hovard90 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Hei, har annskaffet meg en bmw e34 518 90 mod. Men hjullagret bak på venstre side må byttes. er dette mye jobb eller en enkel opperasjon? trenger jeg presse eller går det med en tillpasset kopp? Del egne erfaringer takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Min erfaring er at det sitter som satan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 hmm, skulle prøvd og fått det til billigst mulig. noen flere ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Joa, du må av med drivaksel ut mot hjulsiden sitter med 6 umbroskurer som sitter godt, så kommer du til en stor mutter 30mm? den sitter med en låseblekke du må bøye ut, for å løsne muttern. Bremseskiver og sånt må av. Også trenger du vel en stor avdrager for å dele hjulnav og flens. Da er det vel en låsering du må ta for å presse ut lagret, enten å slå det i filler, eller med en presse. Montering skjer i motsatt rekkefølge da du må huske å presse på ytterring på det nye hjullagret for å ikke ødelegge det ved montering. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 Joa, du må av med drivaksel ut mot hjulsiden sitter med 6 umbroskurer som sitter godt, så kommer du til en stor mutter 30mm? den sitter med en låseblekke du må bøye ut, for å løsne muttern. Bremseskiver og sånt må av. Også trenger du vel en stor avdrager for å dele hjulnav og flens. Da er det vel en låsering du må ta for å presse ut lagret, enten å slå det i filler, eller med en presse. Montering skjer i motsatt rekkefølge da du må huske å presse på ytterring på det nye hjullagret for å ikke ødelegge det ved montering. Lykke til! Takker så meget for svar, prøvde å løsne de umbrakoene satt noe jævlig får vell prøve med en mutter trekker eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Husk å slå inn bitset godt så det ikke går rundt og ødelegger hodet, luftverktøy er fine greier der man kommer til Mener å huske at det står i haynesboka at det lønner seg å løsne dem mens bilen står på bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Husk å slå inn bitset godt så det ikke går rundt og ødelegger hodet, luftverktøy er fine greier der man kommer til Mener å huske at det står i haynesboka at det lønner seg å løsne dem mens bilen står på bakken. Ja tenkte og prøve med mutter trekker, må vell finne på en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Anbefaler ikke mutter trekker. Rense hodene godt. så banker du inn bra før du skrur rolig løs med en skralle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Min erfaring er at det sitter som satan.. A+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet August 7, 2012 Forfatter Share Skrevet August 7, 2012 Hvordan i herrens navn får jeg delt demper og bru ? sitter som satan.. bestemte meg for og levere brua å få presset ut lagret. Pleas svart fort ! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 demperne kan sitte som satan de også, må bare bankes av etter du har skrudd ut bolten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet August 7, 2012 Forfatter Share Skrevet August 7, 2012 demperne kan sitte som satan de også, må bare bankes av etter du har skrudd ut bolten hmm prøvde og stroppefast demperen og jekke ut fra innsiden men det gikk ikke, varmet opp og styrte på. er det ikke no hokkus pokkus, bare rå makt ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Brukte virkelig rå makt på mine dempere da eg bytta til ksport. Dei satt som faaaen.. når dei til slutt løsna hadde eg slått dempersylinderen heilt flat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet August 8, 2012 Forfatter Share Skrevet August 8, 2012 5 slag med slegga så ble det årnings Er det lurt og presse hjulnavet inn med det samme i lagret som jeg får presset lagret inn i broen, eller kan jeg banke navet inn når jeg har montert broen ?? Vanskelig og forklare Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovard90 Skrevet August 8, 2012 Forfatter Share Skrevet August 8, 2012 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå