Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg trenger litt hjelp :roll:

jeg har en Bmw e32 735ia som jeg lurer litt på om noen kan besvare noen spørsmål om.

temperatur måleren ligger å fusker litt, den ligger på normalt nivå å plutselig skyter den nesten på rødt å ligger der en liten stund å fyker da ned til normal igjen, å noen ganger ganske hakkete bevegelser, jeg lurer da på om det kan være en forstyrrelse på føleren i for av luft kanskje? å eventuelt er det noen som kan forklare meg hvordan jeg isåfall kan lufte den?

takker for alle svar :D

Skrevet
jekk den opp framme og åpne lufte skrue(termostathuset) hopper den mens du kjører eller når du står på tomgang

Den hopper for det meste når jeg kjører, helst når bilen har vert varm en stund, men på tomgang er det skjeldent, men det hender ja.

må jeg ha mye helling på bilen `har en bra bakke jeg kan stå i da :P

Skrevet

Hvis du mener det er måleren som tuller og at det ikke er reelle temperatursvingninger skal du åpne panseret og ta av og på stikkene til føleren. Om du ikke vet hviken det er så ta av og på alle du ser, bruk gjerne elektrorens på dem ( tenningen av). Jeg hadde samme på min tidligere 535 1991, var bare dårlig kontakt i stikket, men der spratt måleren fra normalt til null og tilbake.

Skrevet

takker for svar å bilde:D skall ut å "rense" kontaktene med elektro spray, hvis det vedvarer skall jeg lufte den.

det er jo ikke noe farlig da, men plutselig er den varm på orntlig å man bare over ser den så kan det fort bli kjedeligt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...