jpse36 Skrevet Juni 9, 2012 Skrevet Juni 9, 2012 hei har en e36 med s50b30 og lurer litt på om toppakninga har ryki. for bytta olje på bilen i fjor og har bare startet og stoppet bilen i over ett år og ikke kjørt noe, men nå ser jeg at oljen ser ut som sjokomelk. bilen koker ikke og jeg mister ikke noe merkbart med frostvæske. så lurer litt på om den kansje har tatt kvelden? greit me andres synspunkter før jeg river av toppen takker for svar
Kristian H. Foss Skrevet Juni 10, 2012 Skrevet Juni 10, 2012 Det er ikke bare kommet fukt i olja etter å stått mye? Kjør den skikkelig god og varm en lang tur, så skifter du olje og sjekker igjen etter en tur. Om du har defekt toppakning så ser det ut som majones i hele motoren.
evi Skrevet Juni 10, 2012 Skrevet Juni 10, 2012 Tror du burde prøve Kristian sitt forslag her. Normalt med litt kondens. Hvordan ser forsvæska ut, eventuelt oljen som kommer ut av tappepluggen?
jpse36 Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Skrevet Juni 10, 2012 Tror du burde prøve Kristian sitt forslag her. Normalt med litt kondens. Hvordan ser forsvæska ut, eventuelt oljen som kommer ut av tappepluggen? kjølevæska er ikke misfarget og har ikke noen spor etter olje. har ikke tappet olja enda, men tror den er sjokofarga. olja har ikke blitt majones enda. tror nok det kommer litt kondens ja! ettersom bilen sikkert er startet 50 ganger i løpet av et år, uten å bli kjørt skikkelig varm tenker jeg får prøve å ta en rens på motoren og bytte olje og filter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå