Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har spurt på flere merc forum, uten svar i det hele tatt. Så tenkte jeg skulle spørre her og,kanskje noen faktisk vet noe :)

Sliter med en 98mod C180T Esprit som fjusker en del.

Den fjusker generelt hele tiden, men om jeg gir jevn gass, rolig oppover så går den som den skal, men så fort jeg gir mer gass fjusker den, og skyter om eksos og innsug. Den skyter veldig mye om innsuget ved lavt turtall og motstand. Ved høyere turtall så skyter den ikke så mye, men kjennes ut som det er noe som holder igjen.

Er sånn på tomgang og

Har prøvd med annen luftmassemåler, andre plugger, og coiler. Ikke noe forandring.

Tatt ned eksosanlegg for å sjekke om kat var tett,kjørt ventil rens,dyse rens. Merker ikke noe om jeg tar av kamaksleføler eller luftmasse måler.

Det var en feil i følge diagnoseapperatet på lambdasonde (avbrutt, og en feil på for feit blanding) nr 024 og 036 tror jeg det var.

Men slettet feilene, og har kjørt en stubb igjen, men de kommer ikke igjen.

Noen som har idè?

Skrevet

Falskluft.. Vakumslange som er gått av eller sprekk i gummislanger eller innsugsbelg.. Sjekk også at kontakten på luftmengdemåler er på plass..

Skrevet
  Lamek skrev:
Falskluft.. Vakumslange som er gått av eller sprekk i gummislanger eller innsugsbelg.. Sjekk også at kontakten på luftmengdemåler er på plass..

Har vært ivrig med startgass rundt omkring innsuget, uten noe respons.

Har sjekket kontakten, prøvd med annen massemåler.

Men merker ikke forskjell om jeg tar av stikket på massemåler og kamakselføler.

Tar jeg av svinghjulsføler stopper den, noe som er normalt. Men kan det være att følern er dårlig for det?

Skrevet
  Morty999 skrev:
høres ut som bensinproblem egentlig

Har tenkt på om en dyse står litt oppe, men rart det å? Men når den skyter så jævlig i innsuget, så tenkte jeg att den får for tidlig tenning?

Skrevet

Men vil den oppføre seg sånn om luftmassemåler er defekt? Prøvde en annen en,men merket ikke forskjell. Men når jeg tar av stikket,så forandrer den seg ikke. Mulig ledningsbrudd?

Skrevet

Åssen er tomgangen? Står den å jager på tomgang? Er den lett å starte?

Har vært borti et lignende tilfelle på en 3 liter 12v i en Merc C124, her hadde det glidd av en vacumslange under luftmassemåler. Her smalt det så jævlig i innsuget at lokket til måleren skilte seg fast i lukket stilling og førte til at ingen luft kom inn.

Skrevet

Fjusker på tomgang og,men er lett å starte.

Jobber som bilmekanikker, så har en viss peiling, men akuratt nå skjønner jeg ingenting

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...