Gå til innhold

Mantis sin BMW e39 523i *Nye coilovers med bilder**Plastidip

Share

Anbefalte innlegg

Ta de av og trekke de om? Det tror jeg nok blir veldig mye vanskeligere!

Skal du lakke chrome, så må du nesten sandblåse de eller noe, om ikke vil lakken bare flase av med tid og stunder.

Har sett en slags gummilakk på youtube en gang.. en som lakka en hel audi i det - det tror jeg kanskje vil funke best :-k

Tapen jeg har på nå ser ikke så gale når man kommer en halvmeter i fra osv, men det får bare være sånn midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe problem å lakke de listene der. Du bruker bare syregrunning, så fester lakken seg til den. Sandblåsing er ubrukelig, for det tåler ikke listene.

Du må være veldig nøye med å dekke hele lista med syregrunning, eller er det ingen problemer.

Hvordan skal det bli vanskeligere å feste shadowline tapen om du tar av listene? Det er jo dømt å bli lettere da, med unntak av at listene vil bøye seg lett.

Skjønner hvilket produkt du sikter til, men husker ikke hva det heter. Du får det fra folia-tec også. Virker helt kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slags midlertidig løsning er jo plastidip. Tåler det meste av vær og vind, men bør være forsiktig med avfetting osv, og det er jo greit. Avfetting ikke noe på vinduer å gjøre uansett :)

Vurderte lenge om jeg skulle plastidippe nyrene på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å prøve det. Vurderte lenge å plastidipisere senteret på felgene mine i en eller annen fancy farge, men slo det fra meg. Nå er jo hele bilen svart utenom rimzzzzz'ene så da overlater jeg det til noen andre.

Skeptisk til å kjøre hele bilen med plastidip også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nok tape til å dekke andre siden av bilen heller :roll:

Var en tur på biltema i går for å se om den var noe slags "plastidip" jeg kunne bruke der, men som forventet hadde de ingenting. Noen som vet om noen forhandlere som kan ha noe slikt? Eller må man bestille?

Veldig fristende å bare kjøpe shadowline... problemet er at de er ulogisk dyre. Selv på ebay koster de skjorta.

Framfangeren har kommet i posten og jeg har besilt nye baklykter hos partsandretards.

Litt bilder

img0776ww.jpg

Nye mattene mine med m-logo på

img0786gmd.jpg

Kjøpte polering fra autoglym beregnet på mørk lakk for en stund siden, og i dag var tiden inne for å teste ut vidunderet. Helt grei polish. Tok på et lag hardvoks også.

img0821black.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.plastidip.no/

Har ei flaske eller to i garasja hvis du vil teste?

Har ikke nok tape til å dekke andre siden av bilen heller :roll:

Var en tur på biltema i går for å se om den var noe slags "plastidip" jeg kunne bruke der, men som forventet hadde de ingenting. Noen som vet om noen forhandlere som kan ha noe slikt? Eller må man bestille?

Veldig fristende å bare kjøpe shadowline... problemet er at de er ulogisk dyre. Selv på ebay koster de skjorta.

Framfangeren har kommet i posten og jeg har besilt nye baklykter hos partsandretards.

Litt bilder

[ Bilde ]

Nye mattene mine med m-logo på

[ Bilde ]

Kjøpte polering fra autoglym beregnet på mørk lakk for en stund siden, og i dag var tiden inne for å teste ut vidunderet. Helt grei polish. Tok på et lag hardvoks også.

[ Bilde ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg fått tid hos lakkerer gitt :D M-techfangere ligger på jobb og blir lakka ikke neste uke, men uka over der igjen.

Skal bli en fryd å få smikka på fangere, satt på M5-speil og få satt på dobbel duplex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ubrukt. Har sett de der :)

[ Bilde ]

Blir dette for dumt på en 523? Har lyst på "M" men finner kun "M5" rundt om på ettermarkedet.

Edit:

Da har jeg bestilt sidespeil og støtlister også :D Ble bare enkle svarte.. kjøper de for 1/5 av priser for M-logo på.

passe deg nå du montere disse om det er kjipeste variant i sorte lister tåle ingenting i feste spora til klipsa... klipsa e bra men spore i lista så disse går i er kjedeligt simpel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert de og merka at clipsa var av "taiwankvalitet". Problemet er at gummien på clipsa er for skjøre, så de sprekker opp under montering i hullet på karroseriet og da vil ikke listen sitte skikkelig. Løste dette enkelt med å erstatte de clipsene som var trøblete med de orginale gummihettene - vips så satt listen som smurt :)

Kjedeligere enn med "M///" logo på, men til en brøkdel av prisen også. Alt for å få vekk chromen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hvor kjøpte du de svarte listene uten M5 emblem? Ebay? Link? Vil montere uten Mlogo jeg også. Føler det blir mer riktig :)

Kjøpte de på internasjonal ebay og de ble sendt fra Taiwan. Fikk de vel etter rundt en uke :)

http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-5-SERIE ... 6rk%3D1%26 her har du link til de jeg kjøpte.

Veldig fornøyd med listene og de passet veldig bra. Eneste man skal være litt obs på er at gummien på disse clipsene kan være av noe dårlig kvalitet, og da sitter ikke listen skikkelig. Er bare å flytte over gummihette fra orginalclips og over på de nye listene der det skulle bli et problem :)

Har forresten sendt speil, bakfanger, diffusor og framfanger til lakkerer, så venter på at de skal bli ferdig så jeg får montert opp full M-tech :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg makka meg til å montere på M5 frontfanger! Monterte også M5 sidespeil med elektrisk innfelling tidligere i uka.

Hadde 2,5 timer til rådighet og jeg brukte utrolig nok opp denne tiden med glans. Trodde dette skulle ta 1 time, men kukete clips på bjelken, pirkete utskjæring til lyktespylerdysene og alene om jobben, ja så tok det litt lenger tid enn først beregnet. Måtte kappe en del her og der for å få det på plass også, men sluttresultatet ble slett ikke så værst!

Lar noen bilder tale

551749_10152070779615054_2091703470_n.jpg

Fruen stakk innom en tur for å hilse på og tok dette fantastiske bildet av meg. Meeeget oppegående. Man kan se kassen med duplex anlegget bak der - var vel litt vel optimist som trodde jeg kunne rekke alt på 2,5 timer.

405243_10152071121160054_1951788669_n.jpg

Dårlig bilde men får ta et skikkelig et til helga. Synes resultatet ble meget lovende!

Gleder meg som en unge til å smikke på M5-fanger bak og duplex eksosen nå neste uke!

Sidespeilene er også montert på og fungerer akkurat som de skal. Utrolig fint med sånn "dødvinkelsyn" på begge speilene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...