///Simon Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 TRENGER HJELP!!! Kjørte helt normalt i ca 80 km/t, girte ned til 3 gir og trødde på da jeg var i 130km/t mista den all kraft og motor hele bilen begynte å skjelve ved på drag. Fant ut at sylinder 1,3 og 5 sto å den gikk på sylinder 2,4 og 6! Skiftet ten plugger å da den ene var helt våt og eit par andre var veldig skitne, da gikk den på sylinder 2, 3, 4, 5 og 6! Har tatt kompresjons test og den er helt iorden, prøvd og skifte dyser men ingen forskjeld så satte på plass de gammle. Tok en gjennomgang av kablene til dysene og pluggene men allt ser bra ut der. Så sylinder 1 står men det komer drivstoff og gnist, ser ut som de kommer til rett tid men er ikke sikker. NOEN SOM HAR PEILING PÅ HVA DETTE KAN HVERE??? Kan jo hvere allt fra mekanisk til teknisk!!! ??
///Simon Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Skrevet Juni 14, 2012 Beskrivelse fra bavaria: Bilen sviver dårlig. - Tenplugger WR8LC - Arbeid diagnose - Komptest - Skifte av tenplugger Vi har skiftet tennplugger, tatt kompresjonstest. ( komptest var ok ) Sjekket dyser og byttet om for å se om problemet flyttet seg. Tatt diagnose test, da kom det feil på labdasonde men den ble slettet. Demontert fordelerlokk og rengjort, skjekket tennkabler, anbefaler skift av fordelerlokk. Bilen sviver forsatt dårig på sylinder nr 1, mer feilsøking må eventuelt utføres! Kan det hvere lambdasonde'en og fordelerlokk som gjør dette? Tenkte og ta av topplokke å skjekke vippearmene å se hvordan de går.. Noen som hvet noe de kan være eller har noen ideer?
Arimanni Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Ventiler eller stempelringer? Falsk luft/vakuumlekasje?
carburetion Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 - Skift fordelerlokk og rotor, ingenting å tape på da viss det er lenge sida du har skifta den. Fordelaren er veldig ofte synderen på tenningsfeil i eldre biler. - Kontroller motstanden i pluggledningane, maks 20k ohm fra coil-ledning til èin tennplugg. pleier å ligga fra ca 2k - 6k ohm i kvar ledning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå