Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318i E36 som i dag helt plutselig begynnte å fuske når jeg kjørte. Ble borte en liten stund før det kom igjen mye værre. Kjørte oppover en bakke da den helt plutselig sluttet å dra. All futt bare døde ut, føles nesten som når turtall sperre slår inn eller bilen er bensin tom. Men det skjer rundt 3000 omdreininger og tanken er full.

Når den fusker som værst så ser det ut til at det hjelper å gire ett hakk ned, så opp igjen.

Klarer ikke og få den til å gå fortere enn 80km\t nå.

Har ingen aning om hva det kan være, noen som har tips?

Kan det være gåen bensin pumpe eller tett bensin filter kanskje?

Skrevet

Sjekk først luftfilter, hvis ok trekk så ut lmm pluggen og se om den oppfører seg likt. Eventuellt kontroller innsugsbelgen for rifter og hull.

Deretter er en diagnose et godt valg...

Skrevet

Fuskingen ser ut til å ha gitt seg nå , men fart er det ikke mulig å få opp lenger. Sjekket belgen ved luftmengdemåler og renset luftfilteret (KN filter) i går. Etter det så har den ikke fusket sånn. Men det går ikke å få opp fart lenger. Har en slak oppoverbakke med 2-felt i nærheten hvor jeg lett kunne komme oppi 120+km\t før, men nå kommer jeg til max 80-90km\t så bare dabber motor av. Når det skjer så hjelper det heller ikke å gire ned, da bare drar den enda dårligere. Ser ut til at problemet stort sett dukker opp i oppoverbakker.

Skal prøve og koble fra luftmengdemåler i dag å se om det gjør noen forskjell.

Flere ting det kan være? Eller flere ting jeg bør sjekke?

Jeg har ikke diagnoseutstyr men bør vel skaffe meg det.

Skrevet

Igjen er diagnose en kjekk ting :)

Hvis det er ved økende pådrag at motor går dårlig så kan man jo fort mistenke bensintilførsel eller luftproblematikk?

Har du sjekket at du ikke har dratt av noen vakumslange når du eltet med belgen?

Er det lenge siden du bytet bensinfilter?

Kan katten din begynne gå tett? (Da blåser det gjerne litt dårligere ut eksosrøret)

Veivsensor kan også gjøre bilen dauere...

Skrevet

Har sjekketalt av slanger i dag å de sitter som de skal og er hele. Prøvde og koble fra lmm, da gikk den bare enda mer ujevnt. Men det kan jo være den alikevel.

Det er vel 3-4 måneder siden jeg byttet bensin pumpe og bensin filter. Ble biltema varer da siden jeg trengte de på dagen. Kan kanskje være disse det er feil på?

Fylte på en flaske med injection cleaner fra statoil i dag og kjørte mange mil, men det hjalp heller ikke. Men jeg har funnet ut at det skjer veldig plutselig. På motorveien lå jeg i jevn fart på ca 90 i 5. gir , plutselig rykker det til og bilen dabber av. Kjenner små rykk,mens farten går sakte men sikkert nedover. Turtallet ser ut til å henge seg fast på 3000 å sliter med og komme høyere. Virker nesten som om noe henger seg fast eller sperrer for fart økning. Når det skjer så rykker det og napper som når bilen er i ferd med å gå bensin tom.

Får prøve og få tatt en diagnose fort som mulig.

Skrevet

Veivsensor er bare noen måneder gammel. Men det kan jo være den alikevel. Man vet aldri. Blir snart så jeg kjøper meg carsoft 6,5 så jeg får tatt diagnose.

Kan være en av de sensorene eller noe med bensin tilførselen. Men det er ikke lett å finne ut av.

Skrevet

Veivsensor kan også gjøre bilen dauere...

Ja, faktisk så dau at bilen ikke starter.. :) Bilen går ikke om veivsensor er utkoblet/ødelagt.

Har samme problem med min bil, den stoppa mer eller mindre i oppover bakke.

Let us know om du finner ut feilen:)

Skrevet

Prøvde og fylle på Shell Nitro pluss 98 bensin i helga, bare for morro skyld egentlig. Men dagen etter at jeg hadde kjørt med det på tanken så var problemet borte. Har nå fylt opp tanken med 95 blyfri og problemet er tilbake.

At det er bensinen som fikset det har jeg mine tvil om, men jeg tror det kan ha noe med forbrenning av bensin å gjøre. Da 98 blyfri , forbrenner lettere enn 95 blyfri???

Kan det være noe med plugger, plugg ledninger eller noe annet i forbrenninga å gjøre tro?

Skrevet

Har søkt masse rundt her og på nett og funnet diverse gamle tråder med lignende problemer som jeg har. Å da har det vært:

- Gåen lambdasonde

- Gåen Coil

- Feil med luftmengdemåler

- Sprekker i belg\luftslanger

- Dårlige pluggledninger

Så tenkte jeg skulle starte med å bytte plugger og pluggledninger og sprute startgass på alle gummi slanger i dag for å utelukke de. Luftmengdemålern har jeg prøvd og koble ut uten at det gjorde saken bedre, så den er mer eller mindre sjekket.

Bilen bruker veldig lite bensin og har alltid gjort det, så det utelukker vel lambda?

Blir det ikke forbedringer etter plugg skift, så satser jeg på å få tatt diagnose før jeg bytter mer deler.

Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet. Fant en fin sprekk i belgen. Selv om jeg sprutet startgass reagerte ikke motoren. Så om du vil være sikker burde du ta av belgen og se NØYE etter sprekker :)

Skrevet

Da prøver jeg og ta den av også. Er nesten sikker på den er uten sprekker. Er ikke mange månedene siden jeg kjøpte helt ny. Men helt sikker er jeg ikke før jeg har sjekka grundig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...