Gå til innhold

E34 tds - Vakuumproblem? Kveles når den settes i gir.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

E34 525tds Automat.

Har hatt litt problemer med at tdsen kveles når den er lunken/varm og settes i gir, aktiverer servopumpen, stereo bruker mye strøm osv.

Har lett litt rundt på nettet, og noen mener det kan være vakuumsystemet som ikke er riktig koblet til. Det er jo en veldig god mulighet, siden jeg har fiklet med vakuumslanger og sånt nedi der. Har nå en lang en jeg ikke vet hvor hører til, så den er bare blendet med en skrue.

Det jeg da lurer på er om noen har bilder eller et slags kart over hvilke vakuumslanger som skal stå hvor osv.?

Hadde vært veeeeeeeldig greit faktisk.

På forhånd takk.

Skrevet

Takker. Har allikevel én vakuumslange som ikke har noen steder å gjøre av seg. Det er 3 uttak på røret til bremsekraftforsterkeren. Det ene går til EGR dingsen, det ene er blendet og det siste har en lang vakuumslange på seg som skal plugges i en plass, men jeg forstår ikke hvor :lol:

Har saumfart motorrommet etter en plass å koble den i, men finner ingenting.

Skrevet

Min er også sånn. 1992 525tdsa. Min jager også mye, men ble mye bedre etter at jeg kjøpte nytt batteri. Var det ikke snakk om at laderelee kunne være årsak til dette?

Skrevet
Min er også sånn. 1992 525tdsa. Min jager også mye, men ble mye bedre etter at jeg kjøpte nytt batteri. Var det ikke snakk om at laderelee kunne være årsak til dette?

Edit, min går pent uten tempføler i topp på. Føleren er ok...

Dette var før jeg bytta batteri, den jager ikke så mye nå.

Skrevet

Min går helt fint på tomgang, står ikke og jager noe.

Si at den står og går, og når jeg setter den i D "dupper" turtallet ned. Noen ganger kveles den, de andre gangene spretter turtallet opp igjen og holder seg på normalt nivå. Så er det bare å kjøre.

Den dupper også litt om jeg har fart og stopper opp. Typisk om jeg skal f.eks. stoppe i et kryss. Idet bilen stopper helt, dupper den ned en liten og spretter oppigjen.

Det er det samme som skjer om jeg svinger på rattet. Turtallet dupper ned og spretter opp igjen (eller kveles). Det er bare når gir/servo "kobler inn" problemet er. Når turtallet er på normalt nivå igjen, er det ingen problem.

Det er ikke problem om jeg svinger veeeeeldig sakte på rattet heller.

Begynner å lure på om det kan være pumpen det er noe galt med.

FORRESTEN: Når den er helt kald og akkurat startet, er det ikke et problem. Da fungerer den normalt. Jeg starter bilen, setter den i R, rygger og svinger ut av gårdsrommet, setter den i D og kjører. Så tar det ca et halvt/et minutt før jeg iblant må stoppe i et kryss. Da har problemet kommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...