Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2,5liter blokka jeg hadde kjøpt ble det aldri til at jeg henta/betalte, så er nå på utkikk etter komplett 325motor som utgangspunkt til 327. Bestilte ny turbo fra statene idag, t3/t4 a/r 50 57. Tror det vil funke litt bedre enn 50 63 som jeg hadde tidligere. Så nå blir det nok bestilt litt etter litt hver mnd, neste på lista nå er stage 3 clutch fra f1 racing, mls toppakning, arp bolter til toppen, dieselveiv, nye veiv/rådelager å til slutt grenrør. Da er den vel igrunn klar for montering. Så blir jeg vel å bruke den en stund som 327 uten turbo, før det blir oppgradert til turbo å datasprut så jeg får 100%kontroll på alle saker å ting.

Bilde av snurrbassen:

TBC-12101.jpg

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja nå har jeg bytta vekk ford scorpionen i en audi 100 2,2 quattro som skal bli vinterbilen. På Bmwn så blir det neste å bestille lamellsperre, også har jeg fått en liten ide angående understell så nå blir bilen satt på bukker for en stund.. Dette kommer jeg tilbake til!! :)

Skrevet

Da ble det bestilt lamellsperre 25% til bilen! 1600 kr betalte jeg for den (Kun innmat uten tannhjul), men siden jeg nå har en 188mm viskosesperre som funker dårlig så blir denne byttet ut å tannhjulene flyttet over! :)

grunnen til bilen blir satt på bukker en stund er at jeg har fått en bra pris med Møre Trafo i Sykkylven på kuleblåsing av bakstilling, svingarmer bak, fjørbein framme å muligens travers foran. Etter det skal delene pulverlakkerest på Sykkylven Stål i svart blank.

Bilder kommer såklart etterhvert som det skjer noe :)

Skrevet

Har et aldri så lite problem for øyeblikket.. :P

Sitter å lurer på om jeg skal bruke 25-30000 på ny bil å sette denne på vent på ubestemt tid, eller om jeg skal bruke 25-30000 på å handle 325 understell å få det pulverlakker å få montert det på denne å bygge opp en grei 2,7 turbo motor. Fikk ny snurre i posten idag :)

IMG_0048.jpg

Også står Bmwn for øyeblikket oppjekka med bakenden da jeg har plukka ned "traversen",diffen, fjørene bak å fjørene foran da dette skal kuleblåsest å pulverlakkerest. Mangler bare å få taki 51mm fjørbein foran. Muligens ta traversen også i samme slengen. Er faktisk veldig usikker for øyeblikket....................

Skrevet

Da er planen klar for hva som skal gjøres fremover med bilen. Her er bilde av bilen slik den står nå, uten forstilling, bakstilling/motor.

IMG_0049.jpg

Grunnen til at bakstilling/forstilling er nede, er at saker og ting skal glassblåsest, pulverlakkerest å oppgraderes.

Deler som skal handles:

Komplett 325 facelift motor m ledningsnett, starter, svinghjul.

Denne skal det monteres orginal toppakning+0,25mm på, ARP bolter på toppen, bytte rådelager å veivlager.

Skal også inn med m21d24 veiv var planen.

535LMM

535dyser

Stage 4 clutch fra F1 Racing

Lette svinghjul(Solgte det gamle, det nye skal lettes litt mere)

Nytt konisk Green filter 76mm

Justerbare tårnlager foran(K-Mac)

51mm nav foran som det skal Ta-Technix coilovers på

Stabstag under foran som går fra bakre bærearmsforinger til travers foran fra Ultra Racing

Nytt komplett trykkrørsett fra Ebay, da røra jeg har nå ser litt jalla ut. Så skal intercooleren jeg har snuest så røra går nede istedet for oppe som jeg hadde sist.

Ny justerbar Wg, å ny downpipe. Planen er å kjøre på 0,4-0,5 bar.

1 nytt motorfeste da det har rivna. Det andre er 1mnd gammelt.

2 nye bærearmer foran fra Koed

Bosch 044 bensinpumpe med tilhørende brakett

Karosseriet blir det ikke gjort noe med foreløpig.

Om pengene går i boks så begynner jeg å bestille deler iløpet av uken :)

Var snakk om å kjøpe ny Bmw, men den planen la jeg på hylla inntil videre.

Skrevet

Begynn med understell, slik at du har bilen flyttbar. Det synes alltid jeg er greit.

Og btw...

En liten bagatell... Du kjører ikke Patrol/Pajero... ;) Du har lamellbrems, ikke sperre... :)

Trengte du K-mac'ene mine du forresten?

Skrevet

Som du ser over så er understell tatt med i beregningen.

Sender deg en pm imorgen ang. K-macene, men skal mest sannsynlig ha de ja :)

Lamellbrems/sperre, poteto potato :P hehe

Skrevet

Liten update! :)

Bestilt orginal toppakning+0,2mm

Bestilt 1stk indre bærekule

Bestilt 1stk ytre bærekule

Dette ble bestilt hos Meca

Å på Søndag skal jeg til Jørgen Lie på forumet å handle splitter nytt Simons effektanlegg hele veien å polert X-grenrør å 885 topp.

Å Skulle egentlig handle 51mm fjørbein å 325 motor med Simon S Arvesen på forumet idag, men han måtte på sjøen i dagtidlig, så får se om han får taki en kompis eller noe som kan levere motoren til meg eller om jeg må vente til han kommer hjem fra sjøen.

Å Tirsdag - Onsdag kommer sperrediffen min fra statene, å da blir det sendt deler til sandblåsing!

51mm fjørbein (om jeg har fått taki)

travers bak

innfestingsplater til travers bak

Alle 4 fjørene

Å muligens diffen, får se.

Når jeg har fått igjen dette fra kuleblåsing, blir det pulverlakker. Bilder kommer såklart!

Har også bestilt 2 51mm supersport dempere med parts and retards, skulle inngå en grei deal der da den ene 45mm demperen min var defekt nå allerede etter bare 6-7mnd.

Så målet nå er at bilen skal være på hjula med motor i om 1mnd. Tror det er et ganske realistisk mål.

Flere deler blir bestilt utover i uken, updates kommer! :)

Bilder av delene jeg skal handle med Jørgen:

billede.jpg

391897_10151015373960156_1864169209_n.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...