Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da må det være noe galt med motoren din ellers er pedalen din i bunn 90% av kilometerne.

min friske og tette m90 motoriserte 635csi fra 78 har jeg målt til 1.1liter på blandet landeveis kjøring.. syns slett ikke det er ille. dette me manuell gir.

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med tanke på kjørelengde hver dag og masse køkjøring, bil lastet med kabeltromler, verktøy og utstyr og mye kjøring på fritid med flittig bruk av gasspedalen så blir forbruket over gjennomsnittet høyt, kjøre rundt i Oslo sentrum hver dag er ikke det mest økonomiske.

Motoren min er forsåvidt frisk og fin den, mistenker litt utette ventiltetninger da den bruker bittelitt olje. Ellers starter den alltid sporenstreks, går jevnt og fint og har godt drag :)

Skrevet
Da jeg brukte min hver eneste dag, til og fra jobb og ellers fyllte jeg 60-70 liter hver 3dje dag, så ja det går mye suppe!

der gikk det bensin gitt. på 735en bruker jeg 25-30 liter uka. til jobb og andre ting

Skrevet
Da jeg brukte min hver eneste dag, til og fra jobb og ellers fyllte jeg 60-70 liter hver 3dje dag, så ja det går mye suppe!

der gikk det bensin gitt. på 735en bruker jeg 25-30 liter uka. til jobb og andre ting

Jeg vet det høres mye ut, men er ikke så rart, bilen hadde vel bare et kort avbrekk under middagsmaten før det var ut å kjøre igjen til langt på kveld for så å begynne å kjøre klokka 6 om morran igjen. Etter at jeg fikk skaffet bil til jobbformål har gikk det ned til en tank hver søndag :)

Skrevet
da må det være noe galt med motoren din ellers er pedalen din i bunn 90% av kilometerne.

min friske og tette m90 motoriserte 635csi fra 78 har jeg målt til 1.1liter på blandet landeveis kjøring.. syns slett ikke det er ille. dette me manuell gir.

Dette klarer jeg og, men her i distriktet er det så dårlig veinett, med kun en hovedvei inn og ut av essensielle områder for oljenæringen, at trafikken er døden! Bruker mer når jeg skal jobbe 7-15 enn hvis jeg går på 14-22 skiftet, 35-45 på 14km på morgenen/ettermiddag, kontra 15-20min på kvelden... Håpløst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...