///M85 Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Skulle bytte servoolje idag og fant en tjukk oljefilm inni hele innsugbelgen samt på utsiden på lmm, mistenker mulig olje der inne også, hva kommer det av, er en 93 s50b30.
Morten-st Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Samme problem på min M50B20, bare at jeg har ikke fått olje på LMM. Er bare et lag inni belgen. Noen som vet?
termin Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Du har 1-2 slanger som går inn i innsugsbelgen etter LMM. Dette er hvertfall veivhusventilasjon slik jeg har skjønt dette. Det er altså overflødige gasser fra motorolja(?) som sendes inn i motoren for å forbrennes. Det er derfor du ser mange kjører med oljecatchtank, og du slipper da dette. Nå er jeg ikke helt 100% på det jeg har sagt, så noen må gjerne komme og rette på utsagnet mitt.
TerjeA Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Stemmer det Er oljedamp fra veivhusventilasjonen. Oljefilm der er heilt normalt igrunn
///M85 Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 Skal det virkelig være normalt, synes jeg hadde for mye olje der inne, sist gang jeg åpnet dette så var det minimalt med olje der. Lmm på utsiden var veldig våt av olje også
TerjeA Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Hmm.. Veivhusventen pleier jo gå inn etter lmm.. har du noen slanger som går inn på innsugsbelgen før lmm?
Olelink Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 På s50 går veivhusventilasjonen inn på plenumet, det er ingen eksterne slanger som går inn i innsugsbelgen, lmm eller luftfilteret annet enn ett rør til luftpumpa (utslippskontroll). Dette noe ulikt f.eks m50 hvor veivhusventilasjonen går inn i innsugsbelgen. S50 har også oljeskiller på veiv.vent. som skal minnimere oljedampen inn i plenum. Men litt olje i plenum er vel vanelig over tid. Men at dette skal trekke utover til lmm skal vel mere til, aldri sett tydelige tegn til dette på min m3. Mulig tett oljeskiller kan gi betydelig mer olje i plenum. Har du oljet filter av noe slag ? K&N f.eks enten innsatsfilter i org luftfilterboks eller konfilter. Disse svetter jo olje.
TerjeA Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Såg no at det var S50 det var snakk om hovedsakelig. Trodde det var M50.. S50 har eg aldri vert borti, så her skal ikkje eg uttale meg om noe
///M85 Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 På s50 går veivhusventilasjonen inn på plenumet, det er ingen eksterne slanger som går inn i innsugsbelgen, lmm eller luftfilteret annet enn ett rør til luftpumpa (utslippskontroll).Dette noe ulikt f.eks m50 hvor veivhusventilasjonen går inn i innsugsbelgen. S50 har også oljeskiller på veiv.vent. som skal minnimere oljedampen inn i plenum. Men litt olje i plenum er vel vanelig over tid. Men at dette skal trekke utover til lmm skal vel mere til, aldri sett tydelige tegn til dette på min m3. Mulig tett oljeskiller kan gi betydelig mer olje i plenum. Har du oljet filter av noe slag ? K&N f.eks enten innsatsfilter i org luftfilterboks eller konfilter. Disse svetter jo olje. Bingo.. Stemmer det, har k&n innsatsfilter så må nok være den olja der som er på lmm, men det betyr da vel at hele lmm inne også må være oljete, er nok lurt å få hele driten renset.
///M85 Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 Tok ut luftfilteret nå, den så grei ut, luftfilterboksen er tørr og fin, litt støvete, gitteret på filtersiden er tørr og fin, men på gitteret på den andre siden og gjennom det lille røret og inni innsugbelgen var det veldig mye olje. Får bare fjerne dette endag,
Olelink Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Da ville jeg tatt en titt på veivhusventilasjonen og om det er noe problem med sepparatoren. For det skal ikke være olje der du snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå