Gå til innhold

E39, 520iAt 2001 lekker kjøleveske, hvordan finne lekkasjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen lekker kjøleveske, som igjen gjør at den koker.

Men hvor og hvordan begynne å se etter lekkasje på kjøleveske?

Når bilen koker kommer det damp ut av "trykk"skruen ved siden av påfyllingslokket. ingen andre steder.

Hvor sitter lufteskruen til kjølesystemet? tenker å eterfylle systemet, lufte og se etter lekkasjer.

Det virker ikke som det er kjøleveske i motorolja eller i eksosen.

Skrevet

Lekker den så mye at den blir fri for kjølevæske og går varm?Eller blir den så varm at dem koker og freser ut kjølevæska? Jeg tenker en av tre ting. Termostat, vannpumpe eller toppakning. Kanskje kombinasjon av dette.

Skrevet

Godt spørsmål.

Har lagt merke til en liten dam av og til under bilen tidligere, da tenkte jeg det kom fra AC.

I ettertid tror jeg det er kjøleveske.

Men det lekker ikke damp fra andre plasser en lufte/ventilasjonsskruen ved påfyllingslokket, og ved lekkasje skulle det kanskje kommet damp andre plasser også?

Mistenker at termostaten ikke åpner skikkelig, pga slangene som går inn på termostat er helt mye når motor er varm, mulig de skal være det men innbiller med at det skal være vann i de.

Skrevet

Skal lufteskruen slippe ut trykk før påfyllinglokket slipper ut trykk?

Vil tro at denne skal være 100% tett så lenge den er strammet til.

Mulig lufteskruen ikke var tett nok slik at trykket forsvant ut av systemet og bilen kokte over. (kokepunktet går ned når trykket forsvinner.)

Og dersom dette har skjedd tidligere uten at jeg har merket det er det jo naturlig av vannet har forsvunnet gradvis.

Skrevet

Bare et lite tips angående væske under bilen! Smaker det ingenting er det hvertfall ikke kjølevæske!

Kommer ikke til å være tvil i din sjel ett sekund, dersom det er kjølevæske du setter tunga di borti! ;)

Skrevet

bilverksted har ei pumpe som de kobler på istedenfor påfyllingslokket, prøv og lån deg ei slik, og pump trykk i systemet, kansje det blir lettere og finne lekasjen då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...