kjetilbm Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Her om dagen, skulle jeg på jobben på morgenen. Da jeg skulle starte bilen min, tente den litt, og døde ut med en gang. Etter det ville den aldri tenne igjen. Starteren går som bare det, men motoren tenner ikke. Virker ikke som den får bensin, og jeg hører heller ikke at bensinpumpa går. Derfor begynte jeg da å mistenke at pumpa var defekt. Skal feilsøke litt (måle strøm over rele/pumpe) for å prøve å lokalisere feilen, men hva er disse fem pinnene for noe? Regner med at det er: styrestrøm+jord, tankmåler, og reservetank-lampe+jord? Noen som kan bekrefte dette, og kanskje også vet hvilke pinner som er hva? En annen ting; Bensinpumpe på koster GS 3.600,- , mens ei pumpe fra KOED koster 1.100,- ? Er det stor forskjell i kvalitet på disse? edit; nytt stikkord - defekt veivsensor??
carburetion Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Kan henda veivsensoren din er gåen. Men da er lurast å sjekka pumpa først. Pumpa på gs er vel orginal, og den på koed er uorginal ?
kjetilbm Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 edit; nytt stikkord - defekt veivsensor??
carburetion Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 Ta ut pumpeholderen og sjå kor ledningane går til. Eller få ein kompis til å høyra om da lager lyd fra pumpa når du prøver å stare bilen.
Bjrnar89 Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 edit; nytt stikkord - defekt veivsensor?? Eventuell feil på Veiv/kam finner du ut av ved å ta diagnose. Her kan du kanskje finne ut hva ledningene til bensinpumpekontakten går til, http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/
kjetilbm Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Skrevet Juni 16, 2012 Har tatt pumpa ut av bilen, og prøvd å sette strøm på den. Null respons. Ergo defekt pumpe. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå