kris30 Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 God kveld! Jeg driver da med ett lite prosjekt, det er å pusse opp en god gammel E30, som jeg nylig har kjøpt. Planene for bilen er ikke helt krystall klare, men første bud er å få fikset opp i all gårdsmekk som er gjort på bilen, samt og få tatt rust her og der. Håper å få den tilbake til orignal tilstand, hvis det lar seg gjøre.. Litt info om bilen: 87' modell som har i følge de skakke tallene i dash gått rundt 180.000(spiller ingen rolle) Byttet motor, forsatt en m20b25 Farge er alpinweiss/146 Interiøret er veldig lite slitt, fargen er blå. Den er ikke utstyrt med noe ekstra utstyr.. Er det noen som tilfeldigvis vet navnet på den leppa som henger under frontplata på det nederste bilde? Eller hvor den er å få kjøpt. Flere oppdateringer kommer Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 det ser veldig ut som rieger infinity, men trodde bare den passa facelift front, mulig det går om hverandre. Gs selger dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 Takker for svar. Det må sjekkes ut, men så skal det sies at fronten har var lettere modifisert for å få ting til å passe av tidligere eier. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Hei igjen, her kommer en liten oppdatering. Har fått ribbet bilen innvendig og utvendig. Rusten var der som den skulle, noe som ikke var uventet. Så en del ny plåt og sveising må til, alt kan fikses:) Da jeg kjørte bilen hjem så sa det klunk under bilen, jeg så ingenting i speilet, eller sånt. Under demonteringen skjønte jeg hva det kom fra, det var nemlig en bolt som hadde falt av hardlykoblingen, alle boltene kunne skrus ut for hånd, ikke bra. Det forklarer vel all ristingen på veien og.. Traversen hadde sprukket så den hadde fått påsveist seg noen flattjern, diffen var sveiset(lille typen 4,15 utveksling trur jeg) og den ene bærearmen var byttet til non abs utgaven. Alt dette samt mere slitedeler er bestilt, og noe er allerede kommet. Den nye diffen er den store med 3,91, som jeg tenker passer perfekt til motor Dessverre er ikke B12 kittet til bilstein mulig å oppdrive mer, så derfor ble det B8 med de fjærene jeg har. Fordeler lokket var sprekt, og på innsiden fantes det mye rart som ikke burde være der, rart den egentlig gikk hjem Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 ser ut som du har satt ordentlig til verks her, bare å pøse på med oppdateringer , følger med ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Hyggelig at noen følger med Jepp skal de holdes på veien, så må det ordnes opp innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Haha, denne var jeg faktisk å så på Skulle møte han rett ved der han bodde, så skulle vi kjøre hjem til han. Jeg regna med at han kom i en annen bil for å møte oss, men neida! Han kom i E30n uten skilter Jeg satt meg inn og det første han gjør er å ta piruetter og sladde ut på veien på tørra Stå på, detta blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Hehe, ja det var langt ute å bygda det;) Så det var mange spor på asfalten, han hadde nok fått lekt litt før han skulle selgen:P Bilen virket villig den da jeg prøvde kjørten, fra 1700 på tredje på grusen med litt pådrag så rev den seg løs, kan ikke fatte at de "kvasse kammene" kan ha så mye å si, og det at fordelerlukket var på halv tolv. Fikk sjokk når jeg skrudde ut pluggene, aldri sett så dårlige plugger. Var jo sveisebeslag rett fra tennern til jord.. Men sladde på tørra? vil jo si at det er forbedringspotensiale Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 De motora der er seige som f! Skal mye til og få den til og ikke gå, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Ja de er driftsikre dyr, går langt på bensin,olje og vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Hehe Jeg spurte om han kunne skru ut en plugg når jeg var å så på den, og da røyk ene pluggledninga Den pluggen jeg så på så helt grei ut! Jeg fikk prøvekjøre bilen ganske godt på grusen der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Jeg så det, men den gikk likevel på alle 6(innimellom) Da tenker jeg det var tilfeldig, eller så har det skjedd på vei hjem, kan se om jeg får tatt bilde av de pluggene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 Tøft prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris30 Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Lenge siden siste oppdatering, men det går sakte fremover. Har fått begynt å skjære ut gammel rust, og satt inn noe friskt noe:) Har fått alle de delene jeg har bestilt, og mer skal bestilles, så fort man får lønn.. Alle sveisene er grunnet med sink, det er smurt på godt med karroserikitt i alle bauer og kanter, også ett lag med 2komponet expoksy, når den får tørket etter noen dager, så skal det males over Mvh Kristoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå