Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1989 525i stående hjemme som jeg ikke hadde noen planer til,

så jeg sendte en søknad til BT om å kunne bygge turbo i den, mest for å se hva svaret ble.

Jeg fikk svar i går, og da har jeg fått godkjent å konvertere bilen til turbomotor,

med effekt opp til den høyeste effekten karosseriet ble levert med;: jeg har tatt sikte på

effekten til 3.6l M5'n, så dvs under 320 hk(ca). Når jeg pratet med saksbehandleren

min i dag fikk jeg beskjed om at de ville ta en identitetskontroll først (time på nærmeste

kontrollstasjon for å fotografere rammenummer), men så var det bare å begynne!

Mine rettningslinjer blir da: bremser som er fra M5 3.6l, og så lenge jeg ikke bytter ut

motorstyringen, holde meg under det utslippet som bilen hadde orginalt (målt på samme

måte som på hvilken som helst eu-kontroll fikk jeg bekreftet i dag). Dvs ikke syklustest.

Så da får vi se hva det blir til, bilen har stått leeenge, så vi får se hva som skjer og hvor

fort, men syns det var litt morsomt å få godkjent søknaden, så da måtte jeg nesten bare

dele det her!:)

Dersom noen vet hvordan utslipp på en 2.5 turbo (på ca 280-290 hk) er kontra en orginal?

Regner med jeg må koste på meg litt dyrere kat. men akkuratt den delen er jeg usikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...