Glenn H Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Hei! Dieseldyret har begynt å lage rare lyder. La meg prøve å forklare: På tomgang høres det ut som om motoren tikker. Øker jeg turtallet bare litt, forsvinner lyden. I tillegg høres det ut som om "multireimen" piper i takt med denne tikkingen. Jeg prøvde å spraye på litt silikon på reimen. Da ble alt stille i ca 5 sekunder før lydene kom tilbake. Kjøpte meg et stetoskop på Biltema for å høre hvor disse lydene kom fra, men ble igrunn ikke noe klokere. Skiftet reimen til ac-pumpen for litt siden også. Nå ser det ut til at denne må skiftes igjen. Den er slitt i kantene. Ser ut som om strammehjulet eller hjulet som står på veivakselen gjør at reimen ligger skjevt og slites. Kan dette ha noe med lydene å gjøre? Noen ide om hva problemet mitt kan skyldes? Motoren er m47d20. Takk!
Glenn H Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Skrevet Juni 17, 2012 Ingen som vet? Byttet "multireimen" uten hell.
Glenn H Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 Byttet strammehjul på klima og demperen på strammehjulet på "mulitreimen" uten hell. Begynner å bli dyrt dette her. Noen som har en ide?
rekorden Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 Har du prøvd å ha motoren igang med reimen fjernet?
Glenn H Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Har du prøvd å ha motoren igang med reimen fjernet? Prøvde dette med klima-reimen i kveld. Da forsvant noe av lyden, men ikke alt. Kan høres ut som det var denne reimen som piper da. Men denne tikke/klikkelyden forsvant ikke helt, ble bare litt lavere. Ideer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå