Tynes944 Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Fikk en oljereturnippel fra blokka på en 200sx med en kompis så blir å borre ut å gjenge i bunnpanna imorra Da er det bare å venta på BTR så er det oppstart
Tynes944 Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Første oppstart idag! Med improvisert slange fra røret der dumpen er til gasspjeldet. Montert BTR, 3bar bensintrykk. Starter å går Bestilte rør med bilxtra idag, 90grader 2,5" i silikon. Da er det bare å få taki wastegate så er det klart for prøvetur
Tynes944 Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Kjøpte wastegate (Ny i eske, ikke justerbar men stilt til 0,5) med en kompis idag, å en brukt liten FIC intercooler. Ble stressa på slutten idag, men imorgen satser jeg på å få tatt mye bilder, å forhåpentligvis første prøvetur
Tynes944 Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Denne WG'n kjøpte jeg. http://shop.klracing.se/sv/artiklar/was ... tyle-.html
Tynes944 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Skrevet Juni 27, 2012 Glemte å ta bilder idag, men får se om jeg får tatt noen imorra. Men nå har vertfall jeg og Kjakan(På forumet) vært på prøvetur, har 2,6bar bensintrykk nå, å ladder 0,2 - 0,3. Går ganske brukbart igrunn! Men tror der er med ladetrykk å hente om jeg stiller opp bensintrykk litt mer for den kutter delvis når jeg kommer opp på 5000rpm, ladetrykk kommer på rundt 4000. Er litt seint men tror det er på grunn av litt stort kompressorhus. Virker liksom som den ikke får nok bensin til å ladde mere enn 0,2 - 0,3. Prøve ut litt mere imorra å koble på avgassapparat for å se om den går magert eller fett når den får ladetrykk. Fikk ikke slangen fra Bilxtra idag heller, så får se om jeg får den imorra. Er ihvertfall veldig gøy/lærerikt å holde på med
Tynes944 Skrevet Juni 28, 2012 Forfatter Skrevet Juni 28, 2012 Tok et lite bilde da jeg var ferdig idag.
Tynes944 Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 De 5 siste innleggene er mine, skuffende!! Menmen får skrive til meg selv! Montert intercooler idag, satt på 316 merke på bagasjeluka, borra hull i blokka til oljeretur så nå er den helt i orden. Måtte kappe ut litt av lyktefestet for å få plass til trykkrøret til cooleren men det gikk til slutt Har vært ute å kjørt endel nå, lekker olje fra TUR slangen til turboen, da den er skøyta på midten. Så plan nå fremover er å få betalt ned delene jeg har kjøpt (Wastegate, Intercooler, Slanger, Kjølerør til luftfilter å 5 liter olje. Tok olje å filterskift idag da det nesten garantert kom spon i oljen da jeg borra i blokka. Så nå er det helt nytt purolatoroljefilter å Agip 5w40 på den Mangler kun å få den 2,5" slangen fra Bilxtra nå så er bygget så å si ferdig, kun noen småjusteringer igjen Ringte bilxtra på fredag, da var det en som hadde glemt av det, så var derfor den ikke hadde dukket opp. Så Mandag - Tirsdag kommer den Håper på finevær imorgen så jeg får vaska bilen å tatt noen skikkelige bilder med skikkelig kamera Kjøpte også eksosbandasje idag, så får se om jeg tar ned DP'n imorra å trekker den med det så det også er ferdig
tommyheimberg Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 fyr på med flere bilder, da blir det straks litt mere liv her , jeg følger hvertfall med her!, blir bra det here
Tynes944 Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Da ladder bilen 0,5 bar med 3 bar bensintrykk. Sjekka pluggene idag, fin sjokoladebrun farge på tuppen å pittelitt sota, så den går litt fett men bedre den går fett enn magert. Cooleren funker hvertfall veldig bra, varmt rør ut fra turboen, kaldt rør inn til innsuget Mangler bare å bytte bunnpannepakning å slange fra innsug til trykkrør fra cooler nå så er den vel igrunn ferdig. Bilder kommer!!!
Tynes944 Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Da har clutchen på bilen tatt kvelden, så har bestilt stage 2 clutchlameller å trykkplate som holder til 250hk å elektrisk kjølevifte til radiatoren, bunnpannepakning å simring i bakkant av veiv nå Bilder: Bilder av motor som nå er ferdig: Bilen:
tommyheimberg Skrevet Juli 4, 2012 Skrevet Juli 4, 2012 ossen funker den da?, går den som den skal nå?, fått testa noe?
Tynes944 Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Skrevet Juli 4, 2012 Går jævla bra nå får ny clutch imorra så fa skal vi nok ha den til gatebil 13-15:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå