spruddel Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Ja, det var for to helger siden da jeg og Robert bestemte oss seint torsdags kveld at vi skulle et sted. Vurderte Bergen, Stavanger, Trondheim, Stockholm, København og Ålesund, men værmeldingen gjorde at det ble Ålesund (vi lærte at været på vestlandet er veldig ustabilt!) Vi tok kontakt med Adrian (Adivass) her på forumet og forberedte han på en slitsom helg med oss østlendingene Ble jo bare å pakke sakene fort på torsdagen og komme oss ut i bilen. Klokken 22.44 dro vi fra Nesodden Klare for tur! Tusla pent og pyntelig avgårde, bilen oppfordrer ikke til så veldig inspirert kjøring og det er jo kjekt Klokken 23.45 begynte vi å bli klare for litt kveldsmat og den lille søte røde var også sulten. Første stopp Shell Kløfta. Etter en times tid til, 00.50 måtte jeg jo ha meg en smakebit av verdens beste boller på Espa Dro videre og passerte Hamar 01.20 og Lillehammer 02.00. 02.45 var det natta i bunn av alpintanlegget på Hafjell. Fredag morgen var smukken til Robert borte, så da sover han ikke lenge stakkar. Stakkar meg mest! Men å våkne til lyden av 6.2 liters diesel går jo an. 06.15 lurte han meg opp, kvarteret senere dro vi fra Hafjell. Så gikk turen videre forbi Fåvang, Ringebu, Vinstra før vi stoppet og spiste frokost på vertshuset Sinclair på Kvam i Gudbrandsdalen Egg og bacon smørbrød Turen gikk videre forbi Sjoa, Otta, Dombås, Lesja (snødde litt her faktisk), Bjorli, Marstein, Åndalsnes, Vikebukt, Sjøhold og i 13-tiden ankom vi Ålesund Kjørte litt rundt og titta på byen, må si det er en utrolig flott by. Og det er jo veldig mye fint å se av norsk natur og fjell på vei til Ålesund også. Dro og besøkte Adrian og fikk med oss guide på kjøpesenter og (vinmono)pol-ferd Måtte jo også teste ut frisørene i Ålesund før vi skulle teste bylivet, som vi gjorde fredag og lørdag. Lørdagen gikk stort sett med til Atlanterhavsparken som er et stort akvarium i Ålesund. Her var jeg da jeg skulle på leirskole til Runde i 7. klasse, så her kom en del minner frem. Ellers ble det litt mer guiding og titting som hører med som turist Og på kvelden fikk vi lurt med Adrian på byen også. Litt diverse bilder fra turen også da. Trøtt dieselfyller Dombås Fikk meg en ny venn Noen her? Tusen takk for en hyggelig tur Robert og takk for gjestfriheten Adrian Og jeg må virkelig skryte av damene i Ålesund, samlet så mye bra på et så lite sted jo! Takk for oss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Fin van dere har Ikke mange igjen av disse som tåler en eu . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 kul tur og suveren langtursbil, kapteinstolene er som å sitte i sofaen og kjøre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Fin van dere har Ikke mange igjen av disse som tåler en eu . Denne kan man vel si er i eksemplarisk stand igrunn! Beste er å sitte i kapteinstol bak, strekke ut beina skikkelig. Mangler bare en fotskammel et ildsted og en avis så er man nesten hjemme Ser da ut som en brukandes tur detta! Får jeg spørre om det er noen bilder som ikke har gått igjennom sensuren? Ser bare bilder av deg Magnus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 reisebrev er alltids morsomt å lese, det er igrunnen en veldig fin rute å kjøre ålesund-oslo, spesielt på fineværsdager misunner dere litt den chevyen, skulle nesten hatt noe slikt selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2012 Bilen er ikke vår, men Robert sin Veldig god bil, behagelig å kjøre og sitte på i. Jeg kjørte hjem fra Ålesund, og man er ikke sliten etter 8 timer bak rattet engang! Fredrik: Jeg som var turist og tok bilder som en galing nesten hele tiden bortsett fra av pingvinene, og jeg har ikke lagt ut bilder av Robert uten godkjenning vettu Og ja, det var veldig mange bilder som ikke gikk gjennom sensuren Tok vel over 450 bilder på turen. Baki er det jo sofa, som ble seng når man kjører ryggen ned, så da var det god plass til to stykker bak Jeg sov faktisk bedre her enn jeg gjør hjemme i senga mi.. Håper på flere fine turer med denne flotte langtursbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Bilen er ikke vår, men Robert sin Veldig god bil, behagelig å kjøre og sitte på i. Jeg kjørte hjem fra Ålesund, og man er ikke sliten etter 8 timer bak rattet engang! ah, hadde en slik som russebil og er helt enig med deg, makan til cruiser skal man lete lenge etter! de stolene er ordentlige stresslesser gleder meg til å kjøre samme ruta om et par ukers tid når jeg ser bildene deres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bliza Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 hva i helvete heter den leppa som er på e46`en der?, den var steike meg tøff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Så ut som en kjekk tur! Er litt gøy å se plasser som enn kjenner igjen på sånne turer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 hva i helvete heter den leppa som er på e46`en der?, den var steike meg tøff! Arqray. Tror eieren av bilen er på e46fanatics.com. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Fin van dere har Ikke mange igjen av disse som tåler en eu . Denne kan man vel si er i eksemplarisk stand igrunn! Beste er å sitte i kapteinstol bak, strekke ut beina skikkelig. Mangler bare en fotskammel et ildsted og en avis så er man nesten hjemme ) Ser da ut som en brukandes tur detta! Får jeg spørre om det er noen bilder som ikke har gått igjennom sensuren? Ser bare bilder av deg Magnus! Denne Van'n har blitt kosta på veldig mye det siste året, og på EU fikk den godt med skryt for å være en van de ikke hadde sett et bedre eksemplar av siden 90-tallet en gang Håper den er velkommen her på Bimmers, da det er den som skal dra rundt på banebilen så fort den også er ferdig! Det er nok veldig mange bilder som Magnus har valgt å ikke ta med, ikke alt som er like passende med han som fotograf! Når det gjelder bilder av meg har han ikke spurt, visste ikke at han skrev detta greiene en gang Edit: Det var forøvrig artig å ha med Magnus på en slik tur, hvertfall siden han ikke visste at det fantes et norge med veier nord for minnesund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Dette var et absolutt hyggelig besøk, en liten oppløfter i stemninga midt i eksamenstia! Robert har lenge mast på meg om at jeg måtte teste utelivet i Ålesund til han kom på besøk.. enden på leksa ble jo at de dro ut på fredagen uten meg, og jeg dro for første gang ut på byen i Ålesund på lørdagen haha... Ser forøvrig at det etterlyses bilder av Robert, og der kan jeg hjelpe.. (blir vel drept nå) Skal sies at han ikke var forberedt på paparazzien bak kameraet.. Her i casa de adivass og litt nedi flaska: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Jauda, flott du fant et av de beste bildene av meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2012 Tja, Minnesund visste jeg vel Har kjørt til Gålå før, men tror ikke jeg kan huske at jeg har vært lenger avgårde enn det. Har jo vært noe på vestlandet som liten, men husker ikke noe fra det egentlig. Jeg var vel mildt sagt fasinert og engasjert over så mye fin natur Bilder av Robert også Soverom/stue/kjøkken samtidig, og lettere redusert etter fredagskvelden. Robert og Adrian på tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå