Gå til innhold

E36 325Ci -> E36 M3 //Påmeldt E30Meet!


termin
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

På tide at det blir litt liv her igjen og! Har hatt siste eksamen, så får litt tid til bilen nå.

Var på gatebil fredag 24 og fikk testa bilen litt. Funkerte absolutt bra vil jeg si både til litt sladding samt rask kjøring. Bremsene ble nok dog litt varme.

Ga absolutt mersmak :)

Var utpå der i omtrent 3-4 timer, og pressa motoren såppass at den begynte jaggu meg å svette litt olje fra toppdekselpakning. Ordnes nok i sommer.

Ellers så skal jeg på godkjenning på Risløkka i Oslo 17. juni 14.00, og satser på at alt går bra her.

I forbindelse med dette så veide jeg bilen, og den var hele 1440kg! Dette var dog med skinnvader, soltak, og 18" med nye dekk.

Org 325 står med egenvekt 1405 inkludert sjåfør (1330 uten).

Noen som har peiling på hvor mye vekt jeg må fjerne for å få dette godkjent?

Akselvektene klarerte jeg dog uten problemer, med 750/700

Har endelig også fått en radiatorslange + gasswire som jeg ventet på før godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 7 dager til godkjenning, og jeg gjør den aller siste innspurten.

Ikke mye som gjenstår nå før godkjenning, men en av hovedtingene jeg har ordnet før dette er:

-Skiftet til venstreratter gasswire(Ja, jeg har faktisk kjørt med faststripset gasswire et år nå.)

-Forhåpentligvis ordnet lekasje frå toppdeksel. Tror det var her den kom fra. Kom "tilfeldigvis" etter Våler treffet, og jeg tipper at toppdekselet ikke var skrudd hardt nok i, siden pakningen var 100% uten rifter.

-Ny slange til ekspansjonstank.

-Oppryddning i ledninger og lignendes.

-VEKTREDUKSJON! Absolutt et viktig punkt, bør jeg lure bensinnålen?

Akselvekt både framme og bak er klarert, men ligger per dags dato på 1460kg med full tank.

Dette er med vaderseter, så har fått tak i stoff for godkjenning.

Jeg har også 18" felger, regner med at 17" er noe lettere...

Kommer også til å fjerne golvtepper for godkjenning.

Fjerner de sitteplasser nå til dags?

Ellers tar jeg gjerne i mot andre tips ;)

Hvordan er det med luftpumpen for godkjenning?

Silikon enn så lenge. Ny pakning etter godkjenning

rh51ywnp6qw8rlamarbc.jpg

xwr1jf5h8g646n9zvtis.jpg

Fikk ikke gamle lokket over, da må strips duge.

4uqwh8p23hjee88093zg.jpg

Rusthull som blir ordnet i sommer.

7wglaafytihoxk85f6vb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å følge med på prosjekter som dette, da jeg sterkt vurderer det selv! Setter stor pris på at du beskriver så godt det med toll, donorbil osv... Kjempe messig! :D Kommer sikkert med spørsmål etterhvert hvis du er villig til å svare :P

Muligheter for å kappe hjulbrønn for vektreduksjon, er det lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nok ingen sjanser på å modifisere karosseri noe som helst, vet at de er rimelig strenge med det :)

Ellers må folk bare spørre om det er noe mere jeg skal skrive detaljert om. Jeg er av typen som heller leser 30 minutt på internett om hvordan ting skal gjøres, istedet for å bruke lenger tid på å feile og prøve. Så jeg er mer enn behjelpelig dersom noe skulle være uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 17 ja. Og jeg har fått beskjed om at jeg må helt til Risløkka til spesialistavdelingen.

Skal i de nærmeste dager nå ta med ut badevekta for å veie forskjellig jeg tar ut fram til godkjenningen.

Blir litt gøy å sammenligne f.eks. vader seter mot stoffseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...