xenonn Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 hei. dette skjedde når jeg skulle kjøre forbi en traktor tidligere idag. alt var normalt helt til jeg skulle gi på litt ekstra gass. da merket jeg at motoren brukte veldig lang tid på og komme seg opp på turtall . hørte ingen smell eller lignende. dette skjedde bare helt plutselig. så jeg svingte av veien. stoppet og så kjapt over motoren, men fant ingen ting. så jeg startet den opp igjen og prøvde og kjøre litt til. det jeg merket da var at det kom en riste/knase lyd ved ca 1600rpm fra motor rom tror jeg og nå brukte den extreme langt tid på og komme seg opp på turtall når jeg hadde gassen i bån. hører også en liten suselyd så jeg tenkte da kanskje, vakumlekasje, gåen turbo eller falskluft? noen som kan hjelpe bil: bmw e46 320D 2002 mod
xenonn Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Skrevet Juni 12, 2012 Glemte og si at d ryker veldig mye av den. Ryker hvit.
2000Touring Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Høres ut som turbo. Jeg røykla hele parkeringsplassen når jeg dro turboen. Røyken var blåhvit.
rekorden Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Lenge siden det er byttet veivhusfilter? Er dette gammelt og tett skal det lite til før turboen ryker.
xenonn Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Skrevet Juni 12, 2012 har nettopp byttet veivhusventilasjon og renset egr ventilen for ca 1-2 månder siden.
lierbimmer Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 hvit røyk tyder vel toppakning el. om turboen ikke klarer å levere vil du få helt svart røyk pga diesel som ikke er forbrent. da turboslangen fra IC hoppet av på min svartla jeg hele området pga dette. bruker den vann?
martinwenberg Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Hvit røyk tyder på at det er vann i forbrenningen. Altså toppakning. Prøv en trykktester i kjølesystemet å se om kjøleveska forsvinner/ leker en plass. Følg også med på temperaturen Edit: Jeg tok ei sprøyte med en tynn slange på, stappa den ned i plugghullet å fikk kjøleveske i sprøyta. Enkel måte å sjekke om det er kjøleveske i sylindrene.
xenonn Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Skrevet Juni 14, 2012 ryker unormalt mye hvit ved tomgang og extremt mye vedd gass pådrag. ryker altid hvitt. har sjekket kjølevesken og den bruker ikke noe veske. hverfall ikke som jeg ser. oljen er også fin, ikke noe bobler eller vann. temperaturen er også normal (ca midt på på måleren). ved gåen turbo, gir den da ifra seg en riste/rasle lyd ved gasspådrag?
xenonn Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Skrevet Juni 16, 2012 snakket med gs bildeler igår og de trodde det mest sannsynlig var toppakningen som var gåen. er dette en vanskelig jobb og gjøre og er det dyrt viss evnt. et verksted ska ta det'?
xenonn Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 da har jeg fådt fikset bilen og det var turboen som var synderen. så nå er den frisk og finn igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå