kris30 Skrevet August 9, 2012 Forfatter Skrevet August 9, 2012 For å ha litt avvik fra rust og slikt så har jeg begynt på litt kose arbeid, som å pusse ned fjærbein og slikt. Har satt i nye bilstein dempere. Sandblåst travers og bærebruer. Noen som vet om det lar seg godkjenne med b8 demper og supersportfjær? trur det er 60/40... Bilstein demper verktøy er på plass kjipt å få knust diff levert på døra, men med en hyggelig telefon med koed så gikk det i orden, nytt lokk er på med powerflex foring, og powerflex i traversen, men nye originale i bærearmene. Mvh Kristoffer
kris30 Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 Skjer og skjer Ting tar tid, spesielt når tid er noe man ikke har nok av. Skjer litt i det små Blitt hvitt igjen på gulvet, venter på nye asfaltmatter Fått malt de fleste nye deler med 2-komptonet epoxy Malt hjulhus sort Skulle tappe olje av girkassen, det var ikke lett når mutteren var ødelagt, og ingenting passet, lagde derfor en raring, slik at jeg fikk skrudd den ut, ny er satt i Men i går så sluttet bruks bilen å gå, den gikk sånn ca på 4-5 syl, begynte med å feilsøke coiler og plugger, men etter en comptest så visste det seg at kompen falt fra syl 4-6 på syl 5 så hadde jeg rundt 2bar.. fylte oilje i plugg hjullet og kinnet 15bar.. tok av toppen og sjekket, snudde den på hode og fylte opp med bensin og det lakk ut. Sannsynlig at feilen ligger i toppen? Motoren er forresten en M50B25 6s1 syl 5 Måtte jo bare prøve å ta ut en ventil uten riktig vertkøy... innkjøpt av riktig utstyr skjer ! Mvh Kristoffer
kris30 Skrevet September 1, 2012 Forfatter Skrevet September 1, 2012 Har fått sveiset på den ene hjulbuen bak. Driver og tilpasser kanalen, er ikke lett Når man ikke er noe karosseri man:) Mangler bare litt epoksy på indre kanalen før jeg kan sveise på den nye, skal ikke ruste her! Toppen på den andre bilen så var det 12 bøyde eksosventiler, driver og setter motor i sammen Med nye kjeder, strammere, og nytt drev på veiva, trur det var der grunnen lå til ventil salaten, Dette skjedde under kjøring, rart det gikk hjem.. Vanligvis så tanner den over når man stopper bilen... Menmen, skader vel ikke med nytt register etter 310 tusen.. Gått med castrol olje hele livet, får igjen for det når jeg ser på avleiringer og slitasje, ser fabrikk nytt ut Har forresten fått lakkert motrorromet(se bort ifra girkasse tunell...), så har sånn smått fått begynt å montere! Har fått vasket gulvteppet,dørtrekk osv, begynner å ligne på bil igjen Sandblåst og malt alle bremsedeler Står klart på løpene bånd Men tips til velvbolt?? 410nm, har en elektronisk som går til 350.. Noen som har triks?? Mvh Kristoffer
kris30 Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 En liten update på ettermiddagen her. Har fått satt nedi motoren og satt på understell så nå er den på hjul, trillbar. Noen timer til med rustsvesing så er det vel greit:) Mvh
kris30 Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Ikke så veldig spennende men her stå den nedi og skrudd fast fått montert litt diverse rundtom. Noen som vet om denne B8 dempern til bilstein liker seg med 60mm senk? leste noe rundt her at den kanskje ville slippe trykket etter hvert? Mvh
CV-Erik Skrevet September 28, 2012 Skrevet September 28, 2012 B8 er jo beregna for senk, så går nok bra Jeg har B8 på min med senk og det går helt fint!
kris30 Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 Da satser vi på det, takk for svar Mvh
kris30 Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2012 God kveld, kommer med en liten oppdatering fra garasjen her. Får gjort en del små ting som montere slanger og små ting i motorrom, fikler litt med bensin slangene, er det den som går ut fra toppen av filtrert som skal inn på railen i front? Begynt med å montere bremser. Satt på giroverføring, begynt å legge i asfaltmatter.. fylt på motorolje, skal fylle på girkasse og differensial, noen tips til olje på differensial? har ix diff, dvs viskosediff Noen bilder: Satt i dashbordet igjen! litt snodig løsning på vannslanger fra BMW, med fungerer gjør det Castrol Mvh
kris30 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Takker, men skulle gjerne hatt pågangmotet ditt, da hadde jeg hvert ferdig for lengst! Mvh
kris30 Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Hei igjen! Har skrudd litt bil igjen da, begynner å få ting på plass nede i motorromet, fylt på noen liter vann. Beistet startet med engang da jeg fikk snudd om på bensin slangene, så det ser ut til å fungere etter halv års tid ute av bilen:) Litt sliping,sparkling på venstre side av bilen så er den ferdig og klar til litt lakk, mens på høyre side så gjenstår det å punkte på en ny kanal og litt hjulbue. Merker det at jeg er langt i fra noen karosserimann/sveisemann... Er ingen nye bilder her nå, ikke mye endringer etter sist gang Mvh
kris30 Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2012 Hei! Har fått startet motoren på frieksos på morgenkvisten, alt ser ut til å fungere borsett ifra Når jeg dro opp peilepinnen så var det Creamfresh på pinnen, skal nå tappe olje, håper det bare er rester fra vasking av motor, siden vannnivået ikke har sunket. Skal ligge to videoer her Hvis ikke prøv http://s1242.photobucket.com/albums/gg5 ... 98B08E.mp4 http://s1242.photobucket.com/albums/gg5 ... E2F367.mp4 Mvh
kris30 Skrevet Oktober 6, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2012 Live update, oljen var veldig grå. Kjørt på brukt olje og starta. Tapper nå, ser like grå ut den, men blir mørkere på slutten, krysser fingre for at det bare rester fra filtrert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå