Gå til innhold

Kan jeg bruke b25 preface motor med facelift ledningsnett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt fortalt at dette ikke er noe problem. Erfaringer? Er her snakk om m20b25.

Takker på forhand for svar.

Mvh Joakim

Skrevet

Vi nevner i fleng? Hehe.. Har nett kjøpt e30, så er litt fersk på akkurat dette! Må bytte motor og har en preface motor på hånd som eg kunne tenkt meg å kjøpt. Så skulle gjerne visst nøyaktig hva som må gjøres for å få dette til å passe.

Mvh Joakim

Skrevet

Du kan høre med Jørgen Lie her inne. Han har nettopp byttet ledningsnett fra facelift til preface. Facelift har noen følere på girkassa mens preface har en triggersensor helt fremst på motoren. Du må da bytte ledningsnett for å få dette til å fungere. ;)

Skrevet

Riktig det Martin, men feil likevel..., det er omvendt! :)

Preface har to triggere i girkassa som leser på svinghjulet, facelift har trigger i framkant på veiva.

Du bør flytte over alt fra faceliftmotoren til prefacemotoren. Triggerhjul, triggerfeste, oljetrykksensor, pluggledninger (den ene har en føler på facelift), dyserail, gjerne starter og dynamo også.

Skrevet

Se der ja, her kom det litt meir vettuge svar:-) takker! Blir vel å leite etter facelift motor da.. Visst ikkje eitt av dei ledningsnetta eg har er preface. Da bytter eg heller ledningsnett, har lyst å bruke den motoren som eg har på hånd...

Skrevet

Preface har 6 separate kontaktet til dysene som er innfletta i ledningsnettet, facelift har en kontaktrail med en kontakt på, så jo, den må han ha med! Startet og dynamo MÅ man ikke bytte, men så vidt jeg husker så trur jeg det er litt forskjell på noen koblinger der, men det kan tilpasses. Men det enkleste er å skru over delene.

Skrevet

Trudde det var facelift nettet som hadde separate kontakter til dysene eg.. Tar eg feil her? Eg har separate kontakter til dysene, blei fortalt at dette var eitt facelift ledingsnett, men som sagt er eg ganske fersk på dette så er ikkje sikker. Greit å vite før eg handler motor. Er det noen plass det er kjapt å sjekke om det er face eller preface ledningnett og motor?

Skrevet

Som jeg skreiv, facelift har 60-2 trigger foran, rail på dysekontaktene, og så har den vel også bensin tur og retur i front av fuelrailen, preface har bensin inn i bakkant på fuelrail og retur foran.

I tillegg så har facelift ei sensorledning på ene pluggledninga, nær fordeleren. Det er en rund sak som er tredd inn på pluggledninga som det går ledning fra. Facelift har også annen vannpumpe, en del andre kjølevannslanger, og ekspansjonstank på venstre innerskjerm. Alt av forskjeller i kjølesystem kan bare byttes over, alt passer.

Skrevet

Takk.. Blei litt usikker nå skjønner du, men har vert å sjekka. Er facelift som han sa han eg kjøpte bilen av ;-) Må hjernen byttes? Er det lambda på preface? Er lambda på min..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...