Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har hatt problem med trigger på min E30 turbo ei stund no, har prøvd 2 forskjellige triggere, eine fra m20, andre fra m50. Når desse er montert vil ikkje motoren over 2000rpm, fusker å skyter...

Setter eg på Opel triggeren eg brukte i heile fjord går den opp til 5500 å veksler opp mot 6500rpm...

Kabelen ligger ikkje i nærheten av noko som kan gjere til att den får støy men loggen viser støy...

Tips?

Legger til att eg kjøre Autronic SM4....

Skrevet
Kass tendings system bruka du?? Og har motoren funka over 5500 rpm før med m20 føler ??

Kjøre MSD 6a med blaster 2 coil, eg har hatt den på sperra i fjord med opel føleren....(7000rpm)

Skrevet

falling eller rising edge?

Men om det har fungert fint, og du ikke har endret noe så er det rart

Skrevet
falling eller rising edge?

Men om det har fungert fint, og du ikke har endret noe så er det rart

falling eller rising? Nei detta har ikkje eg peiling på, har ikkje rørt sprutet sjølv serru :P Elektronikk er ikkje min greie...

Nei eg har ikkje endra ein dritt siden ifjord...Synst det er ekstra merkelig att med eingang eg skifter til sensor fra BMW så vil ikkje den opp på turtall i det heile!

EDIT: Instillinger skal vere riktig på sprutet...

Skrevet
er ikke skade på reimhjulet da?

Nei det skal ikkje det vere, motor har jo stått i bukk i heile vinter...Men kan jo sjekke...

Skrevet
det høres jo unektlig ut som støy eller feil avstand mellom sensor og hjul

Ok, kva kan gjere att eg får støy da? Kabel ligge som skreve ikkje i nærheten av tennings system.. Har jo original brankett til trigger så den burde vere riktig...

Skrevet

Du har plugger med radiodemping? "bpr7es".

MSD/kondensator tenning lager mye støy.

Et enkelt triks å prøve er å ha litt større avstand på sensor. (eneste som skjer ved for stor avstand er at du mister signalet).

Ellers så er det Megasquirt triks med motstand på triggerkabel som er neste steg 1-20kohm. (dette er vanlig med BMW sensorer da de lager veldig sterkt signal).

Er et ikke helt ukjent fenomen at Autronic tuller med 60-2 hjul.

Skrevet
Du har plugger med radiodemping? "bpr7es".

MSD/kondensator tenning lager mye støy.

Et enkelt triks å prøve er å ha litt større avstand på sensor. (eneste som skjer ved for stor avstand er at du mister signalet).

Ellers så er det Megasquirt triks med motstand på triggerkabel som er neste steg 1-20kohm. (dette er vanlig med BMW sensorer da de lager veldig sterkt signal).

Er et ikke helt ukjent fenomen at Autronic tuller med 60-2 hjul.

Ok, skal gå over hjulet, vist det ser bra ut skal eg prøve å lake bittelitt større avstand...

Men er ikkje det litt rart att den ikkje tåler m20 eller m50 trigger? Da vil den som sagt ikkje over 2000rpm...

Einaste eg har gjort forskjellig fra ifjord ang tennings anlegget er å kle inn plugg kabler med sveisematter, rekner ikkje med det har noko å sei? :)

Skrevet

BTW, 2 av pluggene blei bytta til bpr7es. Dei andre er bkr8eix, skal bytte til like før rudskogen. Da blir det vel bpr7es på alt...

Skrevet
BTW, 2 av pluggene blei bytta til bpr7es. Dei andre er bkr8eix, skal bytte til like før rudskogen. Da blir det vel bpr7es på alt...

Begge de pluggene er "radio" dempa så sånn sett er det ok, men ikke lurt å ha forskjellige typer plugger i motor. bkr8eix skal være en bedre plugg men så lenge det funker med vanlige plugger så er nå de greie.

Grunnen til den tuller med m20/50 trigger er nok bare at disse lager mere/bedre signal med påfølgende støy. (hvis en lager til med en mostand på triggerkabelen vil nok disse funke)

Er nok ingenting galt med hjulet er 99% sikkert bare et støyproblem.

Skulle ikke tro sveisemattene skulle være noe problem, men mulig de leder støyen eller noe. Er vel slike med "alufolie" på ene sia?

Skrevet

Begge de pluggene er "radio" dempa så sånn sett er det ok, men ikke lurt å ha forskjellige typer plugger i motor. bkr8eix skal være en bedre plugg men så lenge det funker med vanlige plugger så er nå de greie.

Grunnen til den tuller med m20/50 trigger er nok bare at disse lager mere/bedre signal med påfølgende støy. (hvis en lager til med en mostand på triggerkabelen vil nok disse funke)

Skulle ikke tro sveisemattene skulle være noe problem, men mulig de leder støyen eller noe. Er vel slike med "alufolie" på ene sia?

Blir vanlege plugger da dei er litt enklere å oppdrive, har heller ikkje hatt tenningsproblem med dei :)

Ok, da får vi prøve å lage til med ein motstand som siste utvei :)

Det er alufolie på eine sida ja :) Olje retur går jo rett ved sida av med samme matte på...Vist mattene leder støy så kan jo det hende støyen tar turen via den eller? :P

Skrevet

Blir vanlege plugger da dei er litt enklere å oppdrive, har heller ikkje hatt tenningsproblem med dei :)

Ok, da får vi prøve å lage til med ein motstand som siste utvei :)

Det er alufolie på eine sida ja :) Olje retur går jo rett ved sida av med samme matte på...Vist mattene leder støy så kan jo det hende støyen tar turen via den eller? :P

Har igrunn lite tru på at mattene er problemet, men er mye rart som kan spille inn. Men det er vel raskt å fjerne den for nett å ta en kjapp turtall test..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...