Gå til innhold

mistet plutselig all motorkraft bmw e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. dette skjedde når jeg skulle kjøre forbi en traktor tidligere idag. alt var normalt helt til jeg skulle gi på litt ekstra gass. da merket jeg at motoren brukte veldig lang tid på og komme seg opp på turtall . hørte ingen smell eller lignende. dette skjedde bare helt plutselig. så jeg svingte av veien. stoppet og så kjapt over motoren, men fant ingen ting. så jeg startet den opp igjen og prøvde og kjøre litt til. det jeg merket da var at det kom en riste/knase lyd ved ca 1600rpm fra motor rom tror jeg og nå brukte den extreme langt tid på og komme seg opp på turtall når jeg hadde gassen i bån. hører også en liten suselyd

så jeg tenkte da kanskje, vakumlekasje, gåen turbo eller falskluft?

noen som kan hjelpe

bil: bmw e46 320D 2002 mod

Skrevet

hvit røyk tyder vel toppakning el. om turboen ikke klarer å levere vil du få helt svart røyk pga diesel som ikke er forbrent. da turboslangen fra IC hoppet av på min svartla jeg hele området pga dette.

bruker den vann?

Skrevet

Hvit røyk tyder på at det er vann i forbrenningen. Altså toppakning. Prøv en trykktester i kjølesystemet å se om kjøleveska forsvinner/ leker en plass. Følg også med på temperaturen :)

Edit: Jeg tok ei sprøyte med en tynn slange på, stappa den ned i plugghullet å fikk kjøleveske i sprøyta. Enkel måte å sjekke om det er kjøleveske i sylindrene.

Skrevet

ryker unormalt mye hvit ved tomgang og extremt mye vedd gass pådrag. ryker altid hvitt.

har sjekket kjølevesken og den bruker ikke noe veske. hverfall ikke som jeg ser.

oljen er også fin, ikke noe bobler eller vann.

temperaturen er også normal (ca midt på på måleren).

ved gåen turbo, gir den da ifra seg en riste/rasle lyd ved gasspådrag? :)

Skrevet

snakket med gs bildeler igår og de trodde det mest sannsynlig var toppakningen som var gåen.

er dette en vanskelig jobb og gjøre og er det dyrt viss evnt. et verksted ska ta det'? :)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...