhus, men det passer ikke fordi motorfeste står i veien, så blir nøtt til å bruke m30b34 oljfilterhuset.

lag et nytt motorfeste da. Som sagt, ikke veldig bra å minske trykke der trykke er minst

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Skrevet
Ahh, men ordnet det nå :D

Tok bare å brukte orginale filterhuset fra 535'en. Men vil gjerne kjøpe det når du er hjemme, kan du ta kontakt når du er hjemme igjen?

Idag har jeg vertfall sveist downpipe, også har jeg punktet til rørene til wg slik jeg vet hvordan de skal gå. Men trenger en proffsveiser til å sveise de da jeg ikke tørr å sveise wg fast i grenrøret selv. I tilleg trenger jeg en til å sveise noe alu til meg, er ikke mye med om noen i bergensområdet har tig og kan sveise si ifra!

Et dårlig ihpone bilde av downpipe, den skal jeg få dradd svart eksosbandasje rundt imorgen :D

[ Bilde ]

Satser på at det ikke er så alt for lenge til oppstart! Er lite respons her i tråden :/

Jeg monterte 745 filterhus på b35 blokk. det passer, men fikk ikke oljetrykk. mulig det går andre veien, men tviler... trur nok heller ikke at e28 motorfester blir helt suksess:(

skal ikke si at dette stemmer 100%...

Skrevet

Har kommer fram til å lage en adapter til 745 filterhuset slik jeg spacer det ut nok til at det passer og ikke tar borti motorfeste. Noen som har tips om noen i bergensområdet som kan lage adapter mellom filterhus og blokk, selfølgelig mot betaling.

Kan ta en liten oppdatering da. Det som gjenstår før bilen er ferdig nå er å få adapter til filterhuset, og koble ene koblingen på ledningsnettet..

Fikk noen felger som jeg monterte.

Bilder sier mer enn 100 ord..............

ij3mgx69zdny5k8uu59e.jpg

t6lb2evuzhpq2uw6yg59.jpg

0588ev2t2lcrypszex68.jpg

yhzncvrhyrvty5622bbs.jpg

n476lz6yzclds2zeib5i.jpg

42m68lgocx7li8r6nlmk.jpg

pv7t1v2d1roei2owhblk.jpg

z86hpq8oyoo8loy6g1oe.jpg

78w79ax7dfkloiepwl28.jpg

jjk2uxx8s5icav1hbd66.jpg

vpkmbzy41l2d0xas8hvm.jpg

bh3gmdfud5t8q8x1yx2j.jpg

Kommer flere imorgen, orker ikke å laste opp mer nå.....

Skrevet

lmm. skal stå FØR turboen, den kommer du til å blåse lokket av....

m106 og b34 har 100% likt oljefilterhus og kopp.. du må bruke roljefilterhus ifra e34 m5 eller 735 med oljekjøler..

Skrevet

Eu godkjenningen går ut denne månden, så er et lite problem der.. :/

w3cgzn0ajimub75lhda9.jpg

7nc0mlawklxwk9q562zu.jpg

o59789d5oj7nivhj1nfa.jpg

ot0tflq6qittmhzgol0q.jpg

d0nuthg74f7u2c9cfrhb.jpg

0jascip3v74b11ld5gnz.jpg

7dfbpyzhjw50ua9ish7j.jpg

n0jgdimsctudtd7vxxey.jpg

wkoqdf65phte7b575eo6.jpg

d3lqth056iqh94f6xzn6.jpg

5g54aryya6ly2l7zv5e6.jpg

Litt flere bilder.. Gjenstår bare å koble om på ledningsnettet også få laget spacer/adapter til 745 oljefilterhuset. Kom med tips!

Skrevet

Har laget motorfeste, er trangt men det går..

All klaring er god klaring :D

Det eneste som gjengstår til oppstart er koble ledningsnettet, og jeg skjønner ikke koblingsjema så trenger hjelp til å klare og lese de!

Her er 745 koblingsjema http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1836764 , koblingsjema fra 535'en har jeg i en bok.

Men noen som kan forklare meg noe om hvordan de koblingsjemaene fungerer?

1qrxu5mz5v5d9b8wum1a.jpg

v6efmj2quwd5x4t317ki.jpg

9gi65e81l5lydukzydm4.jpg

Skrevet
Ahh, men ordnet det nå :D

Tok bare å brukte orginale filterhuset fra 535'en. Men vil gjerne kjøpe det når du er hjemme, kan du ta kontakt når du er hjemme igjen?

Idag har jeg vertfall sveist downpipe, også har jeg punktet til rørene til wg slik jeg vet hvordan de skal gå. Men trenger en proffsveiser til å sveise de da jeg ikke tørr å sveise wg fast i grenrøret selv. I tilleg trenger jeg en til å sveise noe alu til meg, er ikke mye med om noen i bergensområdet har tig og kan sveise si ifra!

Et dårlig ihpone bilde av downpipe, den skal jeg få dradd svart eksosbandasje rundt imorgen :D

[ Bilde ]

Satser på at det ikke er så alt for lenge til oppstart! Er lite respons her i tråden :/

Jeg monterte 745 filterhus på b35 blokk. det passer, men fikk ikke oljetrykk. mulig det går andre veien, men tviler... trur nok heller ikke at e28 motorfester blir helt suksess:(

skal ikke si at dette stemmer 100%...

motsatt vei går. å hive på e34 oljehus går. men e34 blokak har en kanal rett ned i bunnpanna igjen, derfor fikk du ikke oljetrykk

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...