Mantis Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 Bestilte akkurat ny grill i OEM plast. Svart matt. Får heller selge den om jeg ikke blir helt fornøyd. Bestilte litt andre deler på ebay også. - Toppdekselpakning - Nytt emblem på panseret i orginale farger, siden det som er der nå flasser. - Nøkkelring med "5" på. Billig billig Blir bare litt sånn småting nå før staten casher ut og sjefen bestemmer seg for at jeg skal få belønning med feripenger og full baluba. Da blir det fangere, lister og diverse annet! Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Splittere eller lippe nederst på m-techfangeren? Klarer ikke helt bestemme meg for hva som er finest. Dette blir i carbon tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 Tusen takk for det Kjekt med litt tilbakemelding.Chromekant med sorte riller er vel standard på en vanlig E39? Er det jeg ser mest av på orginale biler og det er også det som står på min nå. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken grill jeg skal ha. Hadde bilen vært sølvgrå, så hadde valget vært enkelt, men med svart bil er jeg usikker. Generelt lite fan av chrome, men nyrer i chrome på svart bil kan vel kanskje funke. Er vel standard ja. Men forskjellen fra standard til M5 nyrer? er at de fyller mer ut i siden. Ser betraktelig bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Ja angrer kanskje litt nå på at jeg besilte matt sort. Enten skulle de vært helt chrome eller sort glossy. Får legge de ut på bruktmarkedet om jeg ombestemmer meg helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 Orginale faceliftnyrer har bred kant i chrom, og sorte nyrer. Ganske pen egentlig. Preface har bare tynn kant rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Men som sagt så er OEM plasten så billig på ebay at det ikke er noe skandale. Må nesten se det på bilen før jeg bestemmer meg helt. Noen som har erfaringer med chromelister rundt vinduer da? Synes ikke det er pent og tenker på å gjøre noe med de. http://www.ebay.com/itm/200740019267?_t ... 97.c0.m619 er dette noe å trekke listene med tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Det går sakte men sikkert frammover med bilen nå. Har fått byttet ut så og si alt av slitedeler og gjort om på den biten som skal til for å få den EU-godkjent, så nå blir det skilt 01.07 Slipper jeg unna med halv årsavgift, og jo mindre til staten - jo bedre! Akkurat bestilt meg shadowline tape for å dekke over de fæle chromelistene rundt rutene også. 3M Scotchcal Black MATTE Shadowline Vinyl 2.5" Tape (for Trim) Håper den holder i lengden. Noen andre som har lagt på denne tapen? Litt usikker angående felger. GS Silver track Disse i enten sølv eller gull tror jeg vil gjøre seg aldeles på bilen. GS Goldline (forstått det slik at disse er ute av produksjon?) Om de ble produsert til E39 er jeg usikker på.. Noen andre felgforslag? Helst noen som ikke koster skjorta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Viste seg at grillen ikke hadde blitt sendt enda. Måtte vist inn å godkjenne og legge inn paypal på nytt, så da tok jeg heller å bestilte sort glossy paint framfor sort matt. Har også bestilt list på bakluka ferdig lakka direct from taiwan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Har mer eller mindre bestemt meg for felger. Blir nok GS-Gold Track "19 Med BBS emblem Synspunkter? Følger det med kopper eller stickersemblem? Ser GS skriver Felgen bruker 68mm emblem som kjøpes ekstra. Lurer bare på om jeg må kjøpe nye senterkopper eller om det holder med decalstickers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2012 I min egen rastløshet etter å bestille deler, så må jeg finne på saker og ting som ikke koster penger. Tok derfor full polering og sauset skuta inn i hardvoks i dag. Den ser ikke akkurat veldig entusiastiskpent behandlet ut av tidligere eier, men lakken har så absolut et bra potensiale. Kort om prosessen: - Sprayet først hele bilen med avfetting og spylte av dette med ganske kraftig høytrykker. - Vasket så hele bilen med turtle shampoo og vaskehanske i microfiber, før jeg igjen spylte av. og med litt bilder: (Gud jeg savner mitt gamle 1D mark II når jeg nå foreløbig står uten DSLR og loker med en iPhone) Lakken på panseret etter vask med shampoo. En del virvler og riper Påfører polish først for hånd med duk for minst mulig gris. Bruker maskin fra flex med universal 125mm pad. Underveis i poleringen. Det er poleringsstøv på lister og ikke polish, så ikke arrester meg Tørker så av rester og støv med microfiberduk. Brukte så AutoGlym hardvoks. Smurte et jevnt og godt lag utover alle lakkerte deler og lot det stå i ca 1 time. Ideèlt sett burde nok denne stått mye lenger, men orket ikke kjøre hjem og så opp igjen for å ta av voksen. Litt bilder etter: Er nok ikke noe gutta på Detailers Club hadde jubla i taket for, men det er da forbedringer. Burde gå over med en middels rubbing for å få bort alt av småriper. Ellers er det en del steinsprut på panser som kom godt til synet etter behandlingen i dag, så vurderer om jeg skal sende panseret til omlakkering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Bedre enn når du startet hvertfall Men du bruker aaaalt for mye Autoglym EGP. Kan legge et mye tynnere lag, og fortsatt oppnå samme effekt. Heller to tyynne lag enn et veldig tykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2012 Sier vell kanskje noe der. Burde vell også påført med pute og ikke duk Noen som har erfaringer med swisvax? Vurderer sterkt å bestille en av start-pakkene der i fra med diverse produkt. Ligger på litt over 3000,- hos GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2012 Nå begynner delene jeg bestilte på ebay forrige uke å ankomme Løkene på DHL klarte ikke kjøre ut pakken i dag enda jeg ringte å avtalte det per telefon i går, så måtte kjøre i rushtrafikk 1 time for å hente nyrene som var kommet på terminalen. Forøvrig imponerende å frakte noe fra Taiwan til Norge på 4 virkerdager! Sorte glossy nyrer på plass. Litt varmluft og på med autoglym så var "523 i" borte. På mandag bestiller jeg en del deler fra GS. - M5 framfanger - Carbon lippe til fanger - M5 bakfanger - Carbon diffusor - Duplex dual eksos - GS 19" Gold Track - M5 sidespeil ++++ Et spørsmål om duplex eksos: Slik ser den orginale eksosen ut bake nå Spørsmålet som reiser seg hos meg er om det i det hele tatt er mulig å montere duplex dual eksos her? For meg ser det ut som duplex anlegget er beregnet for et annet eksosopplegg? Kan jo eventuelt kappe og sveise eller kappe og lage til noe opplegg, men det er jo igjen avhengig av dimmensjonene på duplex anlegget... Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergkvist Skrevet Juni 21, 2012 Share Skrevet Juni 21, 2012 Jeg har gs gold track 19 på min e39 stv å det kler bilen veldig godt syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergkvist Skrevet Juni 21, 2012 Share Skrevet Juni 21, 2012 du må bestille senterkopper utenom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå