Gå til innhold

Løst : M40B18 starter ikke


handsome
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har byttet motor i min e36 til en M40B18, tidligere stod det en 318tds motor i denne bilen! Har da flyttet over alt fra 318'n jeg hadde, og motor kinner!

Bensin kommer frem forbi filter (filtere står loddrett, om det har noe å si?)

Hvis jeg tar av bensinslangen inn på dyserekka, og manuelt kjører bensinpumpen, så kommer det bensin etterhvert! MEN, den starter ikke, og pluggene er tørre som f..

Noen måte å sjekke om dysene åpner? Målte at det er konstant strøm på de iallefall!

Kan man åpne alle på noen måte, for å teste?

Noen som har noe peiling på hva det kan være? Nesten så den starter med startgass!

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Målt litt idag, og da er det 12v på begge ledningene på dysene, mens de står i, tilkoblet. Men det pulserer ikke eller blir jord ved kinning av motoren..

Målte på 6 og 34 på kontakten til hjernen, og de går til lambdasonden, som ikke er koblet til! Mulig kortslutning i den!

Noen som har noen tips?

Var EWS i bilen, men puttet i motor uten ews! Har kun koblet på jumper på ews systemet, så starteren går rundt!

Noe mer som burde gjøres?

Takk for svar!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dette hjelper deg, men når jeg satt i en non ews motor i en bil som hadde ews, så måtte jeg klippe en grønn tynn ledning i den runde kontakta på motorledningsnettet.

før jeg gjorde det gikk starteren rundt uten å starte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ledning var det? I motorkontakten eller bilen? :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

jeg mener det var i motorkontakta. og det var kun en grønn tynn ledning der. vet ikke hva den ledningen er til, men den gjorde ihvertfall at bilen starta. fikk høre av en annen som bygde om til non ews at jeg måtte klippe den, det funka for meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det er snakk om ledning 7 til startsperren, så klippet den. Fortsatt ikke noe fyr!

Det er gnist pluggene, og starter 'neeesten' med startgass.. Virker fortsatt som problemet sitter på dyserekka!

3 ting: Ledningen til kransen foran på motoren, skal den sitte øverst eller nederst på kontaktstykket under innsuget? Bensin"tur" er det nermest brannvegg, eller motsatt? Kan bensinfilter stå skrått, 35-45 grader ca?

Takker!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både gnist, og det kommer bensin! Hvis vi sprayer bensin / startgass inn i innsuget, så tenner den, men starter ikke.. Riktig trykk inn på dyserekka (35-40bar)..

Noen som skjønner noe av dette?

Kull filteret er demontert, og slangen fra kontaktstykket og inn på kullfilteret er blenda..!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...