Gå til innhold

Hei! Jeg ønsker innspill vedr. Ombygd E46 M3.

jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøpe en godkjent ombygd e46 M3 SEDAN. Det er en original 318.

Bilen har en lav kmstand, smg girkasse og 343hk. Utvendig ligner den en vanlig 3 serie med sportseksos, mtech, tøffe felger og senk.

Jeg har ikke fulgt med så mye på ombygd M3, men jeg ser at de billigste originale e46 m3 i en ok stand går for 400k +

Er det da et marked for de som vil gi over halvparten til nesten 2/3 av dette for en ombygd M3? I dette tilfelle hvor bilen ikke heller ser ut som en e46 m3: Er motor og gir verdt så mye ute i det åpne markedet?

Grunnen til at jeg stiller meg kritisk er fordi jeg vurderer å ta en slik bil i innbytte mot min nåværende bil. Jeg har flere bytte-forslag på hånden, men dette eksempelet muliggjør et minimum av oppbundet kapital. Det passer meg best da jeg er på utkikk etter ny bil.

Jeg vet hva jeg mener personlig, men om jeg kan få innbyttebilen SOLGT etterhvert, gjerne med noe fortjeneste, så vil jeg gå for dette. Om jeg blir overbevist om at 260-280k er for mye penger for en "E46 318 med sterkere motor og gir", så blir det familievennlig bil på meg en liten stund :P

Jeg trenger å vippes over. Alle innspill er gode innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil slite med å få solgt den for 260-280K

Det er en sedan

ikke m3 breddingen

Hvordan er den inni?

Ombygde m3 går vel for 300 + ca

man får jo orginale til under 400 også

tror også prisene kommer til å stupe på e46 m3 om ikke så lenge, de har ligget høyt i mangeår

og de billige modellene har allerede dettet ned under e36 pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange etterlysningstråder for stjålne M-biler som dukker opp her så kan man vel trygt si at låsbar garasje er et minstekrav for å ha en M-bil her til lands.

word

hadde jeg hat en M3 i mitt eie, hadde den vært greit godt sikret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Det er bilen det er linket til. Noen flere kommentarer på dette? For meg er det nemlig rart at folk vil gi så mye for en godkjent ombygd E46, men mulig de færreste deler syn med meg?

Min mening er basert på egne erfaringer og det skal sies at de er få. Jeg har ikke lyst på å erstatte en vanskelig-solgt bil med en ny. Derfor er jeg på jakt etter "markedets" syn på denne problemstillingen :)

Jeg har ikke forhørt meg med andre bilforhandlere. Det vil nok kanskje gi en god pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fulgt med en del de siste årene, og mine observasjoner er at det er utrolige store svingninger i pris. i fjor så var det flere originalbiler som virket hele og pene, som ble solgt langt ned på 300" tallet. jeg hadde tilbud om å kjøpe en som var mye påkostet med ACS deler og lav km.stand til 330,000,-.

samtidig ser jeg enkelte ombygde coupe'er er priset til 300+ - 400", det er da det begynner å skurre for meg.

jeg personlig synes ikke rundt 250,000,- for den aktuelle ombygde bilen virker som en upris. kurrant daily driver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren virker som en fornuftig fyr og ser ut som han er ærlig så det holder.

Ville selvfølgelig sjekket opp i tingene han har. Men det ser ut som om han har tatt alle feil og mangler med en gang og er flink med vedlikehold og dokumentasjon på ALT om bilen.

Så hvis du har lyst på en slik bil tror jeg du skal lete lenge etter en tilsvarende bil i samme forfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygde biler er en fin måte å få seg noe spennende til lavere pris, så jeg tror vi kommer til å se mer av det fremover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke representativ for den vanlige M3-kunden, men for min del er den der MER interessant enn en orginal M3. Det har nok noe med hva jeg ønsker bruke en slik bil til. Hadde jeg ikke allerede hatt en bil så hadde jeg løpt og kjøpt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...