BB454BB Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Heisann. tenkte no lage en sånn tråd eg også med bilder av ting eg driver med med min bmw e30 som eg kjøpte inn nå i starten av 2012 for å bygge meg en smålurvete "raggarbil" hehe.. endte da opp med en 1988modell 320i med m20b25 motor montert som eg hentet på os. slik så den ut ved innkjøp Kjøpte inn en M52B25 som var ferdig med ett MS sprut koblet mot orginalnettet på motoren. fikk alt i bilen omsider og fikk start på motoren, men der manglet det komp i syl nummer 6, så det var bomkjøp! Bilen ble eu kontrollert og godkjent også da den skulle inn innen april i år.. så da måtte det nye deler i gulvet og nye kanaler på begge sider.. catchtank til bensinsystem og påbegynt downspapai
BB454BB Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Ikkje så flink å ta bilder mens eg holder på, men legger no ut det eg har, som sagt tidligere ble m52motoren bomkjøp og ble slitt ut igjen.. så da var det etter en runde med leting så traff eg spikeren på hode hos en kompis og fikk kjøpt meg en billig 525i med en frisk m50 motor i. motor ble slitt ut og demontert og kontrollert og alle deler ble steamet og vasket. div bilder.
LinkE34 Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 ser ut som et artigt prosjekt dette ! flink og sveise og Er du komt noe lenger med bilen eller? følger med her
BB454BB Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 jo takk for det!! er kommet ett stykke videre jau, men mangler litt deler for å ta den ut på en liten prøvetur.. men sprut, wastedspark coiler og komplett bensinsystem er på plass...mangler dyser og finne ut av hvordan eg skal få plass til både intercooler, kjølevifter og en radiator... Kan vel kanskje også røpe "reserveplanen" når eller om m50b25n finner ut å kvelde fælt. Borret Ø86.5 og sjekket av Protrim Denne S50B30en kommer til å bli skrudd sammen som lavkomp og vil bli overladet så ørene står rett ut.
Sund.M3 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 detta kan bli bra, følger med her selge m20 motoren?
BB454BB Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 jo takk for det! satser no på å få lurt den ut på veien no i år før goværet forsvinner!!1 angående m20 maskinen så er den nok solgt... men bare å komme å hente m52en, hehe.
monskjellevoll Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 De var på tide de kom en trå om denne bilen:P bare å ta mye bilder underveis og få di på nette. må stikke bortom en dag og stjele ideer
BB454BB Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Skrevet Juni 21, 2012 Lettere ubrukelig når det gjelder å ta med kamera på verksted så har vel vegret meg en del mot å opprette en tråd men såg over dataen at eg faktisk hadde tatt litt bilder så fant ut det var bare å la det stå til, hehe... må henge i du og mons! så blir det snart litt mer E30er på veien her på øyen skal du se angående ideer så har det ikkje direkte blitt gjort mye for å gjøre det til en "pen" bil...var bare å få den gjennom eu kontrollen men er jo fullt mulig å ta en titt på eksosløsninger og slikt for eks
rakett Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 morsomt... Denne bilen har el vinduer og cruise kontroll og litt annet div utstyr sant ? Og brunt interiør ? Husker jeg kikket på en E30 som så ut akkurat som denne, eid av en gammel dame hehe, tilbake i 2007-2008. Må være denne bilen, den gikk da i nordre Frogn kommune... Var DF regga også Med ett 320 emblem på hver side av bakluka. Planene for bilen, liker jeg MEGET godt. Good good!
M|Fjeld Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Kan vel kanskje også røpe "reserveplanen" når eller om m50b25n finner ut å kvelde fælt. [ Bilde ] Borret Ø86.5 og sjekket av Protrim [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Denne S50B30en kommer til å bli skrudd sammen som lavkomp og vil bli overladet så ørene står rett ut. Hoho! Dette blir snasent! Følger med
LinkE34 Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 jo takk for det!!er kommet ett stykke videre jau, men mangler litt deler for å ta den ut på en liten prøvetur.. men sprut, wastedspark coiler og komplett bensinsystem er på plass...mangler dyser og finne ut av hvordan eg skal få plass til både intercooler, kjølevifter og en radiator... høres lovendes ut detta ! blir den og se på veiene etterhvert da? du komme hvertfal til og få 1.stk jævlig gøy bil !
BB454BB Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Skrevet Juli 15, 2012 morsomt... Denne bilen har el vinduer og cruise kontroll og litt annet div utstyr sant ? Og brunt interiør ?Husker jeg kikket på en E30 som så ut akkurat som denne, eid av en gammel dame hehe, tilbake i 2007-2008. Må være denne bilen, den gikk da i nordre Frogn kommune... Var DF regga også Med ett 320 emblem på hver side av bakluka. Planene for bilen, liker jeg MEGET godt. Good good! Heisann. bilen har nok ikkje noe brunt interiør no iallefall, (står noen utslitte sportstoler i grått tøy) men elvinduer og cruisecontrol stemmer nok.. og på bakluka er det ingen emblemer no, men kan se ut som det har stått 324 på høyre side av liken bilen er ganske bra rusten, men eg har nok bare fiksa det som skal til for å eu godkjenne den.. No de siste dagene har meg og stephan hatt en liten innspurt på å ligge litt ledningskjit alle veier og koblet og styrt på litt.. i dag har eg nulla motoren mot sprutet , og fått besøk av kompetent personell for å snikkre ett grovt tenningsmap.. dette resulterte i ut å prøvekjøre en stripe. bilen reiv 3 giret rett fram uten å gi clutch. dette var med 3 store karer i bilen og asfalten var fuktig (les, ikke våt) angående trykket er eg litt usikker på ka eg ladet, da måleren viste 0.5 trykk mens sprutet var neeesten på 190kpa =0.9 enten måler sprutet feil så det synger eller måleren min (måleren er ikkje en ching chong! ) uansett.. virket so det blir bra med krutt i denne, nå blir det å utbedre litt barnesykdommer og så er det ut å prøve igjen!! men på neste prøvetur blir det å kjøre mottrykk på WG.. hoho stay tuned
BB454BB Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Skrevet Juli 17, 2012 YO.. ute å luftet e30en i dag..vi kranet på litt trykk, og endte på 240kpa i trykk i dag, dette tilsvarer ca 1.4 bilen var jo helt hysterisk å kjøre (ukjørbar) virker så fullt trykk kommer på 4000rpm ca.. og då smeller det bare rett på sperren..skal nevnes det var fuktig ute i dag då... bilen lader ikkje strøm, så måtte ha assistanse av mons kjellevold, men utenom det så virker det så bilen funker bra no..fikse ladingen også ut å prøve igjen når veiene tørker opp... over og ut B-)
Bmw Mathias Skrevet Juli 17, 2012 Skrevet Juli 17, 2012 Høres ut som du får det til å fungere ja Skal hente skilt hos biltilsynet no ut i veka, tar kanskje turen innom deg om du er å skrur ?
BB454BB Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Skrevet Juli 17, 2012 eg har jobbehelg no, men ettermiddagen på lørdag passer kanskje greit? ellers har eg fri tirsdag og ut uken skal vi dregge??? hohohoh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå