Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo, sliter litt med å lufte cluthen helt på min e34 m50. noen tips?

har luftet på bremsemetoden, altså tråkke opp trykk, så åpne nippel. men clutchen biter bare etter lang vandring på pedalen.

er forresten letta m20 svinghjul og starter, 4pucka clutch og 618 trykkplata.

Skrevet

Har du nok bremseveske i beholderen da? Man må åpne nippel-> trykke inn clutch og holde den der -> stramme nippel. Gjør dette 5-6 ganger så skal det funke..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

har kjørt trykk i systemet for å blåse gjennom og få ut all luft. men synes ikke jeg får det til fordet. og det du sier kjexx er jo det jeg har gjort. men har fått tips om at jeg skal pumpe endel og holde pedalen, mens man åpner nippelen fort og lukker igjen. og gjøre dette et par ganger. ikke holde den oppe lenge som man gjør ved bremser.

Skrevet

skjekk at sylinderen at den beveger seg fint og at den ikke lekker ut bremse væske, Skjekk at lufte nippelen ikke er tett. Når eg luftet på min, fylte eg en flaske med litt bremse væske i, hadde slange nedi væsken og opp til nippelen(For då suger den ikke luft når du pumper på pedalen), Så pumpet eg på pedalen med åpen nippel, så holdt eg den inne, stengte nippelen pumpet med nippelen igjenn(for å bygge trykk i systemet) Så fikk eg en til å sitte i bilen å pumpe mens eg åpnet nippelen. Pump inn åpne nippel, stenge nippel, slippe ut pedal, det var deg eg gjore når eg luftet min clutch. bare pass på å ha beholderen helt full!

Etter eg luftet måtte eg pumpe på pedalen et par ganger mens bilen gikk får å få pedal!

Håper dette kan hjelpe deg!

Utrolig fin bil du har foresten;-)

Skrevet

Er ikke helt enig ang bremselufter.. det er et fint verktøy, men om det er litt kinkig å få bra pedal så er ofte "gamle" metoden best..!

Men, du kan jo prøve å sette bilen i en bakke el.l slik at reservoaret er høyeste punkt.. Luft stiger jo oppover, så da skal det i teorien bli bra kun ved å pumpe på pedalen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...