klev Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Hei. Har spurt på flere merc forum, uten svar i det hele tatt. Så tenkte jeg skulle spørre her og,kanskje noen faktisk vet noe Sliter med en 98mod C180T Esprit som fjusker en del. Den fjusker generelt hele tiden, men om jeg gir jevn gass, rolig oppover så går den som den skal, men så fort jeg gir mer gass fjusker den, og skyter om eksos og innsug. Den skyter veldig mye om innsuget ved lavt turtall og motstand. Ved høyere turtall så skyter den ikke så mye, men kjennes ut som det er noe som holder igjen. Er sånn på tomgang og Har prøvd med annen luftmassemåler, andre plugger, og coiler. Ikke noe forandring. Tatt ned eksosanlegg for å sjekke om kat var tett,kjørt ventil rens,dyse rens. Merker ikke noe om jeg tar av kamaksleføler eller luftmasse måler. Det var en feil i følge diagnoseapperatet på lambdasonde (avbrutt, og en feil på for feit blanding) nr 024 og 036 tror jeg det var. Men slettet feilene, og har kjørt en stubb igjen, men de kommer ikke igjen. Noen som har idè? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 bensinfilter?rusk/kondens i tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Falskluft.. Vakumslange som er gått av eller sprekk i gummislanger eller innsugsbelg.. Sjekk også at kontakten på luftmengdemåler er på plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Falskluft.. Vakumslange som er gått av eller sprekk i gummislanger eller innsugsbelg.. Sjekk også at kontakten på luftmengdemåler er på plass.. Har vært ivrig med startgass rundt omkring innsuget, uten noe respons. Har sjekket kontakten, prøvd med annen massemåler. Men merker ikke forskjell om jeg tar av stikket på massemåler og kamakselføler. Tar jeg av svinghjulsføler stopper den, noe som er normalt. Men kan det være att følern er dårlig for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 høres ut som bensinproblem egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 høres ut som bensinproblem egentlig Har tenkt på om en dyse står litt oppe, men rart det å? Men når den skyter så jævlig i innsuget, så tenkte jeg att den får for tidlig tenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 smell i innsuget = for lite bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 smell i innsuget = for lite bensin åå, trodde det var pga for mye bensin jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Men vil den oppføre seg sånn om luftmassemåler er defekt? Prøvde en annen en,men merket ikke forskjell. Men når jeg tar av stikket,så forandrer den seg ikke. Mulig ledningsbrudd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Smeller om det er for mye og.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Åssen er tomgangen? Står den å jager på tomgang? Er den lett å starte? Har vært borti et lignende tilfelle på en 3 liter 12v i en Merc C124, her hadde det glidd av en vacumslange under luftmassemåler. Her smalt det så jævlig i innsuget at lokket til måleren skilte seg fast i lukket stilling og førte til at ingen luft kom inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Smeller om det er for mye og.... ikke i innsuget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klev Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Fjusker på tomgang og,men er lett å starte. Jobber som bilmekanikker, så har en viss peiling, men akuratt nå skjønner jeg ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg