Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ha litt avvik fra rust og slikt så har jeg begynt på litt kose arbeid, som å pusse ned fjærbein og slikt. Har satt i nye bilstein dempere. Sandblåst travers og bærebruer.

DSC_0169.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0030.jpg

Noen som vet om det lar seg godkjenne med b8 demper og supersportfjær? trur det er 60/40...

Bilstein demper verktøy er på plass :)

IMG_0031.jpg

IMG_0032.jpg

DSC_0273.jpg

kjipt å få knust diff levert på døra, men med en hyggelig telefon med koed så gikk det i orden, nytt lokk er på med powerflex foring, og powerflex i traversen, men nye originale i bærearmene.

Mvh

Kristoffer

  • 2 weeks later...
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skjer og skjer ;) Ting tar tid, spesielt når tid er noe man ikke har nok av.

Skjer litt i det små

Blitt hvitt igjen på gulvet, venter på nye asfaltmatter

IMG_0088-1.jpg

Fått malt de fleste nye deler med 2-komptonet epoxy

IMG_0084.jpg

IMG_0083.jpg

Malt hjulhus sort

IMG_0087.jpg

IMG_0086.jpg

Skulle tappe olje av girkassen, det var ikke lett når mutteren var ødelagt, og ingenting passet, lagde derfor en raring, slik at jeg fikk skrudd den ut, ny er satt i ;)

IMG_0095.jpg

IMG_0096.jpg

Men i går så sluttet bruks bilen å gå, den gikk sånn ca på 4-5 syl, begynte med å feilsøke coiler og plugger, men etter en comptest så visste det seg at kompen falt fra syl 4-6 på syl 5 så hadde jeg rundt 2bar.. fylte oilje i plugg hjullet og kinnet 15bar..

tok av toppen og sjekket, snudde den på hode og fylte opp med bensin og det lakk ut.

Sannsynlig at feilen ligger i toppen? Motoren er forresten en M50B25 6s1

IMG_0079.jpg

syl 5

IMG_0091.jpg

IMG_0081.jpg

IMG_0082.jpg

Måtte jo bare prøve å ta ut en ventil uten riktig vertkøy... innkjøpt av riktig utstyr skjer :)!

IMG_0094.jpg

Mvh

Kristoffer

  • 2 weeks later...
Skrevet

Har fått sveiset på den ene hjulbuen bak. Driver og tilpasser kanalen, er ikke lett

Når man ikke er noe karosseri man:)

null-16.jpg

Mangler bare litt epoksy på indre kanalen før jeg kan sveise på den nye, skal ikke ruste her!

null-14.jpg

Toppen på den andre bilen så var det 12 bøyde eksosventiler, driver og setter motor i sammen

Med nye kjeder, strammere, og nytt drev på veiva, trur det var der grunnen lå til ventil salaten,

Dette skjedde under kjøring, rart det gikk hjem..

Vanligvis så tanner den over når man stopper bilen...

Menmen, skader vel ikke med nytt register etter 310 tusen.. Gått med castrol olje hele livet, får igjen for det når jeg ser på avleiringer og slitasje, ser fabrikk nytt ut :)

null-5.jpg

null-4.jpg

null-2.jpg

null-18.jpg

null-19.jpg

Har forresten fått lakkert motrorromet(se bort ifra girkasse tunell...), så har sånn smått fått begynt å montere! :D

null-12.jpg

null-11.jpg

Har fått vasket gulvteppet,dørtrekk osv, begynner å ligne på bil igjen :)

null-13.jpg

Sandblåst og malt alle bremsedeler

null-20.jpg

Står klart på løpene bånd

null-9.jpg

Men tips til velvbolt?? 410nm, har en elektronisk som går til 350.. Noen som har triks??

Mvh

Kristoffer

  • 4 weeks later...
Skrevet

En liten update på ettermiddagen her. Har fått satt nedi motoren og satt på understell så nå er den på hjul, trillbar. Noen timer til med rustsvesing så er det vel greit:)

null_zps3ba86c91.jpg

Mvh

Skrevet

Ikke så veldig spennende men her stå den nedi og skrudd fast :) fått montert litt diverse rundtom.

null-6.jpg

Noen som vet om denne B8 dempern til bilstein liker seg med 60mm senk? leste noe rundt her at den kanskje ville slippe trykket etter hvert?

null-21.jpg

Mvh

Skrevet

God kveld, kommer med en liten oppdatering fra garasjen her. Får gjort en del små ting som montere slanger og små ting i motorrom, fikler litt med bensin slangene, er det den som går ut fra toppen av filtrert som skal inn på railen i front?

Begynt med å montere bremser. Satt på giroverføring, begynt å legge i asfaltmatter.. fylt på motorolje, skal fylle på girkasse og differensial, noen tips til olje på differensial? har ix diff, dvs viskosediff :)

Noen bilder:

Satt i dashbordet igjen!

null-23.jpg

null-27.jpg

litt snodig løsning på vannslanger fra BMW, med fungerer gjør det

null-24.jpg

null-29.jpg

null-28.jpg

Castrol

null-26.jpg

Mvh

Skrevet

Hei igjen!

Har skrudd litt bil igjen da, begynner å få ting på plass nede i motorromet, fylt på noen liter vann. Beistet startet med engang da jeg fikk snudd om på bensin slangene, så det ser ut til å fungere etter halv års tid ute av bilen:)

Litt sliping,sparkling på venstre side av bilen så er den ferdig og klar til litt lakk, mens på høyre side så gjenstår det å punkte på en ny kanal og litt hjulbue. Merker det at jeg er langt i fra noen karosserimann/sveisemann...

Er ingen nye bilder her nå, ikke mye endringer etter sist gang :)

Mvh

Skrevet

Hei! Har fått startet motoren på frieksos på morgenkvisten, alt ser ut til å fungere borsett ifra

Når jeg dro opp peilepinnen så var det

Creamfresh på pinnen, skal nå tappe olje, håper det bare er rester fra vasking av motor, siden vannnivået ikke har sunket.

13C8E6DE-B39B-4917-A6CC-FCFB9087B27C-486-000000E1DAE2F367.mp4

13C8E6DE-B39B-4917-A6CC-FCFB9087B27C-486-000000E1DAE2F367.mp4

Skal ligge to videoer her

Hvis ikke prøv

http://s1242.photobucket.com/albums/gg5 ... 98B08E.mp4

http://s1242.photobucket.com/albums/gg5 ... E2F367.mp4

Mvh

Skrevet

Live update, oljen var veldig grå. Kjørt på brukt olje og starta. Tapper nå, ser like grå ut den, men blir mørkere på slutten, krysser fingre for at det bare rester fra filtrert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...