Gå til innhold

E36 325Ci -> E36 M3 //Påmeldt E30Meet!


termin
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Losna isbanekjøring!

Ikke verdens beste bilder, men er jo litt gøyale...

Deler av fangeren ble desverre knust og, men en må jo lide litt for skjønnheten som de sier :)

Noen andre her som var der?

lkrqw0c9o4e8kdcd1lcc.jpg

6870g3abdtps9f9663xm.jpg

e3o1by99e52as42zva93.jpg

Desverre har jeg litt lite penger om dagen som student, men vet allerede neste planer for bilen.

http://www.jawsmotorsport.se/jaws-e36-m ... orkit/89-0

Kompressor kit fra Jawsmotorsport, og de lover 400+ hk på settet. Meget lovende!

3ctx5d0i8i3gxryr7g8w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg skifta vanos pakninger og. Dog ikke alle pakninger, men har skiftet til solenoidene som ventilen som styrer olja inn til dette (?), pressure relief valve heter den hvertfall på engelsk. Gjorde dette på grunn av at en eller annen pakning der lakk olje utover motoren, samt at de er jo tross alt 16 år gamle snart. En kjent feil på disse motorene. Blir nok å skifte vanos pakninger innad på delene som ligger "inni" motoren snart og.

Dersom du gjør dette, så er det og viktig å merke seg at du må sette de i eksakt samme posisjon som du tok de ut.

Deksler over solenoidene.

p72owo6znisxvszgrclw.jpg

De gamle oringene rundt solenoidene, de knakk med en gang jeg tok de av med tang bare jeg bøyde på de.

em4fjaus2ysbqc2km1jt.jpg

Solenoidene ute, du ser også hvor skittent det har blitt av lekasjene.

8uldpwd5plwnmxbbw5k2.jpg

brpih8hgya9bf1fzaftq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott prosjekt, og veldig gode tips og forklaringer!:) Lurer på en ting anngående godkjenningen. Må du godkjenne bilen med KUN orginaldeler, eller kan du feks i tilegg montere TÜV godkjent senkesett, Andre bremser, eksos, ol, (sålenge de bir godkjente til vanlig), og godkjenne hele bilen med dette i en smell? Håper du sjønner spørsmålet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. Da vurderer jeg salg av bilen til sommers.

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... 375597.cms

Har lenge vært sugen på skyline, og kom over denne artikkelen. I praksis så kan alle biler som er regga i land som er medlem av EU også regges i Norge, og jeg trenger derfor hjelp til en verdivurdering av bilen!

Bilen er per dags dato ikke godkjent, men dette blir ordnet.

>Ellers så er bilen godt som rustfri

>Nylakket i 2011.

>M3 drivverk samt motor har kun gått 110.000km.

>M3 vinter og sommerfelger. Da sommerfelger på nye toyo dekk.

>Fullt vader.

>Fullt M3 rundt om utvendig.

>M3 før ombygging hadde samme eier fra 99-12. Noe jeg har papirer på.

>Bilen er også godt over via verksted for å sjekke at alt er som det skal etter ombygging.

Noen som har verdianslag? :) Evt innvendinger om hvorfor ikke kjøpe skyline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatter kjøretøyforskriften for alle nye biler og tilhengere etter 15. september i år. Biler som er produsert før denne datoen godkjennes etter den gamle forskriften.

Hmm, nå aner ikke jeg hva den gamle innebærer da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut for 120 og se utifra det? Er du sikker på det med Skylinen? Det er jo noen regga i Norge, men på motorhistorisk grunnlag (Kvota er brukt opp!?), -etter hva jeg har fått med meg. Mener det er en inviduell godkjenning på importbiler som gjør at man ikke får godkjent dem lenger pga at de ikke er kollisjonstesta, blant annet. Er ikke noe ekspert, men videreformidler hva jeg har hørt! :)

Er vel for det meste GT og GTS-T som er godkjent i Norge. Du skal isåfall ha mye cash å legge ut om du vil ha GTR på skilt (mtp utlegg av hk avgifter og div som må legges ut.) - om det i det hele tatt går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...