sufii Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Nå har jeg fått enda et problem med bilen, kjørte ut hjemme ifra og da startet den perfekt, kjørte ned til sentrum og der parkerte jeg den for å spise. Da jeg kom tilbake og prøvde å starte den så var den litt tungstartet, når den først startet så hadde den vanskeligheter med å gå reint, hørtes ut som traktor når jeg presset inn gassen, og den kom ikke over 1000 omdreininger ved full gass :s Og når jeg satt den i drive så bare fusket den litt fremover og ristet noe jævlig. Hva kan det være for noe? Jeg mistenker katalysatoren, men er ikke helt sikker.
ghostrider Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 hei Hadde noe tilsvarende problem på min. Da var det en sprukket slange ved innsuget som trakk falskluft, og laget problemer. Er ikke helt sikker på hvilken slange det var, siden det ble fikset på bruktbilgarantien.
T.H.O Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Veiv eller kamsensor. Er vel bare å få tatt en diagnose før du prøver å bytte noen deler.
320i e36 Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 kan det være lamdasonden som har dottet ut eller defekt, da kan den gå i nødmodus og svive ureint.
sufii Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 Takk for masse gode svar, men hatt problemer med veiv og kam aksel før, og da var det ingenting lignende. Men skal få tatt diagnose på den imorgen og se hvor langt jeg kommer.
sufii Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 Byttet veiv og kam føler, fremdeles samme problem
oleo Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Napp ut pluggen til lmm og start opp... Jeg hadde tilsvarende på min e39, der skjedde det mens jeg kjørte... Mistet all kraft og ville ikke over 1000rpm... Jeg prøve stoppe og starte flere ganger og tilslutt unplugget jeg lmm og tullet forsvant umiddelbart. Det rare var dog at når jeg plugget den inn igjen senere for mer feilsøking så kom ikke feilen tilbake og har ikke dukket opp igjen senere heller.
Mariuse34 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Høres ut som LMM ja. Jeg hadde akkurat det samme problemet på Jaguaren nå. Viste seg å være en slange på tomgangsregulatoren som var løsnet. Om du har tilgang på bukk så kom deg under bilen og sjekk at alt sitter der det skal.
sufii Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 Prøvde å nappe ut pluggen til LMM, men til ingen nytte. Sjekket så og si alle slangene, men alt virket normalt. Er på verksted nå, og mekanikeren mente at det kunne være coilene. Så er bare å vente å se Blir dyrt..
Mariuse34 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Får brukte coiler da...og de er lette å bytte:)
sufii Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 Ja, dukket ikke noe opp på diagnose angående lmm, prøvd å nappe den ut, men ingen forskjell.
Mariuse34 Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Hvilke verksted er du på? Ta en telefon til Alf Lie Motor. Sønnen hans driver det nå og har god peil! Du har også vært under bilen og sett på alt av slanger etc? Du har nok bensin på bilen osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå