janerik171187 Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 la ut et inlegg i dieseltråden her, men null respons, så legger ut her og handlet meg nettopp en e34 525 tdsa 92 mod touring til dne nette sum av 17k.funker greit, ingen vibrasjoner som stort sett "alle" e34 lider av under bremsing, motor går helt fint, men er 2 småting, eller 3 da, men 2 som har med motor å gjøre turtallet på tomgang etter å ha kjørt ligger fort på en 1500rpm, må dra pedalen bittelitt tilbake så går den ned å holder seg helt fint, er vell waiere på denne og? så er vell bare å slakke den litt tipper jeg. andre tingen er automatkassa, synes den er litt rar, men har ikke kjørt bmw med automat før, så vet ikke om den skal være sånn, synes den liksom slurer for mye, helt fint på flata og nedoverbakke, men i oppoverbakke synes jeg at jeg må gasse så mye for å holde farta oppover ikke noe uhorvelig turtall men synes det er mye til å være diesel er jo 2,5 tds så burde jo ha nok guff til å komme seg opp bakken uten så mye mer gass. girer fort ned et par hakk (når den står i sommer(sport??)-modus) (relativt bratt bakke dog) i 80km/t. 3 er at ac ikke funker, knappen er død, ifølge forrige eier så funket det fint når knappen funker, den var visstnok litt av/på om den funka. en ting til, den stoppa brått i et kryss istad, kassa gikk i gir og stoppa motoren, men var rett etter jeg hadde startet å kjøre, så mistenker at det er bare når den er kald, evnt en sammenheng med det at den holder litt turtall noen ganger uten at gassen er på (det slakke waieren greiene). ellers så virker den å være grei, motoren drar friskt, er en del turbolyd, men ikke noe jeg vil kalle ulyd, bare sånn grei susing min andre dieselbil forresten, forrige var en isuzu campo 2,4 (hadde den i hele 4-dager)sugediesel, gikk som en bøtte med dritt , bmw'n går mye bedre. ang det stoppe greiene så begynte den med det igjen nå, la merke til at når jeg skulle snu på parkeringsplass (dvs ganske krapp 180grader) så stoppa motoren, startet med en gang etterpå da, det girkassekøddet begynte og da, måtte liksom gasse litt når jeg satt den i drive for å ikke stoppe, altså, den stopper ikke med en gang jeg setter den i drive, men når jeg hører kassa "reagerer" så slipper dne clutchen av seg selv (hvis du skjønner) så motoren stopper om jeg prøver å stå stille i drive, skjer kun innimellom, prøvde på vei hjem å stoppe på flere busslommer uten noe problemer, men når jeg kom inn i hagen hjemme så stoppa den igjen, revers funket fint dog, (prøvde litt å stå stille i forskjellige gir her i gården,) men i drive så stoppa den, tror jeg mest sannsynlig bytter til manuell innen rimelig tid om den fortsetter motor+girolje med filter er byttet ifølge forrige eier, kan det være feil olje f.eks? evnt feil nivå? ( hakke sjekka nivået faktisk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå