handsome Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Hei! Har byttet motor i min e36 til en M40B18, tidligere stod det en 318tds motor i denne bilen! Har da flyttet over alt fra 318'n jeg hadde, og motor kinner! Bensin kommer frem forbi filter (filtere står loddrett, om det har noe å si?) Hvis jeg tar av bensinslangen inn på dyserekka, og manuelt kjører bensinpumpen, så kommer det bensin etterhvert! MEN, den starter ikke, og pluggene er tørre som f.. Noen måte å sjekke om dysene åpner? Målte at det er konstant strøm på de iallefall! Kan man åpne alle på noen måte, for å teste? Noen som har noe peiling på hva det kan være? Nesten så den starter med startgass! På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Jeg har også koblet bort kullfilteret, også henger bare slangene der! Må de stoppes på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Målt litt idag, og da er det 12v på begge ledningene på dysene, mens de står i, tilkoblet. Men det pulserer ikke eller blir jord ved kinning av motoren.. Målte på 6 og 34 på kontakten til hjernen, og de går til lambdasonden, som ikke er koblet til! Mulig kortslutning i den! Noen som har noen tips? Var EWS i bilen, men puttet i motor uten ews! Har kun koblet på jumper på ews systemet, så starteren går rundt! Noe mer som burde gjøres? Takk for svar! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 vet ikke om dette hjelper deg, men når jeg satt i en non ews motor i en bil som hadde ews, så måtte jeg klippe en grønn tynn ledning i den runde kontakta på motorledningsnettet. før jeg gjorde det gikk starteren rundt uten å starte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Hvilke ledning var det? I motorkontakten eller bilen? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 Hvilke ledning var det? I motorkontakten eller bilen? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 jeg mener det var i motorkontakta. og det var kun en grønn tynn ledning der. vet ikke hva den ledningen er til, men den gjorde ihvertfall at bilen starta. fikk høre av en annen som bygde om til non ews at jeg måtte klippe den, det funka for meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Skal se om jeg finner ut hva den er til Takk for hjelpen! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 Har tittet på ledningsnettet nå, men kan ikke finne noen tynn grønn ledning! Noen andre som vet hvilke kabel det kan være? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 Fant ut at det er snakk om ledning 7 til startsperren, så klippet den. Fortsatt ikke noe fyr! Det er gnist pluggene, og starter 'neeesten' med startgass.. Virker fortsatt som problemet sitter på dyserekka! 3 ting: Ledningen til kransen foran på motoren, skal den sitte øverst eller nederst på kontaktstykket under innsuget? Bensin"tur" er det nermest brannvegg, eller motsatt? Kan bensinfilter stå skrått, 35-45 grader ca? Takker! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 MEN, pluggene blir våte, får bensin på seg.. Så det kan jo ikke være i dyserekka heller! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 sjekk -tenningsrekkefølge -rotor/fordelerlokk -om du har bomma på bensin tur/retur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Hvor finner jeg rekkefølgen? Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Hva er tur? Innerst eller ytterst? Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Det er både gnist, og det kommer bensin! Hvis vi sprayer bensin / startgass inn i innsuget, så tenner den, men starter ikke.. Riktig trykk inn på dyserekka (35-40bar).. Noen som skjønner noe av dette? Kull filteret er demontert, og slangen fra kontaktstykket og inn på kullfilteret er blenda..! Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 Prøv å montere bensinfilteret vannrett. Standard tenningsrekkefølge på firere er 1-3-4-2 Har ikke mulighet til å lese ut evt. feilkoder da? Btw: Startet motoren når den sto i "donoren"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå