320i e36 Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 moror: Motoren har ujenv gange, dårlige trekkraft og høyt bensinforbruk. Motorstyring: Motor fusker og er treg å starte. Drivverk: Koblingen slurer og det lukter brent. Bremser: tung pedal, svake bremser. Understell: kundel klager på dunkelyd fra forstell når bilen kjøres på ujevn vei. Bilelektro: kunden klager over startmotoren drar motoren seint rundt, samt at batteriet må lades ofte- det klages også på dårlige lys, og at et hovedlys er defekt. dette er noen senarier som vi kan få på eksamen, noen som vil dele kunskapen så jeg kan se om jeg glemmt noe eller er i tvil på noe. mvh Øyvind
dejavu Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 moror: Motoren har ujenv gange, dårlige trekkraft og høyt bensinforbruk.Motorstyring: Motor fusker og er treg å starte. Drivverk: Koblingen slurer og det lukter brent. Bremser: tung pedal, svake bremser. Understell: kundel klager på dunkelyd fra forstell når bilen kjøres på ujevn vei. Bilelektro: kunden klager over startmotoren drar motoren seint rundt, samt at batteriet må lades ofte- det klages også på dårlige lys, og at et hovedlys er defekt. dette er noen senarier som vi kan få på eksamen, noen som vil dele kunskapen så jeg kan se om jeg glemmt noe eller er i tvil på noe. mvh Øyvind Det er vel stort sett bare å koble inn diagnosetesteren, så kommer svaret på PC(-: Lykke til på eksamen!
carburetion Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Kan gje deg litt Motoren har ujenv gange, dårlige trekkraft og høyt bensinforbruk: F.eks. Oksygenføler, lekasje i drivstoffdyser, toppakning, sugerfalsk luft Motorstyring: Motor fusker og er treg å starte. Veivføler, kamføler. Feil på tenningsannlegg, Tennpugger, fordelar, pluggledninger, coil. Drivstofftilførsel, tomgangsregulator/suger falsk luft. Drivverk: Koblingen slurer og det lukter brent. Utslitt clutch, olje på clutchen fra simmering på svinghjul/girkasse eller toppen. Feil justert clutchpedal, Bremser: tung pedal, svake bremser. Stempel i calipper som sitter fast, glider til calipper sitter fast. Rust på skiva, dårlige bremsebelegg fører til svake bremser. Understell: kundel klager på dunkelyd fra forstell når bilen kjøres på ujevn vei. Foringer som er øydelagd, støtdemper, knekt fjører, slark i kuler Bilelektro: kunden klager over startmotoren drar motoren seint rundt, samt at batteriet må lades ofte- det klages også på dårlige lys, og at et hovedlys er defekt. Spenningsfall til startmotoren eller utbrent startmotor, Batteri er defekt. Dårlige lys kan vera spenningsfall, gamle lysperer, skitne lykter/reflektor, Hovedlys er defekt - Skift hovedlyspera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå