ehrnst Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Hei, Har en kompis som vurderer innkjøp av "ny" bil etter noen år uten. BMW er vel det som er mest interessant, men andre ting kan også vurderes. Hva er så det mest holdbare og 'kuleste' bil man kan få til 130 om dagen? km.stand, alder etc har selvfølgelig noe å si. Bilen skal nok i hovedsak brukes rundt Oslo og sikkert på noen lengre turer (tenker da bensin er best) Føler det er utrolig vanskelig å komme med tips på en bil i 100-150000 markedet. Eneste jeg kan komme på i farta er 1-serie, 3-serie (mye rart ute) e39 (potensiellt må jeg skru) golf (kan lite om) Takker for tips Martin
Odd-M Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 En uskrudd og original bil av siste årsmodeller E39 eller E46 bør være et trygt kjøp. Barnesykdommer er ivaretatt. 1-serien med strikkmotor blir for liten som hovedbil etter min smak, men ville vært en glimrende bil nr 2. Det kommer ann på bruk og behov. Du får også E90 med minste motorer i dette prissjiktet, men da med høy kjørelengde.
ehrnst Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 kan jo legge til at det ikke er noen barn involvert her:P
Hawkon88 Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Jeg ville satset på e39/e46. Jeg vil påstå at det de bilene man får mest praktisk og feil fri bmw i dette prissjiktet. Eneste er at mange av m52 motorene sliter med svetting, og oljeforbruk dersom bilene er mye kortkjørt. Så en kort kjørelengde trenger ikke nødvendigvis å være bra. Sånn reelt sett, er vel kanskje 2.2l rekke4er på 170hk det beste alternativet for å sikre et billigst mulig vedlikeholdbudsjett. Så spørs jo det hvilken risiko han vil ta for å ha "ordentlig" bmw med rekke6er, lyd, bunndrag og alt som ellers følger med på m52. Hvordan m54 er med tanke på driftssikkerhet, og hvilke årsmodeller den kom i, vet jeg ikke. Men det står det sikkert mye om rundt om kring. Bare vær nøye på å kontrollere hovedlampene på e39 facelift godt, da disse er kjent for å dugge med tid og stunder. De koster også en del å kjøpe nye hvis bilen har xenon etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå