Endre87 Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Hei! Jeg ble påkjørt for 4måneder siden og hadde bare del kasko på bilen, så jeg måtte låne bil av faren min til saken ble avgjort forrige uke, er avhengig av bil i jobbsammenheng. Så da lurer jeg på om jeg har krav på å få utbetalt penger for leiebil i den 4 månedens perioden? Og hvor mye har jeg krav på pr. måned/dag? Takker for svar på forhånd Mvh Endre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrek Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Dette er det ikke så mange andre enn forsikringsselskapet ditt som kan svare helt sikkert på, det bør også stå i forsikringspapirene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Med delkasko har du neppe utvidet leibilsdekning, men som sagt over her.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Om du har bruk for bil i jobben så har du krav på leiebil (såfremst ikke skaden var din skyld). Jeg fikk arbeidsgiveren min til å lage ett lite skriv der de fortalte at jeg hadde behov for bil i jobben og sendte dette inn til motpartens forsikringsselskap. Etter litt masing om at de skulle skyndte seg med saken fikk jeg leiebil med en gang. De dekte 300kr dagen, og med sparebank1 sin avtale holdt dette til en yaris eller en polo hos avis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Det mest vanlige er leiebil i 3 dager hvis du er utenbys og din bil ikke er kjørbar så du kommer deg hjem, ved delkasko får du som regel ikke leiebil hvis ikke du er medlem i Falck,NAF eller Viking, er det snakk om en kollisjon hvor du IKKE har skyld så kan du få leiebil i inntil 10 dager, du kan ikke komme etterpå og si at du skal ha penger for en leiebil du ikke har hatt, det du kan få dekket da er ev busspenger til og fra jobb som må dokumenteres med biletter, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 Jeg har lånt bil av faren min til saken ble avgjort og motpartens forsikrings selskap tok på seg skylden, det tok 4måneder før saken ble avgjort og da mener jeg att jeg skal ha dekt leiebiltakst i de 4 månedene, for jeg er avhengig av bil på jobb og har kjørt på 10 000km på bilen til faren min, og da mener jeg det skal dekkes leiebiltakst i de 4 månedene, for det blir jo ett verditap på bilen til faren min i og med jeg har kjørt på bilen 10 000km og att faren min måtte sette opp km i forsikringen pga det, samt etter 10 000 skal det regnes med oljeskift. Men jeg får se hvordan det blir, sende over papirene i dag så får se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Hentet fra NAF sine sider. Hvis en annen part har forårsaket skaden på din bil, vil du kunne ha krav på å få dekket leiebilkostnader hos forsikringsselskapet til den som har ansvaret for skaden. Kravet er at du må dokumentere at du har et spesielt behov for bil, for eksempel bekreftelse fra arbeidsgiver om at bilen benyttes i forbindelse med daglig arbeid. – Det er fullt legitimt at forsikringsselskapet ikke utbetaler leiebilkostnader uten videre. Selskapet har mulighet til å avvente erstatningsutbetalingen dersom vedkommende ikke påtar seg skyld. Kravet må tas direkte med motpartens forsikringsselskap, og vi anbefaler at du kontakter forsikringsselskapet FØR du inngår avtale om leie av bil. Du skulle altså ha kontaktet motpartens selskap når skaden skjedde, ikke flere mnd senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå