Gå til innhold

Mantis sin BMW e39 523i *Nye coilovers med bilder**Plastidip

Share

Anbefalte innlegg

Ja ting blir fort dyrt!:/ kunne tenkt meg m5 bakfanger men det får vente da jeg har nettopp bygd terrasse og har en kadett jeg må handle deler til og! fikk byttet servopumpe nye reimer og ny olje og filter på torsdag så det var nice!!:D men nå er det et godt hull i potta så skal få bilen på bukk idag å sjekke det opp:P Er ikke lett å finne felger til tider med begrenset lommebok:/ fikk heldigvis mine veldig billig ellers hadde blitt noen helt andre!... Har du levert bakfanger til lakk nå? hva kom fanger + lakk på? send gjerne på pm hvis du ikke vil skrive her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frontfangeren bestilte jeg på ebay og denne blir sendt fra california faktisk. Hadde tenkt å bestille bakfanger på ebay også, men siden bilen min har ryggesensorer bak, så fant jeg ikke fanger bak annet enn på GS. Med andre ord har jeg bakfangeren, men frontfangeren er på vei med fly til meg enda. Forventer den til meg i løpet av neste uke.

Totalt betalte jeg vel 2.200,- for framfanger med lister og tåkelys. Rundt 3.500,- for bakfanger med diffusor og lister, men her bestilte jeg diffsor for dobble potte i tillegg, så den diffusoren som fulgte med har jeg ikke særlig bruk for egentlig.

Lakk har jeg fått tilbud om 5.000,- for bakfanger, diffusor, frontfanger og eventuelt sidespeil. Da tar han alt fra bunnen av. Dette er en lakkerer med mange års erfaring. Selvsagt uten kvittering og den slags =P~

Har forresten lagt ut nye bilder nå.

Kjøpte meg et 1100D bare sånn foreløbig. Ser rimelig mongo ut med 1100D hus og 17-40mm 4L, men sparer til 1D mark IV på bruktmarkedet og en iphone duger ikke til noe som helst.

Besilte baklys i LED i dag.

Nå mangler jeg bare støtlister utvendig og sidespeil før alt av første økt et besilt. Problemet er at sidespeilene er sinnsvakt dyre i forhold til hva man får :shock: Og de jævla selgerne på ebay selger power folding i bøtter og spann, men ingen manuelle med varme. Vurderer å bare kjøpe power folding og klippe kabelen. GS tar seg grovt betalt for OEM-produkt, så jakten pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontfangeren bestilte jeg på ebay og denne blir sendt fra california faktisk. Hadde tenkt å bestille bakfanger på ebay også, men siden bilen min har ryggesensorer bak, så fant jeg ikke fanger bak annet enn på GS. Med andre ord har jeg bakfangeren, men frontfangeren er på vei med fly til meg enda. Forventer den til meg i løpet av neste uke.

Totalt betalte jeg vel 2.200,- for framfanger med lister og tåkelys. Rundt 3.500,- for bakfanger med diffusor og lister, men her bestilte jeg diffsor for dobble potte i tillegg, så den diffusoren som fulgte med har jeg ikke særlig bruk for egentlig.

Lakk har jeg fått tilbud om 5.000,- for bakfanger, diffusor, frontfanger og eventuelt sidespeil. Da tar han alt fra bunnen av. Dette er en lakkerer med mange års erfaring. Selvsagt uten kvittering og den slags =P~

Har forresten lagt ut nye bilder nå.

Kjøpte meg et 1100D bare sånn foreløbig. Ser rimelig mongo ut med 1100D hus og 17-40mm 4L, men sparer til 1D mark IV på bruktmarkedet og en iphone duger ikke til noe som helst.

Besilte baklys i LED i dag.

Nå mangler jeg bare støtlister utvendig og sidespeil før alt av første økt et besilt. Problemet er at sidespeilene er sinnsvakt dyre i forhold til hva man får :shock: Og de jævla selgerne på ebay selger power folding i bøtter og spann, men ingen manuelle med varme. Vurderer å bare kjøpe power folding og klippe kabelen. GS tar seg grovt betalt for OEM-produkt, så jakten pågår.

Her er bakfanger med PDC fra tyskland:

http://www.ebay.de/itm/Heckstosstange-H ... 53ed6af954

Frontfanger med PDC:

http://www.ebay.de/itm/Stosstange-fur-B ... 4d01f07074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vis det til meg en gang :( Så også at de på ebay.de selger komplette pakker for fangere rundt hele bilen. Hadde spart en del på det, men nå er delene bestilt og ingen veg tilbake.

Men det er ikke alt ebay.de er rimligst på. Baklykter ble 600,- kr fra USA. Det fant jeg ikke fra Tyskland. Speil og frontlippe er også dyrere i Tyskland enn .com

Men tror jeg skal begynne å roe ned litt på bestillingene. Går snart konkurs :lol:

Kun felger igjen nå, så får resten vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vis det til meg en gang :( Så også at de på ebay.de selger komplette pakker for fangere rundt hele bilen. Hadde spart en del på det, men nå er delene bestilt og ingen veg tilbake.

Men det er ikke alt ebay.de er rimligst på. Baklykter ble 600,- kr fra USA. Det fant jeg ikke fra Tyskland. Speil og frontlippe er også dyrere i Tyskland enn .com

Men tror jeg skal begynne å roe ned litt på bestillingene. Går snart konkurs :lol:

Kun felger igjen nå, så får resten vente litt.

Tullball, ingenting som er i USA til BMW du ikke finner i Tyskland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod å finn støtlister med "M-logo" og "M-innstegslister" til under koed-pris på ebay.de. Man kan finne innstegslister brukt for rundt 1000,- kr, men det er jeg ikke videre særlig keen på.

Sidespeil finner man, men det er power folding det går i. Det er penger ut av vinduet for min del. I tillegg er det opplegg for varme på bilen min. Så m5 sidespeil med manuell innfelling og varme i glass - værsågod.

Billigste du finner i USA.

http://www.ebay.com/itm/1996-2003-BMW-E ... p=mtr#shId

Dette er med autoinnfelling, men får heller bare klippe eller legge kabelen til side. Ser ut til at jeg må bestille disse for å få varmefunksjon i glassene og mulighet for å justere speil innvendig.

1.345,- ink frakt + moms er ikke direkte gale pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod å finn støtlister med "M-logo" og "M-innstegslister" til under koed-pris på ebay.de. Man kan finne innstegslister brukt for rundt 1000,- kr, men det er jeg ikke videre særlig keen på.

Sidespeil finner man, men det er power folding det går i. Det er penger ut av vinduet for min del. I tillegg er det opplegg for varme på bilen min. Så m5 sidespeil med manuell innfelling og varme i glass - værsågod.

Billigste du finner i USA.

http://www.ebay.com/itm/1996-2003-BMW-E ... p=mtr#shId

Dette er med autoinnfelling, men får heller bare klippe eller legge kabelen til side. Ser ut til at jeg må bestille disse for å få varmefunksjon i glassene og mulighet for å justere speil innvendig.

1.345,- ink frakt + moms er ikke direkte gale pris.

http://www.ebay.de/itm/BMW-E39-M5-edge- ... 829wt_1163

Slike du mener? 1300,- inklusiv frakt i motsetning til 1800 kun for listene før frakt fra Koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ubrukt. Har sett de der :)

SIDEMOLDING-E39-A-M5.jpg

Blir dette for dumt på en 523? Har lyst på "M" men finner kun "M5" rundt om på ettermarkedet.

Edit:

Da har jeg bestilt sidespeil og støtlister også :D Ble bare enkle svarte.. kjøper de for 1/5 av priser for M-logo på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lavere budsjett til hjul enn hva jeg først trodde, men ser ut til at jeg har funnet noen felger jeg muligens kjøper.

ESM wheels 002R GL "18

ESM_002_18x8.5_GL.jpg

Kanskje litt for old school på en E39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Venter fremdeles på framfanger fra USA :roll: Tror den har ligget til fortolling på gardermoen i snaut en uke nå, så håper på å få fortgang i sakene.

Baklyktene jeg bestilte har jeg fått beskjed av selger 2 uker etter at jeg bestilte at de ikke har på lager. Irriterende at folk ikke kan gi beskjed før det har gått såpass lang tid.

Ellers har jeg mottat:

- Sidespeil M5

- Sorte støtlister

- Stoffmatter med M-logo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for det :D

Kjøpte de på ebay HER.

Har mottatt listene og montert de på uten problemer! Virker til å være god kvalitet på plastikken enda forholdsvis lav pris, men det gjenstår å se om de falmer eller noe over tid.

Har bestilt skilt og mottatt vognkort i posten, så nå nærmer det seg "sjøsetting" av nyskuta :D

Bestilte skiltene på torsdag og normalt sett tar det 3 virkedager, så nå mandag eller tirsdag har jeg skilter forhåpentligvis.

EDIT:

Å herrejesusgud hvor lang tid framfangeren tar! :roll:

Ikke klart til fortolling

04.07.2012 14:22 0024 OSLO

Sendingen er ankommet lager

Sendingen er under importbehandling

Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves

Sendingen er til importvurdering

04.07.2012 10:50 OSLO PARCEL CENTRE

Sendingen er ankommet mottakerlandet

04.07.2012 10:50 OSLO PARCEL CENTRE

Sendingen er sendt fra avsenderland

30.06.2012 17:14 ISC SAN FRANCISCO (USPS), USA

Sendingen er sendt fra avsenderland

30.06.2012 17:10 ISC SAN FRANCISCO (USPS), USA

Sendingen er ankommet eksportterminal

30.06.2012 17:10 ISC SAN FRANCISCO (USPS), USA

Sendingen er innhentet

29.06.2012 07:06 USA

Aldri opplevd lignende og etter litt googling er jeg forvirret. Skal jeg møte opp på et tollkontor nå eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på skilt. Monterte på faceliftlyktene framme etter jobb i dag også. Ble meget bra!

Før:

563458_10151952229570054_463742146_n.jpg

Underveis:

480042_10151952230830054_1404614062_n.jpg

Etter:

181308_10151952232490054_1469507597_n.jpg

557059_10151952235075054_1406176380_n.jpg

Prøvde meg også på shadowline-tapen som jeg fikk fra USA forrige uke. Trodde det skulle være enkelt å legge, men det var jo et rent hælvette å få den tapen til å ikke krølle seg noen plasser eller skape blastbobler. Har gjort dette på en bil tidligere, men det var helt flate og rette vinduslister. På E39 er det en solid kant på listene nede og oppe er det så mye sving på listene at man kutte det i flere omganger. Kunne lagt på et stort ark og så skjært ut, men som sagt så hadde jeg bare dette på rull.

Litt bilder:

182135_10151952239205054_1472489289_n.jpg

Chrome er vel ikke det peneste man finner i mine øyner :roll:

293896_10151952242445054_2067449386_n.jpg

Generelt vanskelig tape å jobbe med

599719_10151952245005054_36545173_n.jpg

Her begynte jeg å få helt angsten. Ser ikke særlig pent ut på nært hold.

293842_10151952278015054_1918417247_n.jpg

181122_10151952266840054_1692743903_n.jpg

Etter rundt 2 timer med varmluft og tappert forsøk på å få det strøkent så ga jeg opp og sa meg ferdig. Ble langt i fra det resultatet jeg hadde håper på og vurderer å bare ta av hele tapen igjen og heller bite i det sure eple og kjøpe svindyre lister..

Litt katastrofebilder

531353_10151952267840054_1389150567_n.jpg

563295_10151952268760054_2011415828_n.jpg

Her var det et hælvette å komme til og fikk ikke strekt tapen skikkelig.. haha det ser jo ikke ut :lol:

Det som også ser ganske dumt ut er at jeg ikke orka å stå på jobb til klokka 10 på kvelden, så det er bare ene siden som er shadowline :lol: får ta andre siden når jeg gidder å makke med det. Muligens på torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...