Knugen Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Da er det vel på tide å kaste ut en tråd om mitt prosjekt. Dette startet høsten 2011 etter et veddemål som gikk noe skeis. Behovet for bil meldte seg raskt og en kort tur over grensa endte med kjøp av en nogenlunde ferdigbygd E30. Vinteren har gått med til å bygge videre på utgangspunktet og endre alt som ikke var bra. Første pri var å kaste ut alt inni bilen og erstatte det med skikkelige saker:-) Spec: Motor: M50B25 Toppen er maxportet med mira freste ventilseter av PPF Alu trykkere med 328 kamhus PPF Z2 kammer PPF Race ventiler PPF ventilfjær kit PPF Race kamkjede PPF Stødgjørdel 12,9 PPF Toppackning og pianoringer + ARP PPF dumpventil 328 veiv H-profil råder Wiseco stempler PT 6765 Turbo 2 x Precision 46mm wastegate 80 mm Accufab spjeld Custom rustfritt grenrør Spesial konstruert Insug med trakter Ombygget bånnpanne Ombyggd veivhus vent med cyklon 3,5 toms eksos Styresystem/bensin: Vipec V44 Bosch 1680cc dyser Audi 115R coiler Aeromotive BTR SX 18203 som forpumpe til catchtank Aeromotive Eliminator hovedpumpe Nuke fuelrail Drivlinje: E34 M5 lamelldiff – 1:3,46 utveksling Robylon foringer i bakstilling Indre nav fra 535, yttre 730 5/120 boltsirkel E34 M5 drivknuter med PPF svikstål aksler Special laget mellomaksling BMW ZF gikasse fra tds 3 skivig tilton clutch med hydraulisk utløserlager og reduksjonsventil Understell: Ombygd bærebruer foran for mulighet til masse camber K-sport coiloverkit Fjærben fra E36 24mm krengningshammere, justerbare hjulvinkler 5/120 boltsirkel framme og bak. Bremser: Fram: Brembo 4stemplet, 315mm skiver fra E36 M3 Bak: 4 stemplet fra Volvo 940 turbo, 298 mm skivor, K-Sport D2 Hydraulisk håndbrekk. Selholm bremsevugge Interiør: Fullbur Ombygd girkasse-/kardantunnel Fjernet reservhjulsbrønn mm Vektreduserte dører 45L fuelcell Lexan side-/ bakruter Racepak instrument – GPS med logging av alle parametere Sparco Corsa Stoler CAE Shifting Technology giroverføring/spak Stilo Trophy intercom Exteriør: M3 EVO kit i glassfiber Tak og dører i stål, resten glassfiber Rondell 0204 18x8,5 ET13 lakkert i gull Folie og dekor utført av G-Design 695hk/809nm@2.0 bar på hjula Noen bilder slik den er nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Helt rått!! Ser ut som en grom e30 det her!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Det var grom ja. Kommer`n på E30 Meet da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Bøllete bil! Blitt populære disse CAE skifterne og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freddalur Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Se der ja Stig Hva er vidre planer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrokkis Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 hvordan gikk tulepanløpet på våler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Litt mer info om hvordan den var å montere og bruke den girskifteren? gjerne noen bilder? Tenkte å montere slik en på min lille grønne doning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knugen Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Ola: Tja, planer er det vel alltid. Ny kasse er absolutt på agendan, men usikker på valget. Må si det frister helt sinnsykt med MPG kasse... Godt å høre E30`n din puster igjen, når skal du bremse?? Klar for Rudskogen da!?! Skrokkis: Hva kan jeg si, rett i dass... Men det blir revansj på Rudskogen og da skal de Fordene plasseres der de hører hjemme, bak... Dirtydicky: Shifteren er meget enkel å montere. Manualen er step-by-step, og det er så selv mor kan gjøre det. Å bruke shifteren: HELT RÅTT!!! Anbefales på det sterkeste! Skal se om ikke jeg har noen bilder av selve monteringen. Den er IKKE beregnet for biler med interiør inntakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knugen Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2012 Da var gatebil vel overstått! Bilen fungerer bra, men det er noe å ta tak i.... Rasa første kassa på lørdag, monterte ny på kvelden som holdt 4 runder på søndag før den også rasa. 525tds kasser er sikkert bra, men ikke såååå bra viste det seg. Begge gangene var det inngående som tok full vareopptelling Så da må det bygges om til ny kasse, slik det ligger ann nå lander jeg på kasse fra 530d Noen som har noen innspill?? Noen som har en slik liggende??? ØNSKES KJØPT!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 M3 Yngve har 530d kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Jeg har ja, er fra 330, men den er lik som de 530 med 35mm utgånde osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knugen Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2012 Jeg har ja, er fra 330, men den er lik som de 530 med 35mm utgånde osv. Hør der du Yngve Vi tar det på PM Innspill på om dette er det rette valget?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knugen Skrevet September 16, 2012 Forfatter Share Skrevet September 16, 2012 Liten update her igjen da: Fikk smidd på plass 330d kasse, og etter en helg på Rudskogen ser den ut til å fungere perfekt Ikke noe havari og etter å ha fått orden på opphenget til diffen også, så alt ut til være i orden. Men etter et par dager med banekjøring var det slutt på drivknutene, dvs nesten. Er såpass med slakk at det er vel bare snakk om tidsspørsmål Er vel bare å bestille nye fra PPF og satse på å få kjørt litt helt på tampen av sesongen. Ellers fungerer denne vogna strålende, eneste er hjulvinkler som står i alle retninger så litt nervøs å kjøre En liten snutt fra Gatebil September Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freddalur Skrevet September 16, 2012 Share Skrevet September 16, 2012 Da er det bare å bytte olje, kjøpe inn litt trøndersk brennevin, en kopp med pulverkaffe, og fylle full tank, å vente på gatebil våler 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Hva måtte til for å få på plass kassa kontra tds kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå