stabben Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Skrevet Juni 3, 2012 begynner å minke på bilder nå!! er ikkje så mye mere enn dette eg har gjort foreløpig desverre.... men kommer mere styre på litt hver dag. fra kr.sund ser eg! kommer fra tustna selv.
r_tranoe Skrevet Juni 3, 2012 Skrevet Juni 3, 2012 ser det går kjapt her. stilig at noen gjør noe som ikke så mange andre gjør.
stabben Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Skrevet Juni 3, 2012 starta tråden idag, men har nok jobbet med bilen litt lengre siste innspurt no med motivasjon for å fullføre og denslags men alt etter første innlegg er gjort på denne sida av året (meine eg å huske ihvertfall) gikk litt treigere fremover etter ny jobb og mindre fritid, men mere cash. planen er å være ferdig iløpet av noen uker vist det lar seg gjøre da
stabben Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Skrevet Juni 3, 2012 gikk igang med dørene på bilen.... har slete av 2 av dem for sveising og tinning. fjerner gummilisten som ligge nerpå døra og sveiser på ei 5mm stållist istedenfor som skal gå heilt ned til sideskjørta. har sveist igjen hullene i listeprofilene og tinner igjen for å få fylt alt ut.. mye sparkel og avrettingsarbeid, men kan bli bra tror eg skulle kanskje hatt meg noen sports speil etterhvert også.... litt flere bilder av bilen også. skal lakkeres heile bilen vist noen var i stuss på det. må bare bli ferdig med dørene nå først så står sideskjørta, hekken og karrosseriet i kø etter det MEN!!!! eg mangler lyktelister for breifront uten åpning/hull for lyktene og rieger sin bakrutesenker som passer istedenfor d drite eg kjøpte på bsr som har overhodet ingen passform i det hele tatt. noen som har som ligger og slenger??
stabben Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 noen her forresten som er expert på automatkasser? (i dennne bilen eg tenker) kan fortelle kordan det begynte og kordan kassen oppfører seg per. idag: virka heilt greit etter skifte, nesten ikkje tull. men så begynte den fx. å vibrere ved ein krapp venstresving og ikkje gire riktig gjennom svingen, men virka normalt ellers. hendte seg ein gang eller to att den tullet seg litt på giringa (gikk ikkje i nødprogram eller noe) eg resatte hjernen ett par ganger og den virka da normalt igjen. plutselig heilt utav det blå under kjøring så begynte den plutselig å dra sykt mye dårligere og gikk rett i nødprogram på neste kjøretur. skiftet da olje og filter og håpte på ordnings, men ikkje f... rett før og etter oljeskift så kom det ein ulyd ifra converteren (har hatt bilen oppe på bukk og kontrollert att det er derfra lyden kommer og virke ikkje som om den kommer fra selve kassa) lyden kan beskrives som en hvinende, pipende, skjærende lyd som er der konstant ved innkobling i revers. ellers (utenom att den trekker dårlig) så girer den normalt, men litt treig og koble inn bå¨de forover og bakover. lurte litt på om det kunne være så enkelt som om att det var kun converteren som er ferdig her, men noen som har vært borti dette?? har komplett manuell pakke til bilen, men tenkte å høre på skøy først om noen har peiling
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 hei igjen! er ennå ikkje 100% ferdig med bilen og beklager att det er lenge siden eg har vært innpå, men er så mye rart som foregår her att det går ikkje an å rekke over alt. fikk tinna ferdig og sveist ferdig dørene. noen bilder her. selve sveisingen gikk unna med null stress, men tinningen var meire eller mindre ett helvete (stålet blir så forbanna varmt att det begynte å trekke seg) men rettet det selvfølgelig opp fikk også tak i ett sett originale bmw sportspeil med varme og elektriske. alt i alt så var dette ei veldig flott oppgradering for den som ikkje er originalfreak
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 fikk også grunnet og lakket hekkfangeren tilslutt. hadde god passform, men litt stress å lage til ramme bakforbi som den skulle ligge på. brukte tilslutt den "plastbjelken" som ligger bakom originalfangeren og tilpasset "støtdemperne på lengden for å få den langt nok frem samtidig som eg slaktet en originalfanger og kappet av den sidene og skrudde disse fast i plastfangeren bakom og monterte selve rammen på alle originalfestene.. etter dette ble det rett fram og bare sette glassfiberfangeren rett over ramme eg bygde uten en eneste skrue i den og sitter som støpt gikk også igang med å tilpasse sideskjørtene for 100% passform. måtte kortes litt på lengden (mulig p.g.a. glassfiberframskjermene?) ellers så ble disse limt fast og fjernet skjøt. tilpasset også en bakrutesenker. der fjernet eg listen rundt vinduet og flytta den max på plass for så å lime den fast og fjernet skjøten og intergrerte denne også.... måtte kappe vinduslistene tilslutt slik att det bare er en liten bit på hver side der under bakrutesenkeren. ligger også noen brutale bakpotter der på ene bildet som eg tenkte å få på plass. begynte å nærme meg mot lakkering av karossen der etterhvert!!!
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 tilslutt så fikk eg lakka ett bagasjelokk. fikk heldigvis takl i ett uten rust så det ble bra ble ei flott oppgradering med de sorte lysene og skiltplata mellom baklysene monterte også ein sånn liten leppe/vinge på det som nå er lakka hvit etter bildene ble tatt der. da var det på tide å gå igang med grunnarbeidet på karrosseriet endelig begynner det å skje ting her!!! var fint lite egentlig å rette av der. grunnet og klar for lakk etterhvert der også. ville lakke inni alle åpninger så det ble gjort etterhvert eneste som gjenstår er selve motorrommet, men det kan vel gåes over eingang senere samtidig med ei motoroppgradering tenker eg
Spankus Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 jøss her går det unna tøft prosjekt! men la merke til høyden framme på det ene bildet der du har montert ny skjermen, hvis du skal ha høyden du har lyst på framme så ligger vell frontfangern neddpå hele tia?
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 på bildet der så står bilen litt lavere med hjulet enn betongkanten som er under fremfangeren. på flat mark der så ble den nesten monstertruck i usenket tilstand. for å løse dette så gikk eg vekk fra 18tommerne og over på 20toms. etter dette senket eg bilen 55 foran. da kom det seg med både klaringen i buen, på fangeren og utseende samtidig
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 endelig lakket karossen det fine nå er att alle de andre delene er ferdig lakka så her er det bare å vente til lakken er tørket for så å gå igang med å montere sammen bilen lakkeringen ble imponerende bra (nesten litt stolt over meg selv) ble glatt, blankt og fint men siden eg er superpirkete så skal eg ta meg ei våtsliping og polering ved ei seinere anledning.. gikk vekk fra 18toms xxr felgene mine da eg aldri ble fornøyd med resultatet og passformen i forhold til bilen. kom over ei annonse på finn der eg fikk tak i noen 20toms TSW istedenfor 20x10 og 20x8,5. 285dekk bak (litt bredt kanskje?) disse kom fra ein e60. måtte space totalt 40mm bak (subber ikkje) fikk fin klaring måtte space totalt 20mm foran. på bildet her står felgene lent inntil ascona b 400 prosjektet mitt
VegarVS Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 blir spennende å se sluttresultatet.. ikke helt fan av den stylinga, men godt at noen tørr å gå andre veier
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 er syk idag så det er sånn att eg har tid til å sitte her og legge ut alt dette idag heng med ei lita stund til så kommer nesten sluttresultatene skjønner att alle ikkje er fan av stylinga o.s.v. eg var veldig i stuss selv ei stund også, men ble fornøyd tilslutt og har fått svært mye positive tilbakemeldinger på bilen er "m-line" stylingen kalles. og "gt4" sideskjørt som hørte med i pakken. kler ikkje biler med smalfront. det som plage meg mest er att eg slite litt med å få på plass potte nr.2 på høyre side bak. (må finne ut noe lurt her, alternativt bygge ny tank for å lage plass) sideskjørtene ville eg egentlig helst ha rieger sine med luftinntak både foran og bak, (en gang senere kanskje?) fronten er eg både fornøyd med, mens eg samtidig har lurt på forandringer. kanskje de rillene i midterste luftinntak skulle ha vært vekke? men sånn bilen ser ut per idag så er eg veldig fornøyd
stabben Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 noen før og etter bilder her!!! spør du meg så er det vanskelig å¨tro att det er den samme gamle 5`eren min til 1500kr (selv om den har blitt eindel mere kostbar etterhvert nå da) bilen ble jævlig bra den uten en enste prikk. kommer strax noen flere bilder av den med felger o.s.v. sånn den står idag. eg holde fortsatt på å dulle med bilen og den begynne å komme seg ganske mye. holder for tida på å klargjøre den for bt med tanke på å få godkjent det som er. skal få inn senkingen, stylingen, felgene o.s.v. i vognkortet. tenkte å prøve å få inn xenonlysene også og div. anna. skal ta meg ein tur ut eg å ta noen helt ferske "dagens bilder" å legge ut strax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå