Gå til innhold

1500kronersbilen. e34 525tds sedan styling/ombyggingsprosjek

Anbefalte innlegg

Skrevet
ikke dumt. har bestandig brukt biltema sitt stoff, men er litt langt hår på det :P

kjedelig å gå tom for lim da :P

har vært borti biltema sitt, men enig om att det er litt langhåret, syns også att det er litt vanskelig å jobbe med.

dette var rimelig kort og nærmest identisk med det som va der originalt, men bare i sort såklart. er litt tynt, men ikkje gjennomsiktig ihvertfall. elastisk og lett å jobbe med, men kan ikkje bruke for mye lim eller klebe sammen for tidlig fordi da trekker limen gjennom.

såg att den nye bensinpumpen min begynte å nærme seg til 7`eren min, men da sluttet jo plutselig den gamle å skrike, hadde en mistanke om litt vann i tanken så eg fyrte på noe kondensfjerner og etter det ga lyden seg :)

fått 7`eren din på jorda igjen nå? :)

er meget lett å jobbe me tema sitt stoff. og lim trekker ikke igjennom der :P

nei du, 7eren står i luften enda, justere eksos og kaste på bremser, så skal den nedpå.

Skrevet

sporet helt av med denne stereo byggingen min og endte opp med å trekke om det grå taket og alle detaljer. lakka noe av det, bestilt led til heile interiørbelysninga o.s.v..

her på bildene er alt klart for montering igjen.

eg veit ikkje kor enkelt det er å få ut dette taktrekket egentlig for andre, men virka som litt kav vist det skulle ut gjennom ei dør eller noe sånt.

for min del så ble det bare å senke det ned og dra det ut gjennom bagasjerommet da min er heimesnekra kombi.

6nxi9vslyixn5d2u8he6.jpg

dep1qilx56likf76crdz.jpg

Skrevet

holder på for fullt idag med å få på plass igjen alt så det kommer flere bilder når alt er på plass igjen. går litt rolig fremover da det ble noen små tilpassinger av hattehyllen og litt sånt for å få på plass igjen setebeltene bak etter ombygginga av seteryggen. nå blir selve setebelterullen flytta heilt ut i sidene som i stasjonsvognen o.s.v. skal isolere litt samtidig også og mye kabler som må legges skikkelig opp og sånt.

os5ddxnpsbs6dw9efa23.jpg

når alt dete er fullført så kan eg endelig fortsette på stereo`en min.

på bildet her er noe av det som blir montert opp.

delefiltrene til frontsettene og ein MDS dynamic 4-kanals som skal drive frontsettene og decade`ene. forsterkeren og delefiltrene blir nedfelt i dørken på ei plate der som det er avbildet.

5xihjpbqb776r2veddhg.jpg

Skrevet

Ser ut som veldig bra håndverk så det virker som du vet hva du driver med faglig sett :) men når det kommer til designet så er nok min personlige mening at resultatet er ganske horribelt. Det er jo bare min mening da, det viktigste er jo at du som kjører bilen syntes den er kul!

Smaken er som baken :)

Skrevet
Er tøft å se du gjør akkurat det du vil å det du liker!! :)

takker for den du :)

er heile meininga det med dette.

hadde jo ikkje skilt seg ut fra mengden vist den va lik som alle andre :)

Skrevet
Ser ut som veldig bra håndverk så det virker som du vet hva du driver med faglig sett :) men når det kommer til designet så er nok min personlige mening at resultatet er ganske horribelt. Det er jo bare min mening da, det viktigste er jo at du som kjører bilen syntes den er kul!

Smaken er som baken :)

takker for den du :)

personlig selv så ville eg aldri ha blitt observert i ein e36 compact eller en toyota, men det blir som du selv sier "smaken er som baken"

Skrevet

etter mye styr og stress så fikk eg endelig lagt opp alle kabler og koblet til alt som har gått inn i bilen så langt. kommer bilder av kordan interiøret ble med sort tak også snart.

neste steg nå blir å isolere heile bagasjerommet (for å bli kvitt veistøy) etter ombyggingen av seteryggen.

fann også frem monoblokkene idag fra boden for å måle og styre på litt med den videre bygginga av bagasjen/anlegget.

Soundstream monoblokker. største av den serien der, overdimensjonert i forhold til ka de skal drive, syns det gjør lydkvaliteten mye bedre :)

7aug9k8ug5dlrsrwpiqy.jpg

7emf6130modmlvxmj4ny.jpg

Skrevet

sort tak og detaljer på plass :)

har ikkje satt på plass igjen nakkestøttene bak på bilde.

da så endelig bilen heil ut innvendig igjen så no kan eg fortsette på det eg egentlig skulle begynne på..

cibv60bkxvvro6cqvtio.jpg

bbwulkx6uxi62wou2twa.jpg

0kqtjpe9n5x748dgxtvf.jpg

Skrevet
ikke dumt :D

skaffe deg sorte pakninger nå da, så det står i stil.

får man virkelig pakninger som er helt sorte i disse?

er ikkje de beste bildene dette (tatt i mørket med blitz) er mørk i seg selv fargen på pakningene, men er lysere enn det eg har trekt, mens bildene gjør dem enda litt lysere.

har vært borti 3-4biler nå av denne sorten (noen med lyst interiør, andre med mørkt)

men dette er den pakningen eg finne igjen i alle hittil.

Skrevet
eg vet faktisk ikke. :P spør iversen :P

han veit nok, men du vet kordan det er å komme i kontakt med han :lol:

selv om eg reise ned på gs til han og dem har så tipper eg att dem koste meire enn ka ein delebil gjør.

(lure på ny delebil igjen da eg er drittlei av manuell) og kunne ha trengt litt smådeler.

er også veldig flink til å samle på alt mulig nyttig og unyttig!!

Skrevet
eg vet faktisk ikke. :P spør iversen :P

han veit nok, men du vet kordan det er å komme i kontakt med han :lol:

selv om eg reise ned på gs til han og dem har så tipper eg att dem koste meire enn ka ein delebil gjør.

(lure på ny delebil igjen da eg er drittlei av manuell) og kunne ha trengt litt smådeler.

er også veldig flink til å samle på alt mulig nyttig og unyttig!!

ja desværre..

koster ca 1 stor pr dør :P

delebil er ikke feil, automat er egentlig ganske så digg å kjøre med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...