Steven Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Sliter med en veldig irriterende hyle/rattlelyd fra motoren når den er driftsvarm. Trodde først det var noe med reimsystemet. Men nå har jeg bytta absolutt alt som kan byttes der og fremdeles samme lyd. Lyden blir merkbart høyere når bilen settes i gir, samme om det er drive elle revers. Hadde meg en runde med stetoskop og fant ut at lyden er sterkest når jeg har det inntil oljefilterhuset!? Så nå forstår jeg ingenting. Det er heller ikke vanosen som rattler, det er jeg ganske sikker på. Jeg har singel vanos og denne har ikke samme problemet med rattling som dobbel vanos. FILM AV LYD HER Bilen settes i gir bittelitt ut i filmen, og lyden blir da merkbart høyere. Det som er byttet er: - Dynamo lager, innside og utside - Vannpumpe - Strammehjul - Strammehjul på AC - Reima - AC reima Noen som har forslag til hva dette kan være? Bilen er en E39 528ia 97mod med 250 000km på telleren.
hao Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Jeg ville sagt lager dynamo eller strammehjul på en av reimene.
Steven Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Jeg ville sagt lager dynamo eller strammehjul på en av reimene. hallo Det som er byttet er:- Dynamo lager, innside og utside - Vannpumpe - Strammehjul - Strammehjul på AC - Reima - AC reima
Steven Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 servopumpe? Mulig det, bør jeg høre forskjell når jeg vrir på rattet og belaster pumpa da?
Mikael-B Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Kan være strammefjæra til register. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=210940 Men da pleier som regel lyden å gå vekk igjen etter et par minutter eller noe sånt etter oppstart.
hao Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Jeg ville sagt lager dynamo eller strammehjul på en av reimene. hallo Kanskje en ide å lese alt ja
Steven Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Jeg ville sagt lager dynamo eller strammehjul på en av reimene. hallo Kanskje en ide å lese alt ja hehe, godt forsøk hvertfall! Men har troa på servopumpa altså, så får prøve å bytte den. Evt. er det mulig denne lyden kommer hvis servo olja er dårlig/lenge siden den var bytta?
carburetion Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Spray litt smørespray på reima Ta av reima og start bilen
OLEZZ Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Du har jo et løpehjul i tillegg til strammehjul som typisk lager en slik lyd. Har du byttet dette også? Hvis ikke, så er det garantert den. Et tips er å ta av reimene forså å starte opp. Eliminerer du ihvertfall en stort område Legger alle mine kort på at det kommer fra reimdrift.
Steven Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Skrevet Juni 7, 2012 Har bytta alle hjul Er egentlig bare servopumpa igjen. Skal prøve å starte den uten reim når lyden er på sitt værste(varm motor) så finner jeg jo fort ut om det er pumpa. Takker for alle tips, skal oppdatere med resultat når jeg finner utav det.
carburetion Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Er ikkje sikkert det er servopumpa sjølv om lyden forsvin når du tar av reima. Forandrer lyden på seg viss du svinger ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå