Marius92 Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Hei. Jeg har hatt litt problemer med bilen og jeg tror det kan være luftmengdemåleren. Men når jeg ser på GS osv koster det over 5000kr. Siden jeg ikke er 100prosent sikker kommer jeg til å prøve å kjøpe en som er brukt. Men da er spørsmålet. Kan jeg feks kjøpe LMM til fra en 318 og sette den i min 316? Eller blir det helt feil?
mropsahl Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Hva er problemet med bilen din da? Så på GS at varenr var forskjellig men utseende er likt på LMM. skulle ikke tro at det var så veldig stor forskjell..
Marius92 Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Er vanskelig å forklare. Men bilen dør når jeg gasser på. Dette skjer bare en gang i blant. Men på vei til jobben her om dagen kødda den seg til skikkelig. Da gikk det ikke over. Pleier bare å være et nøkk eller to så går den normalt igjen. Jeg har hatt den på Mekonomen to ganger. De fant ingen feil og den gikk helt fint når de prøvekjørte den. Diagnosen viste ingen feil. Jeg har byttet bensin filter og sjekket trykket i bensinpumpa. Det som gjenstår nå er å bytte LMM. Om det ikke kan være noe annet?
kimf Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Min 96mod 318i (m43b18) har ihvertfall helt samme som min 92mod 318is (m42b18) , så vil egentlig anta at din bruker samme.
Marius92 Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Ok. Da tror jeg at jeg bare kjører på med å kjøpe et brukt. Men kan det skje som i videoen om LMM er delvis defekt?
mropsahl Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Har du M40 eller M43 motor? Jeg hadde problemer med at min fuska noen ganger og da var det coilpakka som var ødelagt. Coilpakka er bare på M43 motoren.
Marius92 Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 M43 Så på tråden din at du har hatt samme problem. Da er det bare å finne den brukt. Kjører på minimum budsjett.... Er det noen måte jeg kan se på den om den er ødelagt?
kimf Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 tok å målte en jeg hadde ekstra idag, dem på mine motorer er ca 70mm i enden inn mot motor
vegard89 Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Syntes det der virker veldig rart til å sku ha vært en deffekt lmm. Men om du tar kontakten av og på så skal du høre at motoren endrer turtall mener jeg å huske.. Du kan også koble den av og ta en kjøretur.. ofte med deffekt lmm så vil antaglig bilen gå bedre om den er koblet av..
Marius92 Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Skrevet Juni 14, 2012 Har du M40 eller M43 motor?Jeg hadde problemer med at min fuska noen ganger og da var det coilpakka som var ødelagt. Coilpakka er bare på M43 motoren. er det denne du snakker om? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05 Prøver å finne den brukt. Noen som vet om noen sider?
mropsahl Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Jepp, den der som var ødelagt. Koed.no har sikkert noe brukt du kan kjøpe.
Marius92 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 Ok, Finner bare til M42 der som ligner på M43 sin. Tror du m42 coil passer i m43?
mropsahl Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Copy-paste fra GSbildeler 12131247281 (Original vare) Coil M42/43/44 org
Marius92 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Skrevet Juni 16, 2012 Da var den bestilt Så får vi se om det kanskje hjelper Takk for hjelpen
Joher Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 Virker nesten som det er bare innsugsbelgen din som er sprukket.. Trenger du LMM til m43b16, har jeg en liggende som går biiiiiiiiiiiillig (inkl ny belg som koster 500kr hos gs)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå