Gjest Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 har kjøpt me en 98 modell 2 liter automat, sedan, på østlandet, skal hente den om litt over 1 uke den har tydeligvis vært på service og byttet noen foringer. årsavgift er betalt. men den skulle vært te godkjenning i mars. skilt står på. er det noe særlig eg skal se etter? må jo nesten være en grunn for at den ikke er godkjennt, betaler 20lapper.
Mariuse34 Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Rust, da særlig bakluke, hjulbuer, under panser, Olje under bilen. Vannlekkasje rundt radiator. Start bilen og lytt på den når kald og når driftsvarm. Sjekk brekk. Vibrering ved bremsing i lav fart, og fra 100. Test all elektronikk som lys, radio, ac, setevarmer, langlys, blinklys,
Mariuse34 Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Du kan jo be om å se eu seddel om den ikke er godkjent. Manglende godkjenning kan være latskap og det kan være et forsøk på å skjule noe selvsagt. Km?
Gjest Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 okey. vet det e rust på bakluka, skal kjøre bilen hjem til bergen, bare satser på at ikke noe ryker. noen som vet ka prøveskilt koster? og er det bare å oppgi reg nr eller må man ha vognkort
Gjest Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 den e gått 309tusen, han har ikke hatt den på eu men hatt den på service vistnokk.
Mariuse34 Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Koster 250 eller deromkring. Tror bare du trenger regnr, hvis den er avskiltet/skilter levert inn? Er det skilter på den må du levere de for å få prøveskilt
Gjest Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 står skilter på den. då må eg få han til å fikse det, er litt skeptisk, får bilen ganske billig. men har vært heldig før. kan være heldig igjen. aldri hatt e39 helst e34 men blir en bra oppgradering det.
bmw-520i Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 før du kjøper denne så må du spør deg selv er 150 automat hester nok? nesten alle som har kjøpt de legger ut en tråd etter 1 måned og spør om hvordan få mer effekt ut av m52b20
tomasb Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Skeptisk... Viss bilen har vært på verksted og brukt noen tusen på å skifte deler, hvorfor ikkje ta eu-kontrollen samtidig?...koster bare 3-500,- ekstra.
retbergen Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Se ettet slitt frontrute og slitte lykter. rust rundt bensinlokk og i kanakskjørt og underkant dører.
Mariuse34 Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Se også under påfyllingslokket til oljen, og på oljen. Er den mørk når du får litt på fingen? Er den lett å få av igjen? Om du oppdager at det er vanskelig å vaske av oljen på fingrene så er det masse fosfater i oljen,- d.v.s. oppbrukt .. Grei test på om eier har giddet å skifte regelmessig.
bjalle Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Ville nok ordnet ett medlemskap i Falken/Viking før jeg kjørte langtur.At bilen har vært på service er jo bra.at det er en 520 kan jo også være en fordel,da er det mindre sjangs at den er ihjelkjørt av en ungdom.Som sagt før sjekk kjølesystem og olje.Rust rundt skiltlys og tanklokk er det garantert på en 98 modell,pluss steinsprut skader i front,det meste av understellet er aluminium så det skal mye til at det er farlige rustskader der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå