Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer! :) Nå ble det sendt avgårde bestilling på Innovate bredbåndslambda, ny hjulsylinder på høgre side bak da den som står der nå lekker, å nye stempelringer til alle 6! :)

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fått gjenga opp igjen gjengene til topplokket på blokka idag, så jeg fikk montert arp boltene, såklart med det medfølgende arp fettet. Men telefonen min gikk tom for strøm så fikk ikke tatt bilder. Fikk også Bosch 044 pumpa idag, men fikk ikke montert da jeg mangler nippelen som skal være på baksiden. Får se om det blir gjort noe mer imorra, kommer evt bilder da. :)

Skrevet

Ja da fikk jeg stempelringer fra Anders_W på forumet idag! Helt splitter nye, såklart. Så monterte det, trakk til de nye rådelagrene mine med 20nm, så 70 grader. Gjorde rent blokk å topp, hadde på loctite 3020 på den nye toppakninga, lot det tørke 10 minutter, monterte det, hadde på toppen, trekte til i riktig rekkefølge med 30nm, venta 15 min, trekte til med 60nm, venta 1 time, å trekte til slutt til 90nm på alle 14. Er mange fasiter på hvordan det skal trekkes til, men satser på dette er ganske greit. Brukte såklart arp fett på boltene så det går an å få det løyst igjen. ;)

Var desverre så ivrig idag at jeg glemte å ta bilder, men imorra blir det muligens stor update! :) Begynner vertfall å se veldig bra ut nå. Besto teorien på lappen idag også så! :)

Skrevet

Da er motor kommet i bil å stort sett alt er ferdig, trykkrør er malt med hammerite å er montert hele veien, fått på ny shortshift fra koed, fårr på nye clutchen å 260kassa, bytta clutchsylinder å lufta den, laga nye rør å ny plassering til wastegate osv osv osv, har tatt noen bilder etterhvert. Men den starter altså ikke, har verken gnist eller bensin. Pumpa starter ikke. Der er strøm til coilen men går ingenting videre derfra. Tomgangssensoren starter når tenninga er på, der er strøm til hjerna, følerne til svinghjulet er koblet rett osv. Men har en mistanke om at det er selve motorstyringa som er defekt, da den var både eira å rust forskjellige steder. Så får igrunn ikke gjort noe mere før jeg får taki ny ecu. Må også ha ny mellomaksling da 260 kassa var endel lengre, så det får jeg sannsynligvis ordna med Jørgen Lie. Så det som står igjen nå er lage til eksos, få på mellomaksling, Få start(!!) å muligens nye pluggledninger med tiden da de som står der nå ikke er helt bra....

Bilder! :)

Montering av nye stempelringer:

IMG_0177.jpg

motivasjonsbilde:

IMG_0182.jpg

Motor på plass, holdt vel på å bytta dyser her:

IMG_0183.jpg

Klar for første forsøk på oppstart:

IMG_0185.jpg

Det var det for idag, kommer mere senere! :)

Skrevet

Prøvde med en annen hjerne idag uten hell. Ska ohme svinghjulsfølerne imorra for å se om det er noe kødd der. Får gå gjennom hele ledningsnettet til helgen om vi ikke kommer frem til noe imorra.

Nå er vertfall mellomaksling å stabstag bake bestilt med Jørgen Lie. Så det kommer vel om ikke lenbe :)

Noen som har vært borti dette før eller? Preface ledningsnett.

Skrevet
Prøvde med en annen hjerne idag uten hell. Ska ohme svinghjulsfølerne imorra for å se om det er noe kødd der..
Men den starter altså ikke, har verken gnist eller bensin. Pumpa starter ikke. Der er strøm til coilen men går ingenting videre derfra. Tomgangssensoren starter når tenninga er på, der er strøm til hjerna, følerne til svinghjulet er koblet rett osv. Men har en mistanke om at det er selve motorstyringa som er defekt, da den var både eira å rust forskjellige steder. Så får igrunn ikke gjort noe mere før jeg får taki ny ecu.:)

Tomgangsmotor går, strøm til coil og strøm til ECU... Bra!

Next step, som nevnt tidligere her, sjekk følerene. Ohm pin 1 og pin 2.

Den ene sensoren er ofte "merket" med en grå strips på sensorkabel og kontakt (slik at en finner korrekt tilkopling), med det har du gjerne sett allerede.

Status på hovedrelè og pumperelè? Har du målt styrestrømmer og hovedstrøm der? Det er jo ganske viktig...

Skrevet

Fikk start idag! Bytta svinghjul til et som hadde tapp til svinghjulsføler! Vridde om nøkkelen å da starta den med en gang, gikk fint på alle 6 til å med :) Fikk litt vel mye bensin, men har vel med at den har 535 dyser å 535lmm.

Så det som gjenstår nå, er mellomaksling å kjølevesketank(Bestilt med Jørgen Lie), få på bredbåndslambda, har fått hentelapp, skal hente den imorra. Bytte bremsesylinder høgre bak(Har NY liggende), gjøre ferdig eksos, koble til vakumslanger på wastegate. Å da er det vel igrunn klart for prøvetur :)

Monterte også stabstag foran fra Ultra Racing idag, men glemte å ta bilde av det.

Men imorra kommer det sikkert video av oppstart å forskjellige bilder! :)

Skrevet

Godt med oppstart! Var nå bra at du fant utav feilen så fort, slett ikke verst! Tenker det var en god følelse å høre motoren spinne rundt ja... ;)

Skrevet

Henta pakken idag, var rett mellomaksling! :) Så da ble det prøvetur. Funka bra med 2,5 med 0,5 i ladetrykk! :)

Men nå har jeg lagd et a4 ark med TO DO imorra/Lørdag. Så her er den :)

-Feste kjølevæsketanken

-Bytte til Agip 10-60 olje på motor

-Sjekke oljenivå girkasse/evt etterfylle

-Skru fast hjerne å montere ferdig hanskerom

-Lage til 1 nytt eksosoppheng midt under bilen

-Fjerne varmebandasje fra downpipen, da den lukter helt jævlig.

-Lage til wastegaten skikkelig(Bytte begge flensene da jeg har montert feil........)

-Lage til tomgangsregulatoren(Er ikke tilkoblet nå.)

-4-hjulskontroll(Er stilt max camber foran nå, er tøft men subber som et helvette så det går ikke.)

-Bytte pluggledninger(Låner med en kompis til jeg får mine nye)

-bestille nye svinghjulsfølere til girkassen da de som er der nå ikke er helt go..

-Sjekke servooljenivå(Pumpa hyler, men frykter det er pumpe som begyner å bli defekt...)

-Skru fast panseret helt(Står fast med kun 2 skruer nå)

-Ettertrekke ARP boltene med 95nm(Er 90nm på de nå)

Å det var vel det!

Kommer muligens video iløpet av helgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...