mcnugget Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Har blitt fortalt at dette ikke er noe problem. Erfaringer? Er her snakk om m20b25. Takker på forhand for svar. Mvh Joakim
mcnugget Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Vi nevner i fleng? Hehe.. Har nett kjøpt e30, så er litt fersk på akkurat dette! Må bytte motor og har en preface motor på hånd som eg kunne tenkt meg å kjøpt. Så skulle gjerne visst nøyaktig hva som må gjøres for å få dette til å passe. Mvh Joakim
martinwenberg Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Du kan høre med Jørgen Lie her inne. Han har nettopp byttet ledningsnett fra facelift til preface. Facelift har noen følere på girkassa mens preface har en triggersensor helt fremst på motoren. Du må da bytte ledningsnett for å få dette til å fungere.
Joachim_M5 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Riktig det Martin, men feil likevel..., det er omvendt! Preface har to triggere i girkassa som leser på svinghjulet, facelift har trigger i framkant på veiva. Du bør flytte over alt fra faceliftmotoren til prefacemotoren. Triggerhjul, triggerfeste, oljetrykksensor, pluggledninger (den ene har en føler på facelift), dyserail, gjerne starter og dynamo også.
martinwenberg Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Oisan. Stokka visst om på dem ja, beklager det men som sakt så har Jørgen nettopp bytta over. Du bør få deg en motor som skal være til din bil. Mye styr å bytte over alt det der
mcnugget Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Se der ja, her kom det litt meir vettuge svar:-) takker! Blir vel å leite etter facelift motor da.. Visst ikkje eitt av dei ledningsnetta eg har er preface. Da bytter eg heller ledningsnett, har lyst å bruke den motoren som eg har på hånd...
Jealous_much Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Stemmer som "Joachim_M5" sier bortsett fra at du ikke trenger og bytte dyserail, starter og dynamo.
Joachim_M5 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Preface har 6 separate kontaktet til dysene som er innfletta i ledningsnettet, facelift har en kontaktrail med en kontakt på, så jo, den må han ha med! Startet og dynamo MÅ man ikke bytte, men så vidt jeg husker så trur jeg det er litt forskjell på noen koblinger der, men det kan tilpasses. Men det enkleste er å skru over delene.
mcnugget Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Trudde det var facelift nettet som hadde separate kontakter til dysene eg.. Tar eg feil her? Eg har separate kontakter til dysene, blei fortalt at dette var eitt facelift ledingsnett, men som sagt er eg ganske fersk på dette så er ikkje sikker. Greit å vite før eg handler motor. Er det noen plass det er kjapt å sjekke om det er face eller preface ledningnett og motor?
Joachim_M5 Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Som jeg skreiv, facelift har 60-2 trigger foran, rail på dysekontaktene, og så har den vel også bensin tur og retur i front av fuelrailen, preface har bensin inn i bakkant på fuelrail og retur foran. I tillegg så har facelift ei sensorledning på ene pluggledninga, nær fordeleren. Det er en rund sak som er tredd inn på pluggledninga som det går ledning fra. Facelift har også annen vannpumpe, en del andre kjølevannslanger, og ekspansjonstank på venstre innerskjerm. Alt av forskjeller i kjølesystem kan bare byttes over, alt passer.
mcnugget Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Takk.. Blei litt usikker nå skjønner du, men har vert å sjekka. Er facelift som han sa han eg kjøpte bilen av Må hjernen byttes? Er det lambda på preface? Er lambda på min..
Joachim_M5 Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 bare facelift som har lambda. Er også ulike hjerner på preface og facelift. Hjernene har også ulike kontakter, så de kan ikke byttes om
mcnugget Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Er ikkje det enkleste å bare bytte ledningsnett om eg skal skifte til preface motor då?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå