Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt tre forskjellige E34 520i, alle med M50 motor. De to første hadde turtallsperre som sa "ratatatata", men den siste (den jeg har nå), sier mer "daaaa-daaaa-daaaa-daaaa"...

Hva er det som gjør at turtallssperrene "høres" forskjellig ut? :P

Skrevet

Forskjeller i eksos, luftfilter, lyddemping, slitasjenivå osv kan alle gi endringer i lyd.

Samme med mengde sot i eksosen.

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC med Tapatalk 2

Skrevet

Ok. Hvis det er tilfelle, forklarer jo det litt. :) nå spør jeg sikkert veldig dumt igjen, men det er vel ikke mulig å bytte hjerne sånn uten videre? Eller endre turtallssperre? Betyr ikke hele verden for meg, men savner den gode gamle sperra... :P

Skrevet
Motoren skal i utgangspunktet være en non-vanos... hvertfall i følge mekonomen :P

Har du kikket under panseret ditt før da? :P Er ikke så vanskelig å se om det er vanos eller ikke.

Siemens (vanos 2liter) har treg sperre (soft cut) Bosch (nonvanos 2liter) har rask sperre (hard cut)

Skrevet

Joda, har hatt oppe panseret flere ganger, men faktisk aldri kikka etter om det er vanos eller ikke.

Var ute og kikket akkurat nå, og joda, det ER vanos motor. :P

bsxsah9p8vvrt41y7odi.jpg

Så da må jeg bare leve med soft cut sperra da? :P

Skrevet
Joda, har hatt oppe panseret flere ganger, men faktisk aldri kikka etter om det er vanos eller ikke.

Var ute og kikket akkurat nå, og joda, det ER vanos motor. :P

[ Bilde ]

Så da må jeg bare leve med soft cut sperra da? :P

Jeg chipa min tidligere E34 520 med vanos, og spurte da leverandøren om han kunne endre til hard cut.

Ifølge han var det ikke mulig kun ved bytte av eprom.. :(

Om du monterer datasprut kan du velge selv, men blir vel litt mye penger kun for å få rask sperre? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...