Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

tenkte no lage en sånn tråd eg også med bilder av ting eg driver med med min bmw e30 som eg kjøpte inn nå i starten av 2012 for å bygge meg en smålurvete "raggarbil" hehe..

endte da opp med en 1988modell 320i med m20b25 motor montert som eg hentet på os.

slik så den ut ved innkjøp

gl6y2znawvsiz5yj7vaj.jpg

nr4le32ohdgr3lm72f92.jpg

gqezgx02nlnnfi3w2zy7.jpg

62v87oonyvi5vdyx7h7w.jpg

vp01mk3uqtagifdmbrgu.jpg

7mxed6fcbbx1heoq056a.jpg

Kjøpte inn en M52B25 som var ferdig med ett MS sprut koblet mot orginalnettet på motoren.

fikk alt i bilen omsider og fikk start på motoren, men der manglet det komp i syl nummer 6, så det var bomkjøp!

uc8mqak5wx3gowa9misn.jpg

vvydegwyxvpn2xaokjbi.jpg

Bilen ble eu kontrollert og godkjent også da den skulle inn innen april i år..

så da måtte det nye deler i gulvet og nye kanaler på begge sider..

uaofw51hya6rstyhsbpq.jpg

catchtank til bensinsystem og påbegynt downspapai

tugub6k3noiod6iy460n.jpg

f16nm7ppzs2n5ttvf3hf.jpg

xvc0fc4dl7jnb5zrxcv5.jpg

j0bmpc7hgyqx7v9nbl31.jpg

zxx5fadpp6t2jdf83v7n.jpg

qpv1qgc0yjm0b1w8qohn.jpg

bio39n3bs5r3vt7hc8hm.jpg

spaxe8rb7g91jeoxoq10.jpg

s22tvromoal20tqj3slk.jpg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ikkje så flink å ta bilder mens eg holder på, men legger no ut det eg har,

som sagt tidligere ble m52motoren bomkjøp og ble slitt ut igjen.. så da var det etter en runde med leting så traff eg spikeren på hode hos en kompis og fikk kjøpt meg en billig 525i med en frisk m50 motor i.

motor ble slitt ut og demontert og kontrollert og alle deler ble steamet og vasket.

div bilder.

z5jo8r4ptu8a8zc26rvn.jpg

41vvmxgs8vc9tqzoz624.jpg

952n6qr6bzynbw217s5y.jpg

fz6e6k7ofgmewtnq67jn.jpg

39kvhvfyu7u0mhn59cnv.jpg

aov80c1l9n98wrkl6byj.jpg

xdn5k6p54mxxqu7d1y6s.jpg

uckesusz7qke5iatu8ni.jpg

xm7d5beki033peyq97qd.jpg

ogxoahs9hjuxw2fmex3y.jpg

kpnrh2xudir7zdf1ht79.jpg

Skrevet

jo takk for det!!

er kommet ett stykke videre jau, men mangler litt deler for å ta den ut på en liten prøvetur..

men sprut, wastedspark coiler og komplett bensinsystem er på plass...mangler dyser og finne ut av hvordan eg skal få plass til både intercooler, kjølevifter og en radiator...

Kan vel kanskje også røpe "reserveplanen" når eller om m50b25n finner ut å kvelde fælt.

frmiebpfyua46r63ij7c.jpg

Borret Ø86.5 og sjekket av Protrim

ffexlq9t5av83bo5zic7.jpg

391af94s8y6vbwxoabxb.jpg

jt8t72ip7o1291m75gfl.jpg

Denne S50B30en kommer til å bli skrudd sammen som lavkomp og vil bli overladet så ørene står rett ut.

Skrevet

jo takk for det! satser no på å få lurt den ut på veien no i år før goværet forsvinner!!1

angående m20 maskinen så er den nok solgt... men bare å komme å hente m52en, hehe.

Skrevet

Lettere ubrukelig når det gjelder å ta med kamera på verksted så har vel vegret meg en del mot å opprette en tråd :P men såg over dataen at eg faktisk hadde tatt litt bilder så fant ut det var bare å la det stå til, hehe...

må henge i du og mons! så blir det snart litt mer E30er på veien her på øyen skal du se :)

angående ideer så har det ikkje direkte blitt gjort mye for å gjøre det til en "pen" bil...var bare å få den gjennom eu kontrollen :P men er jo fullt mulig å ta en titt på eksosløsninger og slikt for eks :D

Skrevet

morsomt... Denne bilen har el vinduer og cruise kontroll og litt annet div utstyr sant ? Og brunt interiør ?

Husker jeg kikket på en E30 som så ut akkurat som denne, eid av en gammel dame hehe, tilbake i 2007-2008. Må være denne bilen, den gikk da i nordre Frogn kommune... Var DF regga også

Med ett 320 emblem på hver side av bakluka.

Planene for bilen, liker jeg MEGET godt. Good good!

Skrevet

Kan vel kanskje også røpe "reserveplanen" når eller om m50b25n finner ut å kvelde fælt.

[ Bilde ]

Borret Ø86.5 og sjekket av Protrim

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Denne S50B30en kommer til å bli skrudd sammen som lavkomp og vil bli overladet så ørene står rett ut.

Hoho! Dette blir snasent! :D Følger med ;)

Skrevet
jo takk for det!!

er kommet ett stykke videre jau, men mangler litt deler for å ta den ut på en liten prøvetur..

men sprut, wastedspark coiler og komplett bensinsystem er på plass...mangler dyser og finne ut av hvordan eg skal få plass til både intercooler, kjølevifter og en radiator...

høres lovendes ut detta ! blir den og se på veiene etterhvert da?

du komme hvertfal til og få 1.stk jævlig gøy bil !

• 4 weeks later...
Skrevet
morsomt... Denne bilen har el vinduer og cruise kontroll og litt annet div utstyr sant ? Og brunt interiør ?

Husker jeg kikket på en E30 som så ut akkurat som denne, eid av en gammel dame hehe, tilbake i 2007-2008. Må være denne bilen, den gikk da i nordre Frogn kommune... Var DF regga også

Med ett 320 emblem på hver side av bakluka.

Planene for bilen, liker jeg MEGET godt. Good good!

Heisann.

bilen har nok ikkje noe brunt interiør no iallefall, (står noen utslitte sportstoler i grått tøy)

men elvinduer og cruisecontrol stemmer nok..

og på bakluka er det ingen emblemer no, men kan se ut som det har stått 324 på høyre side av liken

bilen er ganske bra rusten, men eg har nok bare fiksa det som skal til for å eu godkjenne den..

No de siste dagene har meg og stephan hatt en liten innspurt på å ligge litt ledningskjit alle veier og koblet og styrt på litt..

i dag har eg nulla motoren mot sprutet , og fått besøk av kompetent personell for å snikkre ett grovt tenningsmap..

dette resulterte i ut å prøvekjøre en stripe.

bilen reiv 3 giret rett fram uten å gi clutch. dette var med 3 store karer i bilen og asfalten var fuktig (les, ikke våt)

angående trykket er eg litt usikker på ka eg ladet, da måleren viste 0.5 trykk mens sprutet var neeesten på 190kpa =0.9

enten måler sprutet feil så det synger eller måleren min (måleren er ikkje en ching chong! )

uansett..

virket so det blir bra med krutt i denne, nå blir det å utbedre litt barnesykdommer og så er det ut å prøve igjen!! men på neste prøvetur blir det å kjøre mottrykk på WG.. hoho

stay tuned ;)

Skrevet

YO..

ute å luftet e30en i dag..vi kranet på litt trykk, og endte på 240kpa i trykk i dag, dette tilsvarer ca 1.4

bilen var jo helt hysterisk å kjøre (ukjørbar) virker så fullt trykk kommer på 4000rpm ca.. og då smeller det bare rett på sperren..skal nevnes det var fuktig ute i dag då...

bilen lader ikkje strøm, så måtte ha assistanse av mons kjellevold, men utenom det så virker det så bilen funker bra no..fikse ladingen også ut å prøve igjen når veiene tørker opp...

over og ut B-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...