Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke plombert nei da det ikke er nødvendig.

Det hadde muligens blitt billigere, men jeg skal få et autorisert bmw verksted til å godkjenne at det kun er m3 deler på den.

Skrevet

Noen som vet om jeg kan bruke radiator fra 325 istedet for M3? For da slipper jeg en ekstra boks i motorrommet :)

Vet at kablene skal passe på, men tenker på om sensorer og slik gjør det?

Skrevet

Skulle gjerne hatt retningslinjer med stikkakslinger!

23433.gif

Har ikke verktøy til å ta ut skrue nr 3.

Muligheter for å ta ut stikkaksling via navene uten at det er for store problemer senere med å få de inn?

Eller bedre muligheter for å ta ut bakstilling?

Skrevet

Konge prosjekttråd :D Denne skal følges med på :)

Hvorfor skal du ha ut stikkaksling/drivaksling? Er det ikke bare å ta ned hele bakstilling? (2 muttere og 2 bolter til travers, 3 bolter på hver side på "bærebruene")

Skrevet

Takk :)

Ja det er kanskje enklest det? Har ikke lastebiljekk til å sette under diffen, så er litt redd for vekten på hele bakstillingen, og tenkte derfor å ta det ned del for del.

Skal se på det du sier i morra ;)

Skrevet
Takk :)

Ja det er kanskje enklest det? Har ikke lastebiljekk til å sette under diffen, så er litt redd for vekten på hele bakstillingen, og tenkte derfor å ta det ned del for del.

Skal se på det du sier i morra ;)

Liker at du beskriver ombyggingsprosessen så godt, og dialogen med BT :)

Jeg brukte en helt normal jekk (lav Biltema "racing") og 1 kompis som holder og passer på. Går fort :)

Skrevet

Er det som er meninga med tråden også :)

Finnes alt for lite informasjon på akkurat dette temaet, og med tanke på norske avgifter så er den eneste muligheten å bygge om dersom du skal ha stabile hester som er godkjent.

Skrevet

Har prøvd allerede, men det gikk ikke!

Gjør som MeSs sier, og demonterer hele greia i ett.

De 3 boltene på hver si side av "bærebruene" sitter jo HELT fastrusta.

Har prøvd meg på ene bolten med WD40, fastnøkkel og hammer.

Ender bare opp med å runde den om jeg fortsetter, og har ikke sjans til å få den av.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

Edit :

Glemte også å si at demperene bak var så dårlige at jeg kunne presse de ned med hendene, uten at de gikk opp igjen!

Kanskje på tide å bytte..

Skrevet

Varm boltene MYE med propanbrenner :) på min ene e36 knakk jeg 2 av 3 bolter, det var jævli kjipt. Så på andre siden varmet jeg lenge med propanbrenner og brukte muttertrekker :) glemte at du må løsne brekkvaieren innenfra og dra den ut. Og selvfølgelig løsne mellomaksel :)

Håper du ikke har knekt noen bolter enda

Skrevet

Ikke knekt bolter enda, roet meg før den ene bolten ble helt rundet...

Skal prøve å varme de i morra :D

Tenkte å løsne den ute, går ikke det istedet? Ser for meg mye banning med å kjøre gjennom vaieren igjen.

Skrevet

vinkelsliper! om du ikkke får til noe annet:) handbrekk vaierne løsner du lettest innenfra! opp med skinntrekket som sitter rundt handrekket, er bare klipset, å fjær mutrene som er for å stramme så er det bare å drege di ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...