Tommy89 Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Hei, har en 99' E39 523. M52TUB25 heter motoren hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg syntes turtallet på bilen går veldig tregt ned igjen til tomgang ved rusing av motor og vanlig kjøring. Ved girskift så går turtallet så tregt ned når jeg trår på clutchen at det blir veldig merkelige girskift, turtallet rekker ikke å gå ned noe i det hele tatt omtrent før jeg slipper clutchen igjen. Veit noen om dette kan gjøres noe med, evt hva det kan være? eller må jeg bare leve med det? Er det noe clutchpedalgiver på dissa bila ? Har vært borti flere audier med slik giver som oppførte seg nogenlunde likt som min. Har ikke tatt noen diagnosetest på den, da jeg tenkte å høre om noen hadde vært borti det samma! Tommy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2012 Opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Du kan prøva og vaska tomgangsregulatoren. Vask med veske som fordamper vekk. Startgass, whitesprit osv. Sjekka om motoren suger falsk luft - Gummi slanger, manifold pakning, gasspjeldpakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2012 Takker for svar. Oppfører seg ikke som no falskluft feil, ville trodd den hadde fuska hvis det var falskluft inne i bildet. Men kan jo være en ide med regulatoren! veit du hvor den sitter på motoren min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Tomgangsregulatoren pleier å sitte rundt gasspjeldet. Den sitter under innsugsmanifold trur eg. Guide: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=928735 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå